1 borst per voeding. Hoe afbouwen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Pasja83, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Goedemorgen,

Ik wil binnen een paar weken de borstvoeding van afbouwen zodat ik alleen nog de ochtend en avond voeding met de borst geef als ik ga werken.

Nu is het zo dat mijn dochter per voeding uit een borst drinkt. Daarna is ze helemaal knock-out. Ik krijg haar dan met geen mogelijkheid wakker om uit de andere borst te drinken.

Maar hoe kan ik dan het beste afbouwen. Ik las dat ik per voeding het beste een week kan aanhouden. Maar als ik bijvoorbeeld om 12.00 uur de rechterborst geef, om drie uur kunstvoeding en om zes uur de linkerborst, dan is de rechterborst pas om 21.00 uur weer aan de beurt. Dat lijkt me een lange tijd.

Hebben jullie tips?

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Je houd het gebruikelijke afbouwschema aan.
    Dat is 1 voeding per 6-7 dagen.

Het kan zijn dat je inderdaad last krijgt van stuwing in de borst die "langer" niet aan de beurt is. Dit kan je overbruggen door alleen de druk eraf te halen, door bv je kindje kort aan te leggen, door af te kolven of onder een warme douche te gaan en wat melk te laten stromen. Let op: Niet leeg, alleen de druk eraf.

Soms kan je iets sneller afbouwen, sommige vrouwen kunnen na 4-5 dagen alweer een voeding afbouwen. Let op je lichaam en kijk hoe jij kan afbouwen.

Succes.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina