1 April t/m 14 April 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pluisje30, 25 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.390
    1.278
    113
    Vrouw
    Zou iemand mij op de lijst willen zetten?
    Ik ben 25 jaar, zwanger van ons eerste kindje en uitgerekend op 3 april.
    Ik heb 8 augustus mijn intake bij de verloskundige.

Heb nu een blaasontsteking en maakte mij best wel ongerust omdat ik daar veel rug en buikpijn van heb, maar volgens de arts komen blaasontstekingen regelmatig voor bij vrouwen die net zwanger zijn. Verder heb ik nog niet echt symptomen behalve grotere tepelhoven en moe zijn.

Het is mijn eerste keer zwanger zijn en merk dat ik heel erg bang ben dat het fout gaat. Ik voel mij dan dolgelukkig dat we zwanger zijn, maar het volgende moment kan ik weer huilen omdat ik zo bang ben dat te verliezen...
    Hoe gaan jullie hiermee om?

2. Hyacintje

Hyacintje Bekend lid

11 apr 2013
    968
    253
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    die onzekerheid hoort er echt een beetje bij. Helaas kunnen we niet naar binnen kijken om te zien of alles goed gaat. Ik probeer gewoon vertrouwen in mijn lichaam te hebben en dat als het niet goed is, dat ik dat dan echt wel zou merken. Meer kunnen we niet doen denk ik. Ik heb 8 september pas een echo. Duurt nog zo lang!

3. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Heel herkenbaar hoor @Paris91
    Obzekerheid is iets wat blijft... en je zorgen maken ook! Niet alleen tijdens je zwangerschap, maar ook als de kleine er eenmaal is...

Maar idd... iets voelen, klachten etc is wel fijn merk ik zelf. Laat mij maar gewoon wat misselijk zijn, no problem!!
    Maar idd blaasontsteking komt vaker hoor... wel erg vervelend trouwens! Heb je er iets voor of vooral veel drinken?

4. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Nou vreselijk he! Ik had met de kruidvat 2v5 positief getest maar de streepjes waren best licht. Had verder geen testen bij me, maar ik geloofde echt dat ik vals positief had getest. Dus bij de apotheek clear blue testen gehaald en die gaf al 2-3 weken aan maandag!
    Maar goed, we kunnen niks anders als afwachten... en wachten duur zo lang :rolleyes:

5. Pluisje30

Pluisje30 Fanatiek lid

29 jun 2011
    1.489
    281
    83
    Welkom nieuwe Meiden! En gefeliciteerd!
    bij mij kwamen de kwalen tussen 5/6 weken bij de eerste en bij de 2e al met 4. Dus ik geniet nu nog maar zolang t duurt. Ik werd vooral heeeeeel misselijk en heeeeel moe. Kijk er echt niet naar uit.
    Wel nu zere boobs (nooit eerder gehad) Dus denk dat t iedere keer anders is

6. Sab5

Sab5 Lid

2 jun 2015
    80
    0
    6
    Amersfoort
    Hallo dames! Klets graag mee! Zwanger van de 2e. 1e cyclus meteen raak. Ik verwacht 1-4-18 als uitgerekende datum!
    Wat hebben jullie allemaal ontzettend vroege echo's zeg! Ik 24-8 intake + echo. 8+5 geloof ik dan.
    Mn borsten zijn alweer flink gegroeid en mn baarmoeder is flink aan de groei. Regelmatig menstruatie-achtig gevoel!!

7. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Heb het idee dat ik deze zwangerschap veel eerder moe ben.
    Wanneer het kan probeer ik dan ook een dutje te doen nu 's middags.:|
    Vandaag had ik toevallig ook af en aan een vlaag van lichte misselijkheid en toen ik de autodeur open deed en zo'n typische autolucht op me af kwam werd ik ook spontaan misselijk. Had ik niet bij de eerste.

Tja wat betreft fout gaan....
    1e zwangerschap werd een miskraam.
    Was toen een groeiachterstand maar nog wel een kloppend hartje. Dat maakte het nog extra zuur eigenlijk.
    Zolang ik geen bloed spot probeer ik ervan uit te gaan dat her goed zit (maar dan ben ik weer bang voor een missed abortion:rolleyes:) en dat als het toch fout gaat: dan was er ergens iets fout gegaan in groei/aanleg/ontwikkeling. Was nooit levensvatbaar geweest èn je kan er toch niets tegen doen helaas...
    Maakt het overigens niet makkelijker..

8. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    @Sab5, ik heb een vroege echo ivm de mmm waar wij in zitten/zaten

9. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.390
    1.278
    113
    Vrouw
    Krijgen jullie ook al een buikje? Ik ben normaal slank / gespierd van mezelf en had altijd een mooie strakke buik, maar heb het idee dat ik nu al een buikje heb!
    Ik ben 4 weken en 5 dagen zwanger, maar weet het niet zeker.
    De datum van de menstruatie die ik invulde is namelijk niet mijn echte menstruatie geweest. Ik slikte op dat moment Primolut om niet ongesteld te worden, maar na een aantal dagen begon ik toch opeens te bloeden dus toen ben ik er maar weer mee gestopt. Telt dit wel als je menstruatie?

Hadden jullie ook al vroeg een buikje? Is het iets om ongerust over te worden?

Bijgevoegde bestanden:

10. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Ik had ook een doosje 2v5 bij me... maar had al tegen vriendlief gezegd dat ik waarschijnlijk nog wel een test ga halen hier! Hahaha
    Gewoon voor mezelf...

Ben er heel erg mee bezig merk ik. Heb niet zoveel klachten en dat maakt me onzeker. Ik weet dat het niets hoeft te betekenen maar toch... zwangerschap maakt onzeker en de hormonen erbij doen er ook geen goed aan heb ik het idee...

11. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Vooral een darmenbuik idd... en omdat t bij mij al eens is "opgerekt" (sorry voor t vreselijke woord... hahaha) lijkt het deze x ook wel sneller te gaan! Gisteravobd dacht ik echt: wooowww niet normaal...
    zal ook eens proberen een foto te maken!

12. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Kunnen je darmen zijn die zich alvast verplaatsen. Geen zorgen over maken hoor!

Ik heb van nature een buikje, helemaal sinds de vorige zwangerschap haha:roflmao:
    Valt hier dus nog niet echt op:p

Paris91 vindt dit leuk.
  13. Hyacintje

Hyacintje Bekend lid

11 apr 2013
    968
    253
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Dat zijn inderdaad je darmen, die moeten ruimte maken en werkten trager nu. Vandaar. :)

Hier ook de ene dag meer symptomen als de andere. Super vervelend he die onzekerheid. Het steunt me wel om te lezen dat jullie dat ook.hebben en het is natuurlijk ook nog erg pril. Vooral mijn linkerborst voelt super zwaar aan en die lijkt wel wat gegroeid. Zeg maar dag tegen mijn theezakjes. Hihi

Mama2017, Pluisje30, Paris91 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    He dames ik wil graag meekletsen:rolleyes::thumup:
    Heb 1 aug mn nod maar testjes zijn al 2 dagen roze...dinsdag ga ik afspraak maken voor 1e echo bij de gynaecoloog. Zou ons 2 e kindje worden na een ronde menopur!

Kaatje1603 vindt dit leuk.
  15. Hyacintje

Hyacintje Bekend lid

11 apr 2013
    968
    253
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Hoi Merel, welkom! Spannend. Zet je jezelf op de lijst erbij?

16. Mama2017

Mama2017 Actief lid

30 nov 2016
    409
    109
    43
    Vrouw
    Bij onze zoon merkte ik niks.... Want we kwamen er pas met 9 weken achter. Verder in de zwangerschap ook geen symptomen of kwaaltjes gehad. Perfecte zwangerschap. Hier 3 miskramen gehad, bij de 2e heel veel symptomen, vooral misselijk. Maar dit ging ook pas mis met 11 weken. (Missed abortion) Nu dus voor de 4e keer zwanger en ik voel niks. Wel ben ik ontzettend moe. :cool:

17. Mama2017

Mama2017 Actief lid

30 nov 2016
    409
    109
    43
    Vrouw
    Hier ook vroege echo's ivm onze miskramen.

18. Mama2017

Mama2017 Actief lid

30 nov 2016
    409
    109
    43
    Vrouw
    Klopt, het is vreselijk. Wij gingen er dus vanuit dat na onze eerste spontane miskraam, het nu goed zat. 11 weken al, heel veel symptomen. Maar idd die gevreesde missed abortion. :cry: We staan er nu heel anders in na 3 miskramen. Ik heb zo iets ik zie het wel. Denk dat we pas een vertrouwen hebben na de 20 weken echo. We wachten af.... Meer kunnen we niet doen.

19. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Hier is m'n buik ook weer heel opgeblazen. Ik merk aan m'n spijkerbroeken en wanneer ik mijn uniform draag.

De leuke darmen weer hè. Hier rommelt m'n buik al voor m'n NOD. Veel krampjes en steken, echt een actieve onderbuik. Dat zorgt er ook dagelijks voor dat ik weinig slaap. Ook het opborrelende maagzuur, ben ik niet zo blij mee.

Daarnaast moet ik veel plassen, en heb ik een aardige eetlust. Hopelijk blijft de misselijkheid hier weg.

Paris91 vindt dit leuk.
  20. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Wanneer gaan jullie de zwangerschap aan vrienden en familievertellen? Wachten jullie tot de 1e echo of pas na de eerste 12 weken? En zo ook op het werk natuurlijk.

Hier willen we wachten tot de eerste goede echo, voordat we het met familie willen delen.

M'n zwangerschap maak ik voorlopig ook nog niet bekend op het werk, omdat ik dan gelijk moet stoppen, en vervangend werk moet gaan doen. Daar kijk ik voorlopig nog niet naar uit.

Deel Deze Pagina