Ik snap niet dat mensen vinden dat de kinderen zijn gekwetst. Waarom zijn ze gekwetst? Omdat ze geen echte Ipad hebben gehad maar een aai pet? Die ouders hebben die kids helemaal gek zitten maken, die dachten natuurlijk mooi we krijgen een Ipad, denk eerder dat die ouders zijn gekwetst en niet die kinderen hoor.
Omdat ze een groot kado beloofd wordt (kinderen weten echt wel het verschil tussen een ipad en een autootje) dat ze niet krijgen. Daarnaast is dit een grap ten koste van de kinderen, niet met de kinderen.
Eens. En dat juist een school$), die weet hoe de ontwikkeling van kinderen is en wat kinderen goed aankunnen, kunnen verwerken enz. deze grap maakt....... HEEL Apart!!!!!!!
Ik ben over het algemeen tegen dit soort grappen. En ik krijg nu misschien wel de lading over me heen, maar ik ben van mening dat een ipad en dat soort technologie niet goed is voor de ontwikkeling van een kind.
Nee er word ze helemaal geen groot kado beloofd, dat word er door de ouders zelf van gemaakt. Die zitten die kinderen daar gek mee te maken. Dat is toch de lol van het grapje, een aai pet.
Hoor net dat de schoolleiding ook in de krant heeft gestaan met hun kant van het verhaal Alleen niet in de telegraaf maar in een of andere bode daar.
Zoals ik het gelezen heb in alle info in dit topic werd er toch wel erg gedaan alsof het een ipad was. Bovendien, wat weten kleuters van woordgrapjes....
Waarom niet? Serieuze vraag overigens. Ik ben sterk van mening dat een mix in aanbod van bezigheden erg goed is voor een kind (dus buiten spelen, binnen spelen, spelen met technologie, spelen zonder technologie, leren schrijven, leren typen). Bovendien is dit soort technologie een groot onderdeel van de wereld waarin we leven en ik vind dat ik mijn kind daar ook over moet leren.
Ik ben van mening dat het kind te veel andere dingen misloopt in de ontwikkeling, het krijgt de verkeerde prikkels. Daarnaast ben ik van mening dat het ook niets toevoegt, en zou ik mijn kinderen zelf stimuleren om de wereld in te gaan, naar buiten te gaan en het echte leven te ervaren ipv naar een schermpje te staren. Dit is een mening en geen feit Ik denk gewoon dat het beter is voor de hersenen van een kind.
Eens. Technologie is niet meer weg te denken in onze huidige maatschappij en als je niet wilt dat je kinderen met een achterstand beginnen is het toch wel handig als je ze mee laat gaan in deze ontwikkelingen. Natuurlijk met mate en op een verantwoorde manier, maar mijn kinderen leren óók heel veel met/door/via de iPad en computer.
een mix idd...maar wat mij betreft hoeft dat nog absoluut niet in de kleuterklas en dan bv alleen op school eens in de zoveel tijd. Dat kinderen er thuis ook opzitten voegt wat mij betreft niks toe. Op school leren ze daar genoeg van. En groep 3/4 lijkt mij vroeg genoeg. Mijn dochter van 5,5 weet serieus niet wat een tablet is en leert net zoveel als haar klasgenootjes die dat wel weten...loopt niet achter oid.
ze hebben inmiddels allemal toch een Ipad gekregen?! van Icentre, omdat die het zo zielig voor ze vond.............. WTF!? Ik vond het voor een kleuterklas ook niet echt een geslaagde grap, had dit liever in groep 7/8 gedaan, maar ik vind dit ook van de zotte!!! allemaal een Ipad twv. 500 euri is toch te gek voor woorden?
enne, mijn zoontje speelt al vanaf jaar of 1 met de Ipad, en hij leert er zoveel van, letters, cijfers, tellen, optellen etc... is onvoorstelbaar! en nee hij zit geen 4 uur per dag achter dat ding zijn favoriete hobby's zijn nog steeds zijn treinspoor, zijn loopfiets en de zandbak! Het is maar net hoe je er als ouder mee omgaat. Hij vraagt of hij met de ipad mag, meestal mag dat van 17.00 tot we eten, en dan vraagt hij eerst mag ik angry birds doen, of moet ik een 'leerspelletje' doen of mag ik een filmpje erop kijken en dan bepaal ik welke optie hij mag doen op dat moment. werkt super!
Zo doen wij het ook, alleen puzzelt hij hier ipv angry birds. Hij kan ook zo een minuut of 10 heel aandachtig naar een filmpje vd efteling kijken. Tv kijkt hij zo goed als nooit dus ik vind het prima.. Maar om nu die kleuters een i pad cadeau te doen.. Had ze dan als firma een educatief maar leuk uitje cadeau gedaan voor de onderbouw.
Wij geven thuisonderwijs aan onze autistische kinderen en dat gaat grotendeels met gebruik van een Ipad, en daar hebben ze echt heel veel baat bij. Mijn middelste kan met heel veel moeite bijv. een pen vast houden (en ja dat oefenen we wel met therapie etc) maar op een Ipad kan hij wel werken. Ze leren lezen, rekenen, spellen en nog veel meer via de Ipad, zonder dat ik kasten vol met boeken in ons iniminie appartement moet neer zetten. Ideaal dus.