Vorige week hebben mijn zoontjes zonnebloempitten in de tuin gegraven. Gisteren kwam mijn vriend thuis met 5 grote zonnebloemen, die ik vanmorgen in alle vroegte op de plek heb gezet waar de pitjes liggen. Vol ongeloof keken ze vanmorgen naar buiten, dat in 1 nacht die zonnebloemen zo waren gegroeid!! Gisteren was immers nog niks te zien.
Vanmorgen maakte ik mijn dochter wakker en terwijl ze nog slaapdronken in bed zat zei ik: "oh kijk nou! Je haar is helemaal roze geworden, hoe kan dat nou?!" Ze schoot uit bed: "Echt waar mama?!" En rende naar de spiegel Ze had ook niet meteen door dat het 1 april was, hoewel ze het concept wel kent. Pas na de eerste verwarring kon ze er wel om lachen, om vervolgens met papa exact dezelfde grap uit te halen, die het spelletje natuurlijk braaf mee speelde
dochter had haar ei eruit gehaald toen iemand tegen de juf zei dat ze een lekker eitje had. Mijn dochter zei dat ze haar ei op de grond ging gooien en de juf schrok echt. Was erg verbaasd en vond het erg leuk! de paaseieren/ druiven: jongste vond t niet grappig en was echt boos en teleurgesteld. Oudste kon het wel waarderen en de meester ook. Ze kon er hard om lachen.
Ach gosh. Kan me wel voorstellen dat ze teleurgesteld was. Denk je chocolade te hebben krijg je druiven die van ons zou ook echt boos zijn. Leuk dat de juf er in trapte.
Ik had druivenpaaseitjes in de broodtrommel gedaan, ze waren not amused! Tijdens het avondeten hadden we het er nog even over en vonden ze het wel een hele leuke grap als het bij iemand anders was.. nu zijn ze dus al plannen aan het maken voor 1 april volgend jaar
Grapjes incasseren is toch best lastig... Na de hele dag grapjes te hebben aangehoord: mijn fietssleutel is in de put gevallen, er zit een spin in ja haar, je gulp staat open, etc. Zei ik, nadat ik bij de snackbar was geweest, dat de patatjes op waren en ze dus toch het restje pasta salade moesten eten. Huilen...