Regeldag of terugloop melkproductie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door chocotof, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Hoi Teddy,

Mijn zoon is morgen (17-12) 14 weken oud. De bv gaat vanaf het begin super en ben erg trots. Ik wil er dan ook zolang mogelijk mee doorgaan. Ik heb normaal gesproken eerder teveel melk dan te weinig.

Gisteren ben ik voor het eerst een dag gaan werken (vanaf januari begin ik echt en dan 3 dagen per week) en ik heb 2 keer gekolfd met als resultaat 500 cc melk. ('s morgens om 06.00 uur live gevoed, 10.00 uur gekolfd, 13.00 uur gekolfd en 16.30 live gevoed) Sinds gisteren bij thuiskomst voelen mijn borsten heel leeg alsof ze zich niet meer vullen. Normaal gesproken komt mijn zoon 's nachts één keer en nu was het twee keer.

Ik ben erg bang dat wanneer ik weer begin met werken, mijn melkproductie terugloopt. Is dat gisteren al gebeurd? Kan dat zo snel? Of zal ik te maken hebben met regeldagen?

Ik leg hem nu zoveel mogelijk aan, elke anderhalf tot twee uur maar ze blijven 'leeg' aanvoelen. Ik word er onzeker van en ben bang dat het niet gaat lukken werken en kolven. Overigens heeft hij goede ontlasting en volle plasluiers.

Groetjes Chocotof

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Chocotof,

Vaak zie ik dat bij moeders die gaan werken de melkproductie (tijdelijk) wat terug loopt. Maar jouw melkproductie is flexibel en gaat net als de economie op en neer. Soms heb je wat meer, soms wat minder. Maar met het juiste beleid ( voeden op verzoek) komt de productie altijd weer goed. Je doet precies wat je moet doen; nl. veel aanleggen. Na een paar dagen is de productie weer op peil.

Succes.

Deel Deze Pagina