Hoi dames, Ik geef mijn zoontje van bijna 3weken volledige borstvoeding (meestal 7voedingen per etmaal). Hij huilt regelmatig (op zich geen complete ramp natuurlijk, maar ik heb mijn twijfels of ik er iets in kan betekenen voor mijn zoontje). In week 2 dachten we aan krampjes, omdat hij tijdens het huilen met zijn beentjes afzette en op die momenten eindigde met flink scheten, boeren en / of poepen. Daarom zijn we gestart met infacol. Dit lijkt wel iets te werken, de scheten komen makelijker. Maar na zoals het lijkt de regeldagen die we gehad hebben (hij kwam ongeveer 2 dagen veel vaker) lijkt het sinds eergister weer erger te worden met het (ontroosbaar) huilen. Nu heb ik drie dingen die ik mij opvallen / afvraag; 1) Het boeren wil maar slecht lukken, we houden hem recht op, wrijven en kloppen op zijn ruggetje, maar de lucht komt er maar zelden uit. Ook stop ik elke vijf minuten even met de voeding om te proberen hem te laten boeren. Maarja als hij na een minuut begint te huilen lukt het boeren al helemaal niet meer... 2) het lijkt wel of hij niet terug kan / wil geven. We horen vaak als we hem in zijn bedje leggen geluiden die klinken alsof er wat terug komt (soort kokhalsachtig geluid) en vervolgens horen we hem duidelijk moeizaam slikken. Maar hij heeft in de drie weekjes die hij oud is nog nooit iets terug gegeven of uitgespuigd... (we hebben het bedje aan het hoofdeinde al iets opgehoog om hem schuin te leggen) 3) Het aanleggen verloopt niet volgens het boekje; hij maakt zijn mond naar ons idee net groot genoeg (het lijkt klein, maar hij heeft redelijk wat tepelhof in zijn mond en het doet geen pijn), maar de melk komt dan regelmatig tussen zijn lipjes en de borst (volgens mij komt de melk er ook wel behoorlijk hard uit), hierdoor glijt hij soms over de borst en verliest het vacuüm. Nu ik er vandaag op lette heb ik het idee dat hij het vacuüm uberhaubt niet zo goed te pakken krijgt, want hij smakt regelmatig en ik heb het idee dat de vacuüm dan ook verbroken wordt. Kan het zijn dat hij hierdoor "valse lucht" krijgt waar hij dan zo'n last van heeft? Ik ben 2 dagen achtereen bezig geweest met het aanleggen, maar zonder verandering; hij pakt dan wel iets groter, maar zo gauw hij begint te drinken doet hij zijn mondje weer wat kleiner. Een beetje een lang verhaal geworden zo, maar ik heb geprobeerd het zo duidelijk en bondig mogelijk op te schrijven. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en iets kunnen zeggen over de lucht en of ik er nog iets aan zou kunnen proberen te veranderen. Alvast bedankt, Vriendelijke groet Maaike
Hoi Maaike, Probeer eens of je hem tijdens het aanleggen nog een stuk dieper in je borst kunt duwen. Echt even met heel veel kracht (met vooral de druk van je handpalm op zijn schoudertjes) zeer diep in je borst. Vaak kan de baby de borst dan veel beter pakken. Na een paar seconden (als je voelt dat hij goed doorzuigt) laat je de druk dan een beetje los. Duw hem vooral met zijn KIN in de borst en niet met zijn NEUS.Terwijl je hem in je borst duwt kun je met de andere hand de bosrt wat teregdruk geven. Lastig uit te leggen via de mail. Vaak helpt dit geweldig goed om het aanleggen beter te laten verlopen en krijgt hij dus minder lucht binnen. Succes Linda