Vandaag heeft een lk mee gekeken met het aanleggen en tips gegeven. Dochter (1 week) heeft genoeg aan 1 borst per keer en is dan na 10 a 15 minuutjes klaar. Nu ben ik het zo aan het doen maar heb ik een hele warme gespannen pijnlijke borst aan de kant waar ze niet gedronken heeft. Ik zit af te tellen tot ze weer komt voor een voeding en dan is de andere natuurlijk alweer vol en pijnlijk... Gaat dit vanzelf over binnen een paar dagen als vraag en aanbod in evenwicht komt? Kolven lijkt me nog meer stimuleren en ik heb al héél veel melk.
Hoi, Door de volheid van je borsten krijgt je lichaam het signaal om minder melk te gaan maken. Dus die volheid heb je een beetje nodig om de productie wat te remmen. Maar, als er harde plekken ontstaan in je borsten (evt. met verhoging of koorts) zul je wel die borst moeten legen, danwel door aanleggen (baby wekken) danwel door kolven. Maar probeer het uit te stellen. Als je het echt niet meer trekt mag je (tijdelijk) 1 x daags, bijvoorbeeld voor de nacht, beide borsten helemaal leeg kolven. Sterkte met je volle borsten.