Moeilijke kwestie met buren en onze honden

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 1 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ga het toch hier eens vragen, want ik weet het niet meer. Dus sorry voor het lange verhaal, dit is al de korte versie.

Wij zijn een gezin bestaand uit drie mensen en drie honden (6 5 en 2 jaar oud) en sinds 5 maand wonen wij in onze vrijstaande woning in een dorp. Hiervoor woonden we in een duplex woning, dus buren naast en boven ons.

Nu, onze tuin is omring met 7 buren. Waarvan er 2 ongeveer qua huis 15 meter verderop wonen. De rest zit minstens 40 meter tussen. Met 1 buur delen we het einde van de straat, dat einde loopt uit in onze opritten. Deze mensen zijn hier enkele maanden voor ons komen wonen, en bij het voorstel rondje vertelden ze dat ze hier voor de "rust" waren komen wonen. Toen kreeg ik al kriebels.

Maar; het gaat verder. Tijdens dat gesprek gaven wij aan honden te hebben, eerste wat ze zei; nou ik hoop maar niet dat ze blaffen. Ik negeerde dat en gaf aan dat we ook kippen hebben; nou ze hoopte maar dat ze die kippen niet ging horen.
    Tijdens het verbouwen hadden wij de dakdekker; hij had de muziek in de auto aan( en dat stond echt niet hard) mevrouw kwam na 1 minuut al om te vragen of die uit kon, want ze had er last van.
    Tijdens het verbouwen vaak de vraag of we al eens klaar waren met alle herrie (zogenaamd grappend) want ja, het was toch wel veel geluid (het meeste was boren en zagen wat ze evt kon horen)

Toen we hier kwamen wonen en de honden hier dus waren kwam het klagen. Onze honden blaffen, klaarblijkelijk. In ons vorige huis 1 keer iets van gehoord en daarna nooit meer, en ik vroeg het regelmatig. Dus ik ben dr eerst op gaan letten, als ik thuis kwam of ik hem hoorde. Maar k hoorde onze honden niet blaffen. Wél hoor ik minstens vijf honden van buren blaffen (2 daarvan leven permanent buiten) maar ik heb daar echt geen last van.
    Wel hebben we veel dingen geprobeerd om het voor de buurvrouw "beter" te maken. Ramen afgeplakt, lampen aan, muziek of tv aan en ik ga amper de deur uit om het te beperken. Zelfs een blafband om gedaan, maar dit elektrocuteerde hem alleen. Op de dagen dat ik dus thuis ben hoor ik continu andere honden blaffen.

Enkele weken geleden belde ze me zelfs, helemaal buiten adem, dat die ... hond van mij blafte en ze helemaal gek werd. Ik gezegd dat ik het echt vervelend vind, maar niks meer kon doen en wat zij dan verwachtte. Nou zij verwachtte dat ij de honden maar mee ging nemen. (Tja.. he..)
    Maargoed, toen we thuis kwamen niet met de auto de dam op gegaan, maar een stuk gaan lopen, zodat we exact konden horen of onze honden blaften. We hoorden wel honden, maar niet die van ons.
    Aan vier van onze buren gevraagd, niemand had ze duidelijk gehoord, en de reactie was; we horen constant andere honden en het is maar waar je je aan stoort.

Nouja. Ik dacht let it go. Tot drie weken terug. Er was iemand bij ons aan het werk geweest en die had toen die klaar was zn bus (terwijl die dr in zat en zn gewerkte uren bij ons even opschreef) kwam de buurvrouw alweer naar buiten, of de auto uit kon, want de vloer trilde.. echt ik dacht dat ik gek werd..

Gisteren hadden we gegeten bij mn schoonouders en ik was alvast naar binnen gegaan maar merkte dat mn man nog buiten was. Blijkbaar kwam de buurvrouw weer klagen. Onze honden hadden non stop geblaft.

En ik.. ik weet het niet meer. Ik heb zin om de een knal aan dr kop te geven met dr gezeik. Maar dat is geen oplossing.
    1; Ik heb met de honden werkelijk alles al geprobeerd.
    2; geen andere buur heeft er last van. Zelfs de buren die het dichtste bij wonen niet
    3; ik hoor dus constant overal honden blaffen als ik thuis ben.

Wat kan ik hier nou mee? Ben ik nou de zeikerd? En wat kan ik doen behalve mn hond euthaniseren (grapje natuurlijk he!)
    Ik vind de buurvrouw een enorme zeikerd, zij is hier gekomen voor de rust, en verwacht vervolgens dat niemand hier meer geluid maakt geloof ik. Dit idee hebben trouwens alle buren al van ze, omdat ik vaak met ze praat over onze dieren.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Een WiFi camera aan zetten als jullie weg zijn. Blaffen ze echt? Dan op cursus om het ze af te leren.
    Zijn ze stil? Dan kan de buurvrouw de boom in.
    Sowieso niet reageren als ze komt klagen over auto’s die even aan staan. Doei buurvrouw, ga lekker ergens anders over zeuren.

Niny, MaMa, Mirro en 15 anderen vinden dit leuk.
  3. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Wt een vervelend mens zeg..
    Heeft zij niet gewoon last van die andere honden ??
    Ik zou een keer naar haar huis gaan en klagen over haar continue gezeur en gejank :roflmao: of vuurwerk in dr tuin gooien..:roflmao: oordopjes in dr brievenbus gooien..OF een snickers:rolleyes::roflmao:
    Nee grapje:D.

Ik kan je eerlijk gezegd denk ik geen tips geven. Ik vind het al knap dat je er aan toe geeft en zo veel probeert, terwijl die beesten amper een kick geven ( als ik t goed lees).
    Ik heb best veel geduld, maar denk dat k deze dame al lang een sneer had gegeven :roflmao::|

Heel veel succes met je gezellige buurvrouw

Chocolat en Ukkie1 vinden dit leuk.
  4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Jemig, blaffende honden kunnen irritant zijn hoor, maar ik heb het idee dat het bij deze buurvrouw wel erg ver gaat, omdat ze over alles klaagt, trillende vloer, radio van de dakdekker enz. Bovendien denk ik dat ze jullie honden vaak verwart met die van de buren.
    Het zal me niets verbazen als ze nog gaat klagen over jullie honden als die niet eens thuis waren.
    Kun je misschien eens op een cameraatje/babyfoon/mobieltje kijken en luisteren of het überhaupt wel jouw honden zijn en zo ja of ze een keertje aanslaan als iemand aanbelt en daarna stil zijn of wel steeds blaffen?

mama079 en Chocolat vinden dit leuk.
  5. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Je hebt heel veel gedaan. Mijn complimenten.
    Zulke mensen : korte metten mee maken, zal nooit genoeg zijn.

Afkappen en zeggen dat dit is wat je voor haar kan betekenen, deal ermee Buuf. Andere hebben er ook geen last van.

Ze test je gewoon hoe ver jij het pikt zoals brommen motor auto. Echt afkappen en geen aandacht geven, sterkte!!!

6. De blafband bij je buurvrouw omdoen?
    Als er eentje aan het blaffen is.... pff!

Sterkte!!

fem92, Rosje83, Zara75 en 26 anderen vinden dit leuk.
  7. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ok had er zo 1 allang aangevlogen hahah !
    Respect dat jij je zo kan inhouden.
    Wat een naar wijf zeg bah, moet je doen bij verjaardag als zij die viert om de 4 min aanbellen wil je even stil zijn hoor me tv niet pfff

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Voor mezelf zou ik heel zeker willen weten of het mijn honden zijn, dus inderdaad een camera of babyfoon of iets dergelijks neet zetten en paar dagen in de gaten houden.
    Als blijkt dat het inderdaad jullie honden niet zijn, zou ik eens op de koffie gaan bij de buurvrouw. Wat is er nu eigenlijk aan de hand? Heeft buurman er ook last van? Voor mij klinkt het namelijk of er iets achter zit.

En als dat niet zo is, zou ik melden dat ik mij irriteer aan haar gezeur en dat ze zelf maar een muziekje aan moet zetten ofzo.

Beaujuulais, Paardenbloem, Zara75 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ze zullen vast blaffen, want 1 is best waaks. Maar, ik loop regelmatig met de kinderwagen weg, en of ik weg loop of terug kom, ik hoor hem niet blaffen, wel de buurhonden.
    En als ik met de auto terug kom, parkeer ik hem regelmatig op het plein en loop ik naar huis in de hoop dat ik wat hoor..
    Wat ik dus niet doe, behalve die van de buren..

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Tis ook lastig, want ik wil hier niet met gezeik wonen dus probeer ik wat mee te werken.. in het begin ging ik echt met dr mee, want ik geloof wel dat hij eens blaft. Maar ondertussen vind ik haar zo'n ongelooflijke zeikerd dan ik idd zin heb om dr oordoppen te geven met een briefje "van bandit"

Mja das niet zo volwassen.

kim90 vindt dit leuk.
  11. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ik heb ooit ook zon situatie gehad
    Ik heb mijn hond een week in pension gedaan
    En ja hoor dag twee buurvrouw ik heb zon last van de hond , ik heb haar binnen gevraagd en haar uitgebreid laten vertellen wat ze dan zojuist precies hoorde en hoe vervelend dat wel niet was
    Na 10 minuten gezegd : heel vervelend allemaal maar dan moeten we toch even samen naar de dokter nu, mijn hond zit namelijk in pension dus wat je hoorde was niet de hond

Nooit meer gezien of gehoord die buurvrouw ik had er echt stress van

12. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Ik denk ook dat ze zeurt om de andere honden... Ik zou inderdaad kijken of je een soort camera kan plaatsen voor als je weg bent. En als het niet je honden zijn maar die van de buren, het volgende doen: Neem je honden een paar keer mee de hele dag en kijk dan of ze alsnog gaat zeuren.

Of... de volgende keer dat ze zeurt zeg je gewoon dat ze de honden van de huren heeft gehoord, want de honden waren namelijk met je mee.

Ik zou echt allang heel duidelijk hebben gemaakt dat als ze zoveel rust zocht ze maar op een boerderij moest gaan wonen ofzo, en je met rust moet laten. “Bel de politie (doet ze toch niet en zo wel die kunnen ook niks) of ga lekker bij iemand anders zeuren”. Doeiii o_O:mad:

Paardenbloem vindt dit leuk.
  13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb dat dus idd ook al eens in mn kop gehad he.. laatst zijn we een nacht weg geweest en de honden in het pension. Maar toen had ik net de week ervoor een beetje gedoe met dr gehad (toen ze dus zei dat ik de honden mee moest nemen, toen heb ik gezegd dat ze te ver ging)

Toen kwam ze dus niet klagen. En, ze klaagt nooit meer bij mij. Altijd bij mn man..

Als er iemand aanbelt blaffen ze, dat weet ik nu al. En als ze postbode iets in de brievenbus komt, blaft hij ook (dat doet hij namelijk ook als ik er wél ben. Maar daarna stopt hij. En voor zover k weet als ik dr niet ben ook.

Ik vraag het dus elke keer als die gekke buurvrouw komt klagen aan de andere buren. Maar die zeggen : hij blaft wel als er iemand aan de brievenbus of deur komt, maar daarna stopt hij. En de honden van andere buren blaffen ook constant. En dat ze hier dus al bang voor waren, gezien ze al kwam wonen met het bericht hier voor de rust te komen..

Zucht..

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Het irritante. Ik was dr niet toen die man met zn busje voor de deur stond. Als ik dr was geweest had ik echt wel wat gezegd..

En echt he.. de vloer trilde..

We wonen vrijstaand.. en ze woont ongeveer 40 meter verderop :(

Ze wou toen we hier kwamen ook een kokosschutting. Want die was geluidsdicht volgens haar. Helaas heeft ze dat niet gedaan, omdat het te duur was. Zo'n zeikerd is het dus, geluidsdichte schutting.. manmanman

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hahaha beste oplossing van de dag hahaha

Springboon en Blijdorp vinden dit leuk.
  16. rums

rums Niet meer actief

Die had dus een hutje op de hei moeten kopen.

Kun je geen geluidsopname maken bij jullie thuis. Dat als ze klaagt over jullie blaffend honden dat je die kan afspelen.

Probeer je er niet teveel van aan te trekken hoe moeilijk het ook is.

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Bij haar gebeurd weinig.. ik zie dr altijd alleen maar op de bank lezen.. stilte he.. rust.. ruimte.. sjjjttt

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Haar man is al net zo'n geflipte. Die kwam eens helemaal rood aangelopen stotterend naar buiten dat ze met ons moesten praten want jeetje ze hadden geen rust want de honden blaften.

Ik ga idd anders eens een telefoon neerleggen.. babyfoon reikt niet zo ver. Of de laptop, kan ook ja..

Ik vind het gewoon heel moeilijk. Ik doe zoveel om het zogenaamde probleem aan te pakken. Dat ik al niet meer weet wat ik moet doen..

En ik ga al heel weinig weg. Voel me dan al schuldig en rij met samen geknepen billen mn erf op.

Ik weet gewoon niet wat ik meer zou kunnen doen.

19. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Cursus pottenbakken geven, ze heeft gewoon niks te doen

jojo85, Chocolat, Lovelive3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Daar denk ik idd dus ook aan..

Hem even een paar dagen wegbrengen en kijken wat er dan gebeurd..

Nadeel; die hond waar het dan om zou gaan (want die andere twee doen het sowieso niet) vond het pension de vorige keer (1 nacht om te testen) heel moeilijk. Vraag me af of ik hem dr een plezier mee doe :D

Deel Deze Pagina