Contract niet verlengd..

Discussie in 'De lounge' gestart door Eerised90, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. En we zijn zeker niet de enige.. Wat een rot tijd zeg!

Mijn vriend is internationaal vrachwagenchauffeur en nu is zijn contract niet verlengd, zijn werkgever vond hem een slechte chauffeur omdat hij een keer de tank leeg had gereden, en een keer schade had gemaakt.
    Maarja als je elke week gemiddeld 3000km rijdt kan er wel eens wat gebeuren?

Hij heeft een raar gesprek gehad zaterdag, die vent deed ontzettend lullig tegen hem.
    En mijn vriend is boos weggelopen.
    Nu al best veel bedrijven gebeld in onze regio. (wonen in de hoeksche waard)
    Allemaal negatief..

Hij heeft ook zijn oude werkgever weer gebeld waar hij het ontzettend goed had, maar dat wordt ook niks, hij zou er alles voor over hebben, maarja je kan niet blijven proberen hé?

Vorig jaar kon hij terug, maar 1 dag voordat hij dat hoorde had hij een goed gesprek gehad bij die man waar hij nu nog werkt (tot 30 april) en dat is zo mooi verteld allemaal, maar niks van waar..
    Ja en nu heeft hij dat verspeeld, balen natuurlijk.

Soms zou je echt zo graag willen dat je de tijd terug kon draaien..
    Nu zit ik te zoeken voor vacatures of bedrijven die hij gewoon even kan bellen.
    Maar het valt echt niet mee in deze tijd!!

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

tis wel een eindje weg maar je hebt dat de vrachtwagen bij huis tis wel stukgoed (koeler dus geen zeilen) maar hij zou wolter koops kunnen bellen

even denken hoor hebben jullie hoyer al geprobeerd? en ott?

en dan natuurlijkde hamvraag welke schaal wil hij hebben? want er is bijna geen baas maar die start in D5 laat staan hoger

3. Within

Within Niet meer actief

Is hij bereid een stukje te rijden voor zijn werk? Want jullie wonen onder de rook van Rotterdam toch?
    Mijn moeder werkt in de transportwereld op kantoor en die weet nog wel een paar bedrijven die chauffeurs zoeken, alleen veel is wel nationaal.

4. tulip

tulip Niet meer actief

he vervelend!! Hopelijk kun je wat met de tips van bovenstaande dames.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

weetje wat het is met nationaal werk als je internationaal werk gewend bent dan maak ik enorme klapper in je inkomen.

nu heeft hij zijn overnachtings en onkostenvergoeding van 41 euro per dag.dat heb je op binnen land niet dus loop je een 800 euro mis
    en zal hij D5 verdienen. nationaal krijg je dat bijna niet das meestal D3 oke het verschild niet veel maar het kan tot een 1000 euro in de maand schelen. kijk tuurlijk als het niet anders is ok maar je moet wel kunnen leven

6. Voor buitenland is D5 wel het minimum hoor vinden wij persoonlijk..
    Tot nu toe hebben wij in onze omgeving ook geen mensen gehoord die minder krijgen!

Wolter Koops vind hij niks, erg ver weg en het is met koelers en dat vind hij echt niks met slapen.
    Hoyer en Ott zijn allebei voornamelijk tanktransportbedrijven en daar heeft hij niks mee, maar mocht het niks worden met de bedrijven die hij nu heeft gecontacteerd, kan hij het altijd proberen. Iets is beter dan niets..

7. @Within, dankje.. Maar het moet echt internationaal zijn.
    Buiten dat hij binnenland niks vind, is het financieel ook gewoon niet goed voor ons.

@Tulip, thank you meid.

@Amfy, zeker waar, maar als je minimaal 2900euro gewend bent, is nationaal niet grappig natuurlijk haha.

8. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

Wim bosman, moet je even googlen. die doet ook internationaal. Is wel een stukje rijden vanaf jullie volgens mij maar proberen kun je het altijd!

9. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    heeft hij ook het bedrijf gebeld die ik je getipt heb?

10. Naati

Naati Actief lid

25 jul 2010
    141
    0
    0
    Vrachtwagenchauffeur
    Bergschenhoek
    Hier zit ik ook met een probleem met vast werk te vinden als chauffeur. Er staan genoeg vacatures voor supermarkten bevooraden, maar dat is echt niks voor mijn, 1x gedaan maar vond t dus niks. Dus maar blijven zoeken

Maar voor int. zit hier in de buurt(maasdijk) cargo boss/ van daalen en die hebben vacatures openstaan voor int.ritten

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat wil hij rijden dan??

heeft hij hsf en den hartog of h en s al gesproken?

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

is stukgoed net als wincanton (en daarbij zijn het uren strepers hihihi)

13. Aapje, van Orselen is nog bijna 50km, dus best een stuk tuffen.

Moony, Wim Bosman is 140km rijden...

Naati, Cargo boss zoekt alleen maar pendel chauffeurs toch?
    En dat is veel in de weekenden heb ik van horen zeggen..

Amfy, het liefst banden. Hij zou dolgraag terug willen naar de Intersprint, hij heeft spijt, niet normaal, maar dat kan helaas niet..
    Dat is wel het werk wat hij het allerleukste vind, eigen vervoer banden. Maar er zijn er niet veel die dat doen ;) ..
    Verder wil hij liever geen koelers en veel ADR vind hij ook niks. Verder maakt het niet heel veel uit.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

maar vergeet niet dat je bij veel bedrijven de vrachtwagen bij huis kan neer zetten.

ik denk zelf dat hij iets minder kieskeurig moet zijn als chauffeur is altijd wel werk te vinden (uit ervaring) maar je moet dan niet gelijk alles afslaan.

waarom geen ADR? tis niet gevaarlijker als iets anders hoor (en dat zeg ik niet omdat vriend in de adr zit)

en ja hij kan opzich wel verder weg zoeken waarom niet tis maar 1 keer in de week hè de heenreis en de terugreis.

en schenk dan?? die zoeken ook altijd wel mensen.of de haan?

15. Ja dat is ook zo, mocht het echt niks worden zal hij zeker bepaalde dingen wel doen.. Maar op het moment kijkt hij nog wel even nog naar dingen die in zijn straatje passen zeg maar!

16. Within

Within Niet meer actief

Krijg van mijn moeder de tip Post Kogeko :)

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja ok zijn goed recht hihi

18. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    wij wonen in de achterhoek en man werkt bij van orselen, hij mag de vrachtwagen mee naar huis nemen, anders was het ook niet te doen zo ver weg werken.

19. PostKogeko zag ik vacature staan, maar is nationaal wat ik eruit begrijp.

20. Aapje, oh echt waar, dan zal ik het nog eens zeggen tegen hem.

Deel Deze Pagina