Mondhygieniste te laat geannuleerd

Discussion in 'De lounge' started by Mum1921, Mar 29, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mum1921

Mum1921 Actief lid

Jan 26, 2022
    395
    93
    28
    Wat vinden jullie hier nu van ?
    Is dit normaal ?

Afgelopen vrijdag avond ben ik door mijn rug gegaan. Had dermate veel pijn dat ik een paar dagen met zeer veel moeite en pijn uit bed kon komen. Op zaterdag heb ik de mondhygiënist geappt dat ik de afspraak van maandag 2 dagen later wou cancellen. Kon geen uur liggen met rug half krom op stoel en auto rijden (Appen is niet echt blijkbaar maar ze kijkt wel ooit op telefoon wellicht) maandag ochtend krijg ik bericht terug dat ze me uit de agenda heeft gehaald maar dat ik toch moet betalen omdat er geen 2 werkdagen van te voren is geannuleerd. Maar uit coulance hoef ik slechts de helft te betalen ! 75 euro ! Maar de helft ...
    Nog Enorm bedrag.

Ik begrijp t ergens wel maar reacties uit mijn omgeving. Dit is belachelijk/
    Geldklopperij
    Of als je in t weekend iets krijgt kun je nooit 48u vtv annuleren.
    Vind dit enorm bedrag
    Is het reëel. En is dit overal zo ?
    Hoe zit dat met corona als je dat hebt mag je dan wel annuleren ?

Ik had pas ook kinderfysio geannuleerd omdat mijn zoontje ziek was. Zag dat Fysio de rekening gewoon uitschrijft naar het ziekenfonds. Hoef niks zelf te betalen.

Maar tandarts en dokter zal dat wel niet mogen of zich aan regels willen houden.

Ik hou mijn hart nu al vast... ik krijg nu fysio voor mijn rug. Als mijn oppas onverwachts uitvalt en ik niet kan gaan en dan zo'n absurde bedragen moet betalen. Zag op t fysio kaartje ook een tekst staan
    Afspraken 24u vantevoren geannuleerd brengen we niet in rekening.

Doen alle tandartsen en mondhygiënist dit zo ?

En wat als hun een dag vantevoren afbellen. Dan krijgen wij toch ook geen geld terug van de dag die je extra vrij hebt genomen ?

Dit is trouwens eerste keer dat me dit zo overkomt maar denk nu of ik ga er weg. Maar ben verder heel tevreden over haar of ..ook al heb ik corona dan ga ik toch maar want ja is gewoon te duur anders en niet te betalen.

Normaal lopen behandelingen voor mondhygiënist via ziekenfonds betaal ik zelf 25 euro
    (van de 125 euro) maar 2 dagen van te voren in weekend is geen 2 werkdagen volledig voor mezelf 125 eur maar uit coulance de helft dus... zucht.

Graag hoor ik ook reacties van de andere kant mensen die als tandarts of fysio werken. Kan me voorstellen als iemand vaak annuleert maar het voelt niet prettig.

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Ik zou in bezwaar gaan. Je hebt afgebeld op het moment dat je klachten kreeg. Jij kon niet op woensdag of donderdag al weten dat je vrijdag pijn zou krijgen. Ik zou dus niet betalen.

Gewooniemand and humptydumpty like this.
  3. Neilia

Neilia Niet meer actief

Je topic staat verkeerd (heb ik gemeld dus zal wel verplaatst worden)

Ik zou even bellen en uitleggen dat je het er niet mee eens ben en dat je netjes van te voren hè. Geanuleerd.
    Als je ziek word kan je toch ook niet gaan?

en kost een controle afspraak zoveel dan?
    Das bij mij een stuk minder.

4. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik zou ook niet betalen…

als er iets in het weekend gebeurd tsja daar kan jij niks aan doen en je hebt het gelijk laten weten

5. Mum1921

Mum1921 Actief lid

Jan 26, 2022
    395
    93
    28
    Behandeling van ruim een uur. Alles reinigen en gel verdoving vantevoren
    Maar heb ook wel probleem tanden.

6. Mum1921

Mum1921 Actief lid

Jan 26, 2022
    395
    93
    28
    Is ook geen gewone controle .
    Bij gewone tandarts is het 5 min en sta je weer buiten

7. Neilia

Neilia Niet meer actief

ik heb het over de mondhygieniste.
    Als ik ga is het 40min.
    Schoonmaken enz en dat kost me 95 euro.
    Ik heb zelf een probleem met me tandvlees.

8. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

Jul 21, 2018
    2,012
    1,557
    113
    Female
    Volgens mij is 48 of 24 uur gebruikelijk, en dan incl weekend. Ik zou er ook een belletje aan wagen. Vind haar weinig coulant om het weekend niet mee te rekenen.

humptydumpty likes this.
  9. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,878
    6,405
    113
    Hier hebben ze bij ziekte nog nooit iets in rekening gebracht, ook niet bij annuleren op de dag zelf. Soms kán je gewoon niet 48 uur van te voren (en dan ook nog gerekend in werkdagen) annuleren… Ik snap wel dat dat zuur is, want ze kunnen op korte termijn zo’n gat in de agenda niet vullen…

10. Mum1921

Mum1921 Actief lid

Jan 26, 2022
    395
    93
    28
    Ja bij mij is het dan iets meer omdat t zonder gelverdovingen geen doen is .

Dat erin zetten en dan nog met die borstel op t end maar ligt ook eraan hoeveel er zit. Mijn moeder is in 15 min klaar. Laatst was het in 50 min klaar.

11. Mum1921

Mum1921 Actief lid

Jan 26, 2022
    395
    93
    28
    Haha uit coulance hoef ik maar de helft te betalen dus 62 euro !
    Maar de helft.... vind t erg veel moet ik bijna een dag voor werken dus
    Zal haar de volgende keer aanspreken want ga wel terug want ben verder 8 jaar tevreden. Ook heb ik last van angst en veel pijn dus wil niet zomaar overstappen

12. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

Aug 7, 2018
    4,572
    4,043
    113
    Female
    Ik vind het belachelijk. Je hebt afgezegd zodra je klachten kreeg.

13. Sunflowerr

Sunflowerr Bekend lid

Aug 19, 2021
    615
    517
    93
    Female
    Ronduit belachelijk! Je kon toch niet op woensdag/donderdag weten dat je op vrijdag door je rug zou gaan? Als we dat allemaal eens konden voorspellen…. Je hebt op de eerst mogelijke manier laten weten dat je niet kon komen. Meer kan jij er niet aan doen. Zou de rekening dan ook zeker niet betalen.

14. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,147
    3,174
    113
    Ik vind het ook belachelijk. Dat je dr op zaterdag al meld dat de afspraak niet door kan gaan vind ik netjes. Ik zou mijn tandarts niet kunnen bereiken in het weekend dus ik zou hebben gewacht tot maandag en eigenlijk ook niet verwachten dat ik, als ik afbel wegens ziekte, hoef te betalen. Overmacht toch? Kun je haar niet gewoon eens bellen?
    Maar de redenatie "je krijgt toch ook geen gratis behandeling als zij afbellen" vind ik ook belachelijk.

15. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,244
    681
    113
    Belachelijk idd. En vooral sinds corona kon je alle minuut afzeggen toch? Dacht eigenlijk dat ze daar mee gestopt waren maar zal per praktijk verschillen.
    Vind echt absurd, kan altijd iets onverwachts tussen komen

16. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,026
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Voor haar zijn het ook gemiste inkomsten natuurlijk en ik kan niet in haar portemonnee kijken.

Maar, het is wel zeer klantonvriendelijk. Je schrijft dat jullie al een behandel relatie van 8 jaar hebben, dit is niet de manier waarop je met goede vaste klanten omgaat.

Dus ze staat in haar recht, maar ik vind het erg vreemd dat ze dat hier claimt.

17. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Hoezo staat ze in haar recht? Ze kon NIET 24 uur voor een werkdag afzeggen omdat het om pijnklachten gaat waar je van tevoren niet van weet dat ze er zullen zijn.

18. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,273
    17,150
    113
    Dit hangt mij ook bij, 24 of 48u van te voor. Maar kan het niet vinden op de site.

2 WERKdagen vind ik echt raar, dat is met weekend erbij dan gewoon 4 dageno_O

19. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

Jul 21, 2018
    2,012
    1,557
    113
    Female
    Ja dat is echt erg lang.

wat anderen zeggen over je kon t niet eerder weten gaat natuurlijk niet op. Want dan zou je bij wijze van nog een uur van tevoren nog kosteloos af kunnen zeggen.

Ik zou zeggen tot 24/48 uur van tevoren voor de tegenpartij en binnen die tijd pech voor jezelf. Hoewel ik tot nu toe altijd wel op coulance heb kunnen rekenen, zeker in coronatijd.

20. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,026
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    In de voorwaarden van mijn tandarts staat 24 uur van tevoren afzeggen en anders wordt de afspraak in rekening gebracht.

Nergens wordt vermeld dat dit niet zou opgaan bij overmacht.

Bij TS gaat het om twee werkdagen.

Natuurlijk is het zo dat het gebruikelijk is dat bij overmacht een dienstverlener hier geen probleem van maakt. In geval van TS is het ook bijzonder klantonvriendelijk dat hier een probleem van gemaakt wordt.

Share This Page