1 borst vol,ander leeg?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cindybaby71, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

hallo, ik heb een vraag?

in het begin ging de bv super,maar nu heb ik het gevoel dat mijn linkerborst continu leeg is? kan dit?
    ook snacht's heb ik alleen maar stuwing in de rechterborst :$ mijn dochtertje is ook heel onrustig als ik haar aanleg aan de linkerborst,ze zuigt goed en dan begint ze vaak ook nog te huilen,net alsof er niks uitkomt;) als ik haar dan de rechterborst geef is het goed.

weet iemand hier raad mee?

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb het altijd met mijn rechter kant.
    Het lijkt wel of er niets in zit maar zodra ze begint te drinken komt er toch echt wel uit hoor.
    Misschien duurt het je dochter te lang voordat er iets komt waardoor ze begint te huilen.
    Borstcompressie kan een oplossing zijn zodat ze sneller voeding binnen krijgt.

Dit is het enige wat ik kan bedenken

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier ook een linker borst die minder actief is.
    Nou heb ik hier wel ontzettend veel opstartproblemen gehad dus ik ga deze nu wel weer wat extra stimuleren.
    Je zou dit ook kunnen doen, extra aanleggen of tussendoor een keertje kolven.
    Hij krijgt er wel wat uit maar is heel onrustig en als hij dan een eigenlijk toetjes van rechts krijgt, drinkt hij daar eigenlijk zijn hele maaltijd weg ;)
    Mijn rechter borst vangt het tekort wel echt op, die zit altijd vol. Ik heb dus gelukkig wel altijd genoeg..maar dan niet eerlijk verdeeld.
    Elmo

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vrijwel geen enkele vrouw heeft 2 borsten die evenveel melk maken, er is er altijd eentje die het beter doet dan de andere. Je kunt het wat opvangen door altijd je 'moeilijke borst' als eerste aan te bieden en de chocoladeborst als toetje.

5. cindybaby71

haha ja hier dus hetzelfde 8) er komt wel wat uit maar schijnbaar niet genoeg, mijn rechterborst is ook altijd veel dikker zeg maar.

maar om die linkerborst te stimuleren moet ik haar daar dus vaker aanleggen begrijp ik?

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, net wat DM zegt. Daar steeds eerst aanleggen.
    Ik kolf mijn "slechte" borst vandaag wat extra. Ik heb veel aanlegproblemen gehad en denk dat daardoor het verschil zo groot is geworden als het nu is (flink verschil, niet gewoon een beetje).

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dat heb ik dus ook! Ik lees even mee!

Mn linkerborst doet het amper nog sinds ik een beginnende borstontsteking heb gehad. Milan was toen 1 week. Daarna liep de bv terug en het is niet beter geworden met veel aanleggen en kolven. Mn rechterborst is dus ook echt een stukkie groter dan de linker! Ook ik heb alleen rechts stuwing en als Milan links drinkt dan wordt hij onrustig...

8. cindybaby71

ja pffffffff wordt er inmiddels een beetje moedeloos van :) vaker aanleggen helpt niet want dan komt er niks en schreeuwt ze alles bij elkaar van de honger :( geef haar nu dus het s'avonds een flesje kv en dan is ze tevreden.:x

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Gelukkig heeft Milan wel genoeg aan die ene borst en een beetje van de ander. Anders zou ik ook nog moedelozer worden hoor. Dat werd ik eerst ook, tot bleek dat hij heel goed is gegroeid (gisteren voor het eerst bij cb geweest). Alleen is het gewoon vervelend 1 zo'n mega borst en 1 theezakje haha. En vaker aanleggen was hier ook geen optie, want hij heeft een geweldig ritme en dan zou ik m ineens steeds moeten wekken...

10. cindybaby71

ik wachtnog even af want moet toch a.s. donderdag naar het cb,dan vraag ik wel even wat ik nog kan doen!

Deel Deze Pagina