1 borst per voeding, hoe stoppen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Eki, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Hoi,

Ik heb een vraag over stoppen met bv. Onze zoon is nu 6 weken oud en ik ben begonnen met afbouwen, hij krijgt nu 2 keer per dag een flesje kv.

Nu bied ik per voeding maar 1 borst aan, deze drinkt hij helemaal leeg en daar heeft hij genoeg aan. Ook drinkt hij met een tepelhoedje ivm vlakke tepels, maar mijn productie is vanaf het begin af aan goed geweest.

Op dit moment krijgt hij sochtends vroeg en rond 21.00 een fles. Met 3 uur tussen twee voedingen komt het er dus op neer dat er gemiddeld pas na 9 uur weer uit dezelfde borst gedronken wordt (borst 1, 3 uur later fles, 3 uur later borst 2, 3 uur later pas weer borst 1). Snachts zit er soms zelfs wel 10, 11 of 12 uur tussen. Mijn borsten staan tegen die tijd op springen.

Mijn vraag is hoe ik nu de andere voedingen (dat zijn er nog 5 a 6 per dag aan de borst) af moet gaan bouwen. Is het in mijn situatie slim om radicaal te stoppen en alleen de ergste stuwing af te kolven? Zie het namelijk echt niet zitten om voeding voor voeding af te bouwen, aangezien er dan nog langer tussen gaat zitten... Kunnen jullie mij advies geven?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Lastige vraag: ik ben niet voor radicaal stoppen. Beter je lichaam tijd te gunnen om klachten te voorkomen.
    Wat je wel kunt proberen zijn wat middeltjes die borstvoeding minder stimuleren: bijvoorbeeld saliethee. Neem eens een kopje of twee over de dag heen verdeeld. En dan met name die momenten waar je zelf denkt dat je vooral te veel aanmaakt.

Groetjes Heidi

Deel Deze Pagina