1 borst per keer

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Missprincesa, 15 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kindje is nu 9 dagen, in de kraamweek zat ik gem. op zo'n 10/11 voedingen per dag. Baby moet tijdens het voeden steeds wakker gemaakt worden, anders slaapt hij al na 1 of 2 minuten. Met veel wakker maken, voetjes kriebelen etc. haalt hij 10 tot 20 minuten (wisselt nogal), daarna krijg ik hem niet meer wakker.
    In de kraamweek ging ik hem dan altijd verschonen, zodat hij weer even wakker werd en de andere borst ook nog even 5 minuten werd gebruikt.

Kraamhulp zei op de laatste dag dat dat verschonen tussendoor niet meer hoefde. Als je hem zo actief moet wakker maken, is het niet echt meer op verzoek.
    Op zich geen probleem, maar nu drinkt hij dus vaak 1 borst en dan komt hij elke 2 a 3 uur. Hij lijkt het daar nu goed op te doen, maar ik vraag me af of op de lange termijn of ik dan nog wel voldoende melk produceer. Want op deze manier wordt er maar eens in de 4 tot 6 uur uit een bepaalde borst gedronken.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik zie geen probleem om even te verschonen na de eerste borst. Veel kindjes die zelf los laten moeten even 'herstellen' en willen toch nog een klein slokje extra. Dat slokje kan net uitmaken dat je voeding langer makkelijk in stand wordt gehouden.

Ik zeg dus: 2 borsten!

3. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké bedankt, dan blijf ik hem gewoon tussendoor verschonen. Ik wil hem namelijk wel zo lang mogelijk bv blijven geven, in ieder geval een jaar.

Deel Deze Pagina