Hoi, Mijn schoonmaakfrustratie is echt afstoffen. wat hier steeds gebeurt is dat de doeken die ik gebruik het stof niet echt opnemen maar het bij elkaar wegen en dat overal "stukjes" stof blijft liggen (en dan nog beter zichtbaar als voor het afstoffen). Misschien pak ik het wel verkeerd aan. Verkeerde doeken, te nat afstoffen Ik weet het niet goed en hoop dat iemand tips heeft.
Als je afstoft met microvezel doeken deze niet wassen met wasverzachter en niet in de droger doen. Dan worden ze een soort van statisch en nemen ze het stof niet meer in de vezels op.
Ik stof ook nat af maar dan met een doekje dat ik met een plantenspuit met allesreiniger vochtig maak. Soms gebeurt het idd dat er "natte" plukken stof blijven liggen, maar die zijn makkelijk weer weg te halen. Ik heb hier voornamelijk last van onze zichzelf verplaatsende stofbal (onze kat)
Met natte doek blijven er stofplukken achter? Ik zou denken dat je dan gewoon niet vaak genoeg even je doekje uitspoelt. Heb daar namelijk nooit last van en stof simpelweg af met een (schone uiteraard) vaatdoek. Voor snel tussendoor heb ik ook zo'n microvezeldoek, maar voor het echt goede afstoffen dus gewoon met een natte doek. Die knijp ik wel goed uit, dus hij is eerder goed vochtig dan nat.
Je kan alleen stof nat verwijderen droog stoffen bestaat niet! Die zwiffer werkt op eens soort aantrekkingskracht vaak als een sopdoek te weinig opneemt van stof zit er te veel sop in je doekje. Maar droog stoffen is geen stoffen( je verplaatst dan je stof in plaats je het weg haalt) maar ik vermoed dat je doekje te veel sop bevat. Dat kan een verklaring zijn.
Nee niet echt stof plukken hoor! Maar ja hoe leg ik het uit... Het hoopt iets meer op waardoor je allemaal van die kleine stukjes donker stof krijgt wat vervolgens blijft liggen. Het type doek wat ik gebruik neemt het blijkbaar niet op. Kan spoelen wat ik wil. Denk dus dat mijn type doek dus gewoon niet handig is... Al heb ik ook de standaard vaatdoekjes wel geprobeerd...
Dit kan dus wel met bepaalde microvezels. De stofhandschoen die ik heb neemt droog alles mee. Er zitten hele rollen in. Je klopt hem buiten uit en klaar. Ook al schijnt de zon echt alle stof is weg.
Droog afstoffen met een goede microvezeldoek. met nat afstoffen krijg ik ook van dat "verzamelde stofpuntjes" effect
Ik stof met een heel simpele stofdoek en klopt deze regelmatig even buiten uit. Je kan dus prima droogstoffen anders lag hier maanden dik stof.
Ik stof met een plumeau, is statisch en de stof blijft er dus aan plakken. Buiten even uitkloppen en klaar, werkt erg goed!