Dit was ook mijn eerste reactie. Met oudere kinderen (in de bovenbouw) zou zoiets nog wel kunnen, want die kunnen er op een gegeven moment ook wel de humor van inzien. Voor kleine kleuters vind ik het echt heel zielig. Overigens vind ik het belachelijk dat een school uiteindelijk een hele klas kleuters een i-pad geeft, maar dat terzijde.
Ik vind het zo sneu voor de kleuters, oudere kinderen zouden de (woord) grap waarschinnlijk wek gewaardeerd hebben maar kleuters van 4 jaar oud snappen dat echt nog niet.
Mijn zoon weet t ook heel goed. En er zitten ook best leerzame apps tussen. De logopediste van mijn zoontje gebruikt hem zelfs ook tijdens de spraakles. Niet altijd hoor, maar af en toe. Zie er geen probleem in.
Deze vind ik leuk. En daar werk je als ouder waarschijnlijk ook gewoon aan mee. Maar bij dat iPad-verhaal ga je toch even navragen omdat je je kind wilt besparen voor zo'n teleurstelling. Als ze dan toch door blijven gaan... Nee, niet leuk. Dit jaar heb ik niet gewerkt op 1 april. Als het wel op een werkdag valt, wacht ik meestal even af. Vrijwel altijd komt er wel een kind die mij voor de gek wil houden en met veel grootspraak beweert "Mij krijgen ze niet, ik laat me niet beetnemen." Meestal geef ik ze groot gelijk, jou zullen ze niet krijgen. Oh, wil je trouwens even naar de conciërge lopen en hem even vragen of hij de plintentrap wil pakken, die heb ik zo nodig. En ja hoor, lukt elke keer weer: kind naar de conciërge. Die stuurt ze meestal naar een andere klas. (Volgens mij heeft de juf van groep 5 die, ga daar maar even vragen.) Ik heb ooit een keer een leerling gehad die echt de hele school is doorgestuurd en nòg niet doorhad dat ze voor de gek werd gehouden. Meestal zijn ze er na twee of drie klassen wel achter, haha. Werkt ook met luchthaken, linkshandige lijmpistolen en een doosje perforatorgaatjes.
Hier ook een ipad. Tjah ik denk dan ook maar wees blij dat een kind technogie oppakt als een spons!! Tegen de tijd dat onze kids volwassen zijn, of in ieder geval naar het voortgezet onderwijs gaan zijn we zooo'n stuk verder dat als je je kind er nu niet mee op laat groeien hij er later mogelijk misschien zelfs last van gaat krijgen! Zelfs basisscholen stappen al massaal over op tablets.. Waarom? Omdat het de toekomst is! Vroeger had je een telraam, en hoofdrekenen. Daarna ineens de rekenmachine.. Etc etc. We blijven niet stil staan en in mijn ogen moet je je kids niet weghouden van vooruitgang.. Helemaal niet uit angst omdat "we" het zelf niet snappen en er niet mee opgegrooeid zijn. edit: begrijp me niet verkeerd hoor... beweging/ sport zijn ook heel erg belangrijk misschien nog wel belangrijker.. Maar weghouden van vooruitgang en technologie lijkt mij heel onverstandig.
Nou het is omdat ik de school niet gekozen hebt voor zoon lief maar hij had op een school kunnen zitten die volledig werken met een tablet voortgezetonderwijs. ! Veel scholen gaan in de komende jaren over op de tablet. het is niet meer te stoppen het is de toekomst van onze kinderen. Op school hebben ze nu al een digi schoolbord. Kinderen en ook kleuters leren van af groep nul al daar mee om te gaan.
Mijn dochter heeft op de laptop haar eigen kantje om op te spelen via plaatjes komt ze overal. Vooral sesamstraat en telekids zapp. En daar voor heb ik een wachtwoord. Dat wacht woord is kaas. Ik moet mijn wachtwoord gaan veranderen want dochter lief tikt zo het woord kaas in. Mama is dat de k. ja dat is de k. Of is het nu heel bijzonder voor een kind dat net 4 is denk dat veel meer kinderen nu al makkelijker letters en zo leren. Haar eerste woordje is dus kaas.
"Toch zaten er belangrijke lessen in voor de kinderen: vertrouw niemand, je krijgt niet altijd wat je wilt én mijn ouders trappen in 1 aprilgrappen. De basisschool bevestigde het gebeuren, maar doet er verder maar het zwijgen toe." Bovenstaand stukje komt uit het artikel ik mag hopen dat het een idiote beredenatie van de schrijver van het artikel is. Dat je een kind moet leren dat het niet altijd krijgt wat het wil hebben vind ik totaal iets anders als iets beloven en het niet waarmaken, wat leer je een kind dan? Dat een belofte niks waard is. Niet iets wat ik mijn kind zou willen leren. Vertrouw niemand? Dus je eigen leraar is tegenwoordig niet te vertrouwen? Die zou juist te vertrouwen moeten zijn. 1 april grap prima, die als voorbeeld genoemd werd met die zaklampen en de plintentrap dat vind ik leuke grappen. Maar kleuters op zo'n manier blij maken met iets en ze dan vervolgens nog voor schut zetten, vind ik alles behalve een grap. Ik begon erover tegen mijn man, die zei gelijk dat hij dit gehoord had en dat hij het afschuwelijk vind, en dat ze zoiets nooit met onze dochter zouden moeten uithalen, hij zou instaat zijn om naar school te gaan en persoonlijk onze dochter op te halen en de leraar vertellen hoe hij hier over denkt. Ik zit me hier gewoon plaatsvervangend boos te maken!
Ik denk dat je het woordje 'ipad' los moet laten, het gaat er meer om dat er iets beloofd word EN kinderen van die leeftijd die woordgrap nog niet snappen. Als mij vroeger de gehele flippo collectie was beloofd (incl. de bijbehorende map ), dan was ik ook verdrietig geweest als ik het niet had gekregen. Teleurstellingen horen idd bij het leven, maar iets beloven en niet nakomen? Dat is niet een levensles die ik mijn kinderen wil bijbrengen.
Oké, dus voorliegen is slecht. Maarre, ik twijfel nog steeds of ik mijn kind wel of niet moet voorhouden dat Sinterklaas bestaat. Sorry hoor, maar liegen is in mijn ogen gewoon liegen en mijn principe zegt mij dat Sinterklaas daar ook bij hoort. Mijn partner denkt er heel anders over en begint over de magie en dergelijke, maar ik was vroeger als de doods voor de Sint en zijn zwarte pieten (en hij zelf ook), dus tja. Wat kan wel, wat kan niet? Lastig...
Sinterklaas is een totaal andere kwestie en een andere discussie. Hier werden kleuters wat beloofd/toegezegd en kregen vervolgens nul op het rekest,door middel van een woordgrap die nog niet te begrijpen is voor kleuters.
Scheelt typewerk, dank je. Véél te jonge doelgroep, sneu en niet bepaald pedagogisch verantwoord. Voor brugklassers was het misschien nog wel grappig geweest.
Dus jij vertelt je kinderen ook geen sprookjes enzo? En als ze in hun fantasie aan het spelen zijn zeg je ook telkens dat het allemaal maar niet echt is? Zeggen dat Sinterklaas bestaat is geen liegen dat is ze laten fantaseren, laten genieten van de magie van sprookjes. Ik heb mijn ouders er nog nooit op aangekeken dat ze mij vertelde dat Sinterklaas bestond, ik zou het voor geen goud hebben willen missen al die spannende jaren dat we het vierde. Wat betreft de 1 april grap, ik moet er wel om lachen hoor. De juf heeft ze toch gegeven wat ze had beloofd? Dat dat dan niet precies dat gene is wat ze hadden verwacht tja dat is dan jammer maar ze hebben wel een aai pet gehad
Dit en wat Tupp zegt. Ik begrijp niet wat Sinterklaas hier mee te maken heeft. Dat heet fantasie, dit is gewoon best sneu voor de kleintjes. Die begrijpen zulke grapjes vaak nog niet.
Dat laatste ja Het is niet echt. De wolf uit Roodkapje bestaat niet echt. Hans en Grietje duwen echt geen bejaarde vrouwen in de oven. De droomprins van Assepoester wist echt nog wel hoe ze er uit zag toen ze zijn droomvrouw leek te zijn én ik zal nog wel meer verhalen ontkrachten. De realiteit is hard en ik wil niet dat hij zich daardoor uit het veld laat slaan of verdrietig wordt omdat het in het echte leven niet zo is zoals in Doornroosje. Bovendien zijn enkele sprookjes echt BRUUT; zoals Kleinduimpje die met zijn broertjes/zusjes worden achtergelaten in en donker diep woud. Sinterklaas is niet echt; en als hij het net zo eng vind als wij, heb ik liever dat hij 'het geheimpje' weet en erom kan lachen dan dat hij nachtenlang wakker ligt of weg rent vanwege een zwarte piet
Als je kind bent dan kijk je heel anders naar de sprookjes dan wanneer je volwassen bent. Ik heb als kind nooit een sprookje Bruut gevonden, ik vond ze spannend en mooi. Ik zou de magie nooit bij mijn kindjes weg willen halen en ik laat ze lekker spelen in hun fantasie wereld, ik vind dat dat er gewoon bij hoort. Zeg niet dat iedereen dat moet doen maar vind het altijd wel enorm jammer dat de kinderen die dus weten dat Sinterklaas bijvoorbeeld niet bestaat heel die magie niet mee maken. Maar goed ieder zijn ding.
Ik hoor dat het hele verhaal niet klopt, maar dat het door een ouder zo aan de media verteld is nadat hij zich afgezeken voelde omdat hij uitgelachen werd door de kids. De ouders konden zogenaamd de ipads komen ophalen, niet de kinderen. De ouders kregen dus een ipet en moesten daarmee de klassen langs De kleuters zouden er helemaal niet bij betrokken zijn, de ouder die het niet leuk vond was wel een ouder van een kleuter.