1 April t/m 14 April 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pluisje30, 25 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wij waren gisteren niet op een familiedag (waar we om diverse redenen wel graag heen wilden en omdat alle neven en nichten er waren).

Nu heeft mijn sm gezegd dat wij er niet waren omdat "ik niet zo lekker in mn vel zit"
    Alsof ik het bovenin niet allemaal op een rijtje heb :O dat wordt rechttrekken over een Aantal weken maar ze hadden toch gewoon kunnen inhaken op onze afzegreden, dat ik heel erg ziek ben?

2. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Ze had idd ook gewoon kunnen zeggen dat je ziek bent... zou idd niet weten waarom ze dit zegt dan!
    En misschien valt het rechttrekken wel mee en denken ze 1+1 is 2 als je het verteld!

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nou ja ze vindt wel dat ik me aanstel, denk ik. Ze snapt niet dat er een verschil is tussen normaal niet lekker in de zwangerschap en wat ik heb. Denk ik iig. Maar een gehandicaptenparkeerkaart krijg je ook niet zomaar als je je "niet lekker" voelt. Net als de "chemo" pillen.

Sorry moest er even uit.
    Ik heb nog niet overgegeven vandaag, pluspuntje :)

4. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Hee dat mag hier he! Gewoon lekker alles eruit gooien! Qua woorden dan... hihi! Niet overgeven is erg fijn natuurlijk!

Vervelend is dat he dat mensen zich soms niet in jou situatie kunnen verplaatsen...

5. Pluisje30

Pluisje30 Fanatiek lid

29 jun 2011
    1.489
    281
    83
    Ja, als je zelf niet zwanger bent is t ook weer moeilijk voor te stellen hoe vervelend die eerste weken zijn. Mn familie ziet me ook niet continu naar de wc rennen. Mij wordt ook een beetje de mond gesnoerd met: maar je krijgt er iets moois voor terug toch? Ik ben ook niet echt een klager in real life, zo ben ik niet opgevoed Maar fijn dat je t hier wel kunt delen. M'n vriend ziet gelukkig wel dat t zwaar is, voor zijn doen spaart hij me wel een beetje ;)

6. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Tuurlijk krijgen we er wat moois voor terug... maar dat wil idd niet zeggen dat dit begin ff rot is! En we ook best even mogen klagen (al zeg ik het zelf!)

XRose en Pluisje30 vinden dit leuk.
  7. Tioman

Tioman Actief lid

27 nov 2016
    442
    700
    93
    :(... Ik maak me echt zorgen omdat ik me niet meer zwanger voel.. Ik ben bijna in staat om weer ergens een pretecho te laten maken. Maar ik wil niet aan het gevoel toegeven.. Bah bah.. Ik ben zo bang voor weer een miskraam.. Het lukt me gewoon niet om die negatieve gedachten buiten te sluiten..

Nog 9 nachtjes wachten tot de volgende echo..:rolleyes:

8. Hyacintje

Hyacintje Bekend lid

11 apr 2013
    968
    253
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Als je je echt zo'n zorgen maakt duren 9 nachtjes lang. Ik zou dan gewoon een pretecho maken. 9 dagen in de stress is ook niet fijn voor jou en je baby

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    @Tioman ik zou idd voor de pretecho gaan!

Ik mag onverwacht deze week al op intake ipv volgende week. Omdat ik teveel nodig had van voortplantingsgeneeskunde. Daar had ik ze al voor gewaarschuwd Maar prima zo.

10. Sterre*

Sterre* Bekend lid

4 jul 2017
    528
    413
    63
    Vrouw
    Wat vervelend dat je je zo ongerust voelt. Al besloten of je een pretecho wilt?

Ik heb vandaag weer gewerkt na drie weken vakantie. Zo dat viel tegen zeg. Nu helemaal op en hoofdpijn. Gelukkig is mijn vriend aan het koken en ik blijf lekker op de bank ;)

11. Tioman

Tioman Actief lid

27 nov 2016
    442
    700
    93
    Mijn man vindt dat ik de gynaecoloog moet bellen als ik ongerust ben. Hij zegt daarvoor ben je daar nog onder controle. En hij vindt het onzin om zelf weer ergens een pretecho te laten maken. Ik durf de gynaecoloog alleen echt niet te bellen voor zoiets stoms.. Dan zit ik liever nog wat langer in spanning. Ik heb tenslotte afgelopen vrijdag nog een goede echo gehad!

Ik vind dat hele zwanger zijn tot nu toe niks aan.. Ik word er alleen maar onzeker van.. :(

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    #1332 1981Mama, 28 aug 2017
    Laatst bewerkt: 28 aug 2017
    Ik zou morgen toch even bellen tioman!

Ik heb geen miskramen gehad maar wel een hele moeilijke zwangerschap. Ik heb tm de persweeën gedacht dat mijn baby zou overlijden, de onzekerheid is gebleven dus. Sterker nog tm de eerste 2 weken na de geboorte.

Nu tweede zwangerschap kan ik het iets meer loslaten. Maar toch wel fijn dat ik deze week een extra echo krijg.

Hebben jullie ook zo'n dode vogeltjessmaak in de mond?

13. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    @Tioman wat een vervelend gevoel he. Het moment dat je je iets beter voelt slaat de onzekerheid toe. Ook ik heb vrijdag een mooie echo gehad en vandaag dacht ik ook even dat ik mij te goed voelde. Vorige week ging het veel slechter...bizar he. Ik ga er de vk ook niet voor bellen, heb niet eens een concrete onzekerheid. Er is niets gebeurd
    Kon ik elke dag maar even spieken ;) Ik twijfel over een angelsound maar daarmee zal ik nu vast nog geen hartje horen...

14. Claudiaaxx

Claudiaaxx Bekend lid

30 aug 2014
    810
    173
    43
    @Aardbeitjes ik zag ook die angelsound en het lijkt mij ook wel wat, maar misschien maak je jezelf ook wel weer druk als je dan niks hoort. Is dat niet vanaf 14 weken?

@Tioman als je erg ongerust bent kun je altijd even bellen. Maar ik heb ook weinig klachten hoor, soms dagen niks en soms (toevallig vandaag) voel ik me wat minder.

Het liefst zou ik elke week wel een echo willen Maja dat kan helaas niet.

15. Tioman

Tioman Actief lid

27 nov 2016
    442
    700
    93
    Ik heb ook naar een angelsound gekeken maar ik ben bang dat ik nog onzekerder word als ik het hartje niet kan vinden.. En ik denk inderdaad dat het nog erg vroeg is.. Toch las ik wel verhalen van vrouwen die al vroeg in de zwangerschap een hartje konden vinden..

16. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb nog een angelsound uit de eerste zwangerschap. Maar het was waardeloos. Zelfs met 26 weken kon ik het hartje niet altijd vinden, en iedere keer weer paniek.

Volgens mij kan angelsound vanaf dat je ook met een doppler kan luisteren, week of 12/16?

17. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Ik hoorde het hartje met de angelsound de vorige keer met 16 weken maar had eerder ook niet geprobeerd. Ik heb weinig buikvet dus gok dat het veel eerder al kan. Ben niet zo ongerust aangelegd maar kan me wel voorstellen dat als het steeds niet lukt ik zou gaan twijfelen.

18. Sterre*

Sterre* Bekend lid

4 jul 2017
    528
    413
    63
    Vrouw
    Zo de eerste echo.. vind het toch wel spannend

Pluisje30, Kaatje1603, XRose en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Spannend Sterre*
    Succes!!

Sterre* vindt dit leuk.
  20. Hyacintje

Hyacintje Bekend lid

11 apr 2013