Bloedverlies......zenuwen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Be Happy, 21 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik ben nog maar pril zwanger, maar kreeg ineens vanmorgen bloedverlies alsof ik ongesteld ga worden. Gewoon rood. Schrok me rot! Ik slik Progynova en gebruik Utrogestan (zorgt voor een goed baarmoederslijmvlies), omdat ik zwanger ben geworden na een cryo-terugplaatsing. Helaas is de kans op een miskraam bij een cryo-terugplaatsing vrij groot.

Afgelopen woensdagmiddag nog getest en toen had ik een knaltest, maar ja, weet niet in hoeverre dit wat zegt.

We kunnen nu helaas alleen nog maar afwachten. Morgen doe ik weer een test. Hoop maar dat die ook nog knalt.

Wordt hier zenuwachtig van. Zit ook nog eens op mijn werk. Aan de ene kant ben ik daar blij om, vanwege de afleiding. Thuis zou ik toch alleen maar zitten te prakkezeren.

Wie heeft ook bloedverlies gehad en is wel gewoon zwanger gebleven?

Heb even hoop nodig (alhoewel ik me ook goed realiseer dat het gewoon mis kan gaan).

Alvast bedankt!

2. Oermoeder

Oermoeder Actief lid

24 okt 2011
    321
    0
    16
    .....ik heb hier geen ervaring mee, maar ik wilde wel even reageren, gewoon als steun!!! Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan en dat je over 8 maandjes je kleintje in je armen mag houden!!! :)

3. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Toevallig is er hier eergister eentje met goed nieuws gekomen nadat ze een bloeding had gehad. Ik heb zelf geen ervaring, alleen met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en dat is niet te vergelijken. Ik wil je veel sterkte toe wensen en hopelijk krijg je snel duidelijkheid. Hoe ver zou je nu zijn, want met de 6 wekenkonden ze bij mij zien dat het vruchtje goed zat, helaas toen nog geen hart activiteit. Deze was 1,5 week later te zien.

4. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi,

Oh, wat herkenbaar!!! Ik begon ook te bloeden met 5,5 weken. Helaas is het bij mij niet goed gegaan. Bij mij begon het met roodverlies, dat heeft anderhalve dag aangehouden, toen werd het bruinverlies em dat hield de hele week aan. De avond voor de echo werd het weer roodverlies en toen verloor ik alle hoop op een innestelingsbloeding. Een paar uur na de echo kwam het vruchtzakje. Ik wil je niet ontmoedigen, maar een positieve zwangerschapstest zegt niets over of het een vmk wordt of niet. Ik zit nu een week na mijn miskraam en test nog positief:(

Maar: bloedverlies hoeft geen miskraam te betekenen!!! In 50% van de situaties kan het gaan om een innestelingsbloeding of soms is het onverklaarbaar. Ik heb er heel veel over gelezen in mijn ''wachtweek'' en het kan echt 2 kanten op gaan!! Dus houd hoop!!

Ik ga blaren voor je duimen, meid!!

Liefs Patricia

5. mamavanalisha

mamavanalisha Actief lid

20 aug 2012
    119
    0
    0
    data-typiste
    Hey meid,
    Bloedverlies hoeft niets te betekenen. Ik zelf heb vorige week en afgelopen woensdag bloedverlies gehad en er is niks aan de hand met ons kindje. Ik was zo bang dat de vk me heeft laten komen voor een echo. En de beeb deed het prima :)

Als je je echt zorgen maakt zou ik de vk even bellen, masr er hoeft dus echt niks aan de hand te zijn.

6. mamavanalisha

mamavanalisha Actief lid

20 aug 2012
    119
    0
    0
    data-typiste
    @schmidt heel toevalig was ik dat hihi. Je naam kwam me bekend voor dus effe snel gechecked

7. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    Nou meis ik had bij me vorige zwangerschap vanaf week 6 bloedverlies gehad en dat bleek een hemathoom te zijn.. Helaas is het bij mij met 23 weken verkeerd gegaan vanwege de vele bloedingen... Maar eigelijk met elke bloeding was alles gied met de baby.. Dus het hoef niks te betekenen..

Sterkte meis

8. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hihi, goed onthouden :p

9. Be Happy

Dankjulliewel voor de reacties.

Ik houd ook een miskraam in mijn achterhoofd hoor. Zoals ik al zei: die kans is zeer aanwezig bij het terugplaatsen van een cryo.
    Ben daar vrij nuchter in.

Alhoewel het soms inderdaad ook goed kan gaan.

Weet me nog te herinneren dat ik hier tegelijkertijd zwanger was van Aiden (positief testte) samen met een ander forumlid.

Zij kreeg na de positieve test ontzettend veel bloedverlies, een week lang. En ging er van uit dat het mis was gegaan.
    Toch heeft ze (heel verstandig) de echo gewoon door laten gaan en haar kindje zat er nog steeds en is inmiddels ook al weer ouder dan 1 jaar.

En balen ook dat je niet van knaltesten uit kan gaan. Heb sinds afgelopen vrijdag alleen nog maar knallers gehad (woensdag voor het laatst getest).

Het bloeden is nu even gestopt gelukkig. Hopelijk blijft dat zo.
    Het was zo'n beetje een inlegkruisje vol. Het liep er eventjes een beetje uit als een menstruatie.

We kunnen alleen maar afwachten helaas. De eerste echo heb ik pas 10 oktober, dus dat duurt nog even.

10. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Ik zal voor je duimen Be happy!

11. dphoek

dphoek Niet meer actief

Ik zou toch vragen om al eerder een echo te krijgen, hoor! Dat is gangbaar met bloedverlies. Ik kreeg een inwendige echo toen ik 6.3 weken was. Sommige vrouwen nog veel eerder. Alleen al om te kijken of er een zwangerschap is!!

Sterkte hoor!!!

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hey Happy,
    Ik heb ook een bloeding gehad met 6 weken. Direct naar de gyn in het hospitaal gegaan en alles was ok met het babietje, enkel een hematoom. Deze is na een week weggegaan. Kan je niet naar jouw gyn bellen voor een afspraak als je zo ongerust bent? Als je al in de medische molen zit, moet dat toch kunnen volgens mij.

13. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    hier beide kanten van het verhaal gezien ...

de eerste 2 zwangerschappen bloedverlies helaas een miskraam!
    de derde zwangerschap weer bloedverlies en ondanks dat ik dacht dat het een miskraam was ( zelf al mijn zwangerschapssymptomen waren weg) ligt het bewijs dat het goed kan gaan nu hier sinds 2 weken in de wieg !

als ik jouw was zou ik kijken of je een vroege echo kan krijgen , want een knal test wilt niet altijd wat zegen ... er zijn vrouwen die een miskraam krijgen en toch nog steeds hardstikke positief testen , maar zo zijn er ook vrouwen die een drupje bloed verliezen en gelijk negatief testen !

ik wil je in iedergeval heel veel sterkte wensen , ik hoop voor jouw op een plakbaby!

14. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Het kan ook zijn dat je zwanger bent/was van een tweeling en dat je van 1 een vmk hebt gehad nu. Ik hoop dat alles goed afloopt, maar zou net als andere dames hier zeggen de echo vervroegen. Sterkte met deze onzekerheid!

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    hier: veel bloedverlies incl stolsels.. wondertje ligt boven in bed te slapen. (ook nog een slechte echo met 6w1d gehad, dus met recht een wonder!)

het kan dus, zoals je zelf al zegt, alle kanten op! maar het kan ook gewoon een mooie zwangerschap worden!

16. Be Happy

Laten we vooralsnog maar uitgaan van het positieve....Tenminste, dat probeer ik althans.

Ik moet ook telkens Utrogestanbolletjes zo ver mogelijk in mijn vagina inbrengen. Misschien dat ik een bloedvaatje kapot had gemaakt ofzo?

Ik had vanmorgen namelijk om 06.00 uur die bolletjes van onderen gepropt zeg maar. Een dik uur later ging ik naar de WC en zag ik ineens een rode bloedvlek op mijn inlegkruisje zitten, gevolgd door nog wat rood bloed later bij het plassen en afvegen.

Ook een beetje vaag. Zit net even de bijsluiter van die Utrogestan te lezen, staat er bij de mogelijke bijwerkingen:
    - bloedverlies uit de vagina
    :(

Nu alleen nog een beetje last van bruinverlies. Hopelijk wordt het niet meer rood en stopt het helemaal.

Bedankt voor jullie lieve reacties!

17. Moenie

Moenie Actief lid

3 apr 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een positieve uitkomst na bloedverlies. Het begon het met bruinverlies en daarna behoorlijk wat rood bloed verloren. Dat heeft bijna drie weken geduurd.
    Bij mij kwam het door de placenta die dicht bij de uitgang lag.
    Hopelijk voor jou ook een positieve uitkomst!

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hey
    Ik heb vanaf 5,2 wkn tot 8 wkn nonstop bloed gehad, varierend van rood tot bruin. Heel veel angst gehad dus.
    Kan echt komen door die utrogestan hoor, heb eens gelezen dat die dingen ervoor zorgen dat je bm nog beter doorbloed is.
    En zorgen dat je nagels zo kort mogelijk zijn..
    Neem veel rust voor zover dat kan en ik duim voor je dat het goed blijft gaan. Die 1e weken zijn killing, verlenging van de wachtweken...
    O en gefeliciteerd he!:)

19. marleenmama

marleenmama Actief lid

18 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Bij onze zoon drie bloedingen gehad. Nu vanaf 5,5 week tot 16w bijna dagelijks bloedverlies gehad. Van bruin tot knal rood met stolsels en t liep eruit. Alles is goed met kleine. Wel sinds dien wekelijks op controle. Al was t maar voor mijn geruststelling zei de gyn. Was erg fijn om toch steeds te zien dat alles goed was. Ik had de 1e echo met 5,5 w. Hartje toen al zien kloppen. Ik snap heel goed hoe je je voelt. Bloedverlies wil niet altijd betekenen dat t niet goed is. Ik duim voor je....

20. Be Happy

Dus jij hebt ook Utrogestan gebruikt en ook bloedingen gehad? Je gaat er van uit dat die dingen juist moeten voorkomen dat je gaat bloeden. Ze zorgen zo alleen maar voor meer stress. Vooralsnog gaan we er van uit dat alles nog steeds goed zit. Bedankt voor je felicitatie!

En de rest bedankt voor jullie opbeurende berichtjes! :)

Deel Deze Pagina