Mijn dochter is zo ongeveer allergisch voor het woord groente en alle namen welke groenten hebben. Hebben jullie voorbeelden voor hippe namen die ik kan gebruiken voor de groenten, zodat het toch interessant wordt?
Nou echte hippe voorbeelden niet, maar hier wordt broccoli door de jongste geassocieerd met de bomen uit Sesamstraat. Bloemkool heb ik weleens gehoord als wolken, wortels in reepjes als oranje patatjes en zo verzinnen ze weleens namen van bestaande dingen waar ze op lijken. Maar echte andere namen niet dus.
Moest stiekem eigenlijk wel erg lachen om je vraag kan me het zo goed voorstellen! Misschien kun je de groentes namen geven ofzo? Zoals Willie de Wortel en Koos de Komkommer? Dus: we eten vanavond Willies!
Iemand op facebook noemde romanesco kleine kerstboompjes. Ze zijn hier gelukkig gek op groente, maar kerstboompjes zijn favoriet.
Hihi hier ook dat eten ze echt enorm graag. Verder noem ik vooral de dingen zo als ze zijn. En mijn kinderen verzinnen de rest erbij zo eten we straks boemkool broclolli en wolol ach ja als ze het maar eten vind ik het prima
Mijn opmerking is niet gerelateerd aan groente, maar mijn dochter vind water helemaal niets... Dus noemen we het kraansap. Dan vindt ze her ineens errug lekker. Ook nog als we het in een halve liter flesje doen net zoals mama... Dan is het gewoon reuze interessant!
@JaQie1985, Mijn dochter vind water ook niks maar geef ik prinsessensap dan is de beker zo leeg. De oudste eet graag bloemetjes.(brocolli/bloemkool)
Volgens mij is het al als tip gegeven, maar dan met wortels...... Als wij sperzieboontjes eten, eten wij altijd groene frietjes
Ik heb hier alleen iets voor melk. De oudste lust geen melk zegt hij, maar hij lust t wel als ik zeg dat t witte chocolademelk is
Is bij ons met spruitjes, die noemen we hier 'kleine sla' en Witlof is een 'Tulp'.. je moet er maar op komen.. Ooh en met hoestdrank (een vieze) noemen we het toverdrank en dan wordt het zo opgedronken!
Broccoli is hier 'boompjes'. Niet vanwege sesamstraat, maar omdat je ze ook als boompjes op het bord kunt zetten.
Hier heet ook alles bij naam. Al wil ik er soms wel eens het woord kinder voor plakken. Zoals; lekker kinder hutspot! Speciaal voor jou gemaakt. Nou hup, mond open. Hahaha Mijn dochter spreekt sommige dingen verkeerd uit. Dat is zo schattig. Zo noemt ze een komkommer een pakommer. En broccoli noemt ze bloccoli. Echt te cute
Kindertjes in het gras (dop erwten en worteltjes) Verder kom ik niet haha oja snabbelmoes (appelmoes) Maar misschien kun je dat doen vond ik vroeger erg lekker nu nog. Is groentes aardappels en dan beetje appelmoes in
Behalve dan de boemkoo (zoon kent de correcte benaming ook hoor in Nederlands en engels)l wordt hier dus ook de benaming gebruikt, alleen dan met een extra woord ervoor om het wat aantrekkelijker te maken. Is ook vooral als hij weer eens een periode moeilijker is met eten. Wanneer hij prima eet dan eet hij gewoon beans en geen magic beans.
Hier wordt dochterlief ook blijer als ik zeg dat we Gado Gado eten als dat ik het Bloemkool aardappelen boontjes sla komkommer en tomaat noem ( de inhoudt van mijn Gado Gado meestal zo ongeveer ) Houdt zelf ook niet zo van bloemkool met gekookte aardappelen vlees. Dus meestal heet het kipcurry ( vaak ook met bloemkool of in ieder geval courgette en tomaten ) of Lasagne ( met champignons paprika wortel etc etc.. ) of ovenschotel ( met prei bv ) Dat scheelt ook Saaie namen noemen en je hoeft niets te verzinnen..