Welke beroepen met deze opleiding?

Discussie in 'De lounge' gestart door Domino85, 30 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Ik zou graag een thuisstudie willen doen via de LOI. Omdat er met mijn huidige opleiding haast geen parttime banen te vinden zijn (laboratorium).
    Het gaat om deze opleiding: mederwerker administratiekantoor
    http://www.loi.nl/cursussen/administrat ... /index.htm

Maar welke beroepen kun je nou precies uitoefenen met deze cursus? En heb je als je een thuisstudie hebt gedaan wel kans op een baan?

Groetjes Domino

2. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    Zoals in de 'advertentie' beschreven staat kan je functies op MBO-niveau bekleden op administratief en financieel administratief gebied. Je zou op een financiele administratie kunnen werken, administratiekantoor, misschien belastingdienst.

Ik weet niet of de opleiding erkend is door het ministerie van OCW, maar een thuisstudie kan m.i. niet op tegen een opleiding waarbij je wekelijks of dagelijks lessen volgt.

Een werkgever verkiest bijna altijd een kandidaat met een afgeronde MBO of HBO studie van het ROC of Hogeschool boven een kandidaat met een afgeronde MBO of HBO studie via de LOI of dergelijke.

Is een BBL-opleiding niet haalbaar?

3. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Ja, dat zou op zich ook wel haalbaar zijn als het part time is, maar ik kan daar niet zo veel over vinden op internet. In de stad waar ik woon hebben we alleen maar het alfa college en op die site kan ik haast niets vinden.

4. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    http://www.alfacollege.nl/scholieren/Sc ... fault.aspx

Link naar bedrijfsadministratieve opleidingen op Alfa College

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Waarom doe je geen mbo via LOI?

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    De loi opleidingen zijn trouwens wel erkend door het ministerie van ocw.

7. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Bedankt voor de link, alleen kan ik hier dan de kosten niet vinden en hoevaak je naar school moet.
    Nou moet ik zeggen dat de schoolbanken me ook niet erg trekken hoor.

mamadeluxe, heb je ervaring met mbo via de loi? Ik zal niet weten hoe dat dan gaat met stages ed. Moet je zelf een stageplek zoeken?

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @domino, er wordt samen met mijn begeleider gezocht naar een geschikte bpv (stage) plek.
    Loi is door het ministerie van ocw goedgekeurd en dus verplicht stage bij een mbo/hbo opleiding.
    Mijn stage (ik doe mbo ondewijsassistent) is verschoven naar volgend jaar vanwege de zw.schap (is dus ook nog eens allemaal flexibel).
    Ik vind het perfect icm gezin en niet eens zo duur.

9. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    Bel de school voor nadere informatie op. Een MBO-opleiding via thuisstudie kan ook, maar werkgever verkiest regulier onderwijs boven thuisstudie.

Succes

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Jaleesa, niet dat ik wil zeggen dat je meteen ongelijk hebt hoor, maar hoe kom je daar zo bij?

Volgensmij zijn je prestaties (evt portfolio) en je gedrevenheid het belangrijkste ;)

11. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    Ik ben werkzaam op het gebied van re-integratie en heb voor mijn werk veel met scholing en werkgevers te maken. Werkgevers hebben de voorkeur kandidaten met een afgeronde opleiding gevolgd op regulier onderwijs. Dat werkgevers met evc werken komt steeds vaker voor, maar nog te weinig. Gedrevenheid en prestaties zijn zeker belangrijk, maar de selectie wordt in eerste instantie gemaakt op basis van CV + brief. Als ze de keuze hebben van iemand met een thuisstudie of reguliere scholing, gaat de keuze bijna altijd naar de tweede optie. ;)

Dit geldt voornamelijk als mensen solliciteren via de reguliere weg, dus advertenties e.d.

Deel Deze Pagina