Hoi ik zit met 2 vragen: de 1e is dat ik in het ziekenhuis wil bevallen nou ja mijn vriend heeft dit graag. ik heb begrepen dat er dan uren van je afgtrokken wordt mbt tot kraamzorg. hoeveel uur is dat ? en geldt het ook als je s`nachts bevalt en dus pas de volgende ochtend naar huis gaat? en als ik uiteindelijk thuis beval hoe gaat dat dan? en de 2e : wanneer moet je het bedje opmakne of doet de kraamhulp dat? als ik het zelf moet doen hoe moet dat? ben er echt uit en bij de 1e had ik geen hulp. jennefer
De dag dat je in het ziekenhuis bevalt en / of verblijft gaat inderdaad van je uren af. Per dag is 8 uur eraf. Als je snachts bevalt en de ochtend weer naar huis krijg je die dag gewoon kraamhulp thuis. Alleen komr de kraamverzorgster dan niet om 08.00 maar ongeveer om 11.00 (afhankelijk tijdstip ontslag) Die eerste uurtjes ben je dan kwijt. Bedje kan je zelf al opmaken. De kraamverzorgster kan het altijd nog aanpassen. Het belangrijkste is om het kort op te maken. Dus matras, hoes, laken en dekentje onderin een stukje toedekken. Ilja