Wanneer minder melk nodig?

Discussion in 'Borstvoeding' started by M28, Dec 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. M28

M28 Fanatiek lid

Apr 20, 2009
    1,044
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 6 Mnd en geef met veel plezier borstvoeding alleen kan ik momenteel niet zijn voedingen bij elkaar kolfen op mijn werkdagen. Hij drinkt 3x 180 tijdens een werkdag maar ik kolf Soms maar 2x180. Nu kolf ik in mijn vrijetijd bij, maar soms heb ik daar de tijd niet voor. Heb ook nog 2 kleuters. Mijn vriezer voorraad slinkt nu behoorlijk dus vroeg me af wanneer hij overdag minder melk nodig heeft? Of verschilt ook dit heel erg per kind. Momenteel drinkt hij zo'n 7 voedingen per 24 uur

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind 3x180 ook behoorlijk veel! Zoveel heeft hij waarschijnlijk helemaal niet nodig. Maar omdat de meeste flessen (welke gebruik je?) veel makkelijker drinken dan uit de borst bereiken ze het verzadigingsniveau pas veel en veel later.... Of is je werkdag echt enorm lang?

3. M28

M28 Fanatiek lid

Apr 20, 2009
    1,044
    0
    0
    Ja hij gaat 2 dgn van 8 tot 6 naar de crèche. En 1 dag bij papa. Met minder is hij huilerig en met deze hoeveelheid tevreden. Hij is wel flinke jongen. Twijfel nu om misschien 1 fles kv te geven. Andere optie is flink op vrije dagen bij kolfen. Maar met 2 kleuters niet ideaal. Als ik denk dat hij over 2 Mnd al iets minder gaat drinken omdat fruit/thee wat ml melk gaat vervangen dan ga ik voor het bij kolfen.

4. M28

M28 Fanatiek lid

Apr 20, 2009
    1,044
    0
    0
    Hij heeft difrax fles trouwens. Speen maat m.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou geen KV er bij geven, gewoon vaker kolven op je werk.

6. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja, omdat hij met deze hoeveelheid en het makkelijke drinken pas verzadigd is. Als hij er meer moeite voor moet doen (kleinere speen?) bereikt hij dat verzadigingsniveau eerder.

Ik zou eens een kleinere speen proberen en anders vaker kolven op het werk/in je vrije tijd. Als je nu kunstvoeding bij gaat geven breng je je borstvoeding serieus in gevaar.

7. Mayon

Mayon Niet meer actief

Geen idee maar mijn dochter dronk toen ook 7-8 keer ongeacht bijvoeding. Het kan heel goed dus. en uit de fles drinken ze soms nog meer dan uit de borst.

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier ging ze rond 9 maanden minder drinken volgens mij.
    Ik kolfde voor ik wegging s morgens ongeacht hoe laat ze had gedronken en 2x onder werktijd.
    Met 9 of 10 maanden ben ik naar 1x kolven gegaan en dronk ze 1x bij de oppas.

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    O ja, ik gaf hier gewoon mee wat ik had. Hier dronk ze meestal 160cc. De ene keer kolfde ik wat meer als de andere keer dus dat verdeelde ik dan.
    Spoelde de bewaarbekers om met wat water, even goed schudden, zo had ik nog wat extra.

10. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Je zoontje is 6 maanden zeg je? Waarom begin je dan niet gewoon voorzichtig aan met wat bijvoeding? Kv erbij gaan geven zou ik niet doen, dan loopt je productie alleen maar terug. Maar je hebt kans dat hij met bijvoorbeeld een groentehapje tussendoor ook tevreden is met íets minder volle flessen bv. Hier was dat tenminste zo! Blijft het voor jou ook leuk ;)

11. M28

M28 Fanatiek lid

Apr 20, 2009
    1,044
    0
    0
    Ben idd begonnen met rustig bijvoeden maar gaat weinig in.
    Extra kolven op mijn werk is een optie,maar heb het erg druk op werk dus doe ik liever niet.
    Thuis kolven op vrije dagen doe ik nu. Smorgens heb ik doordeweeks echt geen tijd voor. Vaak is mijn vriend vroeg weg of nog niet thuis van nachtdienst en 3 kinderen en mijzelf klaarmaken voor school en crèche is te druk. Als ik even tijd heb doe ik het. Maar geeft veel stress.
    Maar waarom zou een fles kv op opvang mijn bv verminderen. Ik kolf gewoon door net als nu en op vrije dagen ga ik geen kv geven? Nu geef ik vaak 2 verse melk en 1 diepvries. Dus dat is toch zelfde effect op productie??

12. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Op je vraag wanneer je baby minder gaat drinken, mijn baby drinkt vanaf dat ze 5 mnd is om de 5 uur.
    Gewoon een keertje proberen te rekken, en kijken of ze dat ritme doorzet. Je kindje is oud genoeg om iets meer te drinken en dus langer tussen de voedingen te laten.
    Mijn dochter krijgt nog wel steeds een nachtvoeding, dat gaat ook gewoon om de 5 uur door!

Ik sta om 6 uur op, dan drinkt ze bij mij, dan krijgt ze om 11 en om 3 uur voeding. (tussen die laatste zit 4 uur omdat ze op de opvangdagen te weinig drinkt) Ik kolf op mijn werk om half 12. Ik ben om half 4 klaar met werken en kolf dan thuis weer.
    (mijn dochter drinkt juist heel weinig tijdens de opvang dagen, als ik om half 12 kolf, kolf ik in één keer 2 voedingen).

Een fles kunstvoeding geven, zoals jij omschrijft veranderd dat niets aan je productie nee, als je hem anders uit de vriezer zou halen! Daarbij, is het denk ik het belangrijkste dat jij je stress over het kolven verliest, en als je dat met KV oplost moet je dat doen. Maar je zou natuurlijk eerst kunnen proberen om de voedingen te rekken.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kind is 6 maanden. Ik zou dan toch inzetten op meer vast voedsel als je niet bij je kind bent naast wat je kolven kunt en op dagen dat je wel bij je kind bent gewoon op verzoek voeden.

Share This Page