En dan specifiek aan de moeders die een dreumes hebben van rond 1 jaar en 2x per dag kolven. Ik ben benieuwd wat jullie opbrengst is.
Hai, Zoals je weet is Jens bijna 1. Ik kolf 3x en dat is in totaal 530 milliliter. Misschien heb je er wat aan! Succes daar!
Hoi Ireen, Is de ochtendvoeding meer? En maken voeding 2 en 3 nog uit? Ik vraag het omdat ik een indicatie zou willen hebben hoeveel 2x voeden oplevert. Bij 2x geef ik volle yoghurt bij, maar dat wil hij soms niet en is 2x dan wel genoeg?
Ik dacht al zoiets . Ik zal het wat duidelijker omschrijven. Je weet dat ik nog niet lang 3x kolf en van véél vaker afkom, misschien is dat nog van invloed op mijn huidige productie. Ik heb cup D normaal, en die draag ik nu ook, terwijl ik de eerste 6 maanden daar echt niet inkwam. Ik kolfde in december ruim een liter, en daarna weet je het wel, het wisselde wat en sinds een maand of 3,4 kom ik niet meer boven de 650 cc uit, en sinds ik 3x kolf is dit gezakt naar 530 ml. Eergister kolfde ik: 8 uur: 210 ml 13 uur: 140 ml 22 uur: 180 ml Gister kolfde ik: 8 uur: 240 ml 15 uur: 150 ml 22:30: 140 ml Vandaag: 8 uur: 220 ml 16 uur: 160 ml 22:30: ? Daarvoor kolfde ik 5 x, 's morgens iets van 220 ml en de rest van de dag porties van 50 tot 100 ml per keer (twee borsten) Daarvoor kolfde ik 7 tot 9 keer, 40 ml per keer, maar toen was ik een paar weken aan het regelen, omdat ik enorme dip had wegens het klussen en doordoor weinige kolven en vermoeidheid. Gek genoeg blijft het nu stabiel, ben benieuwd hoe dat over een paar weken is. Ik heb niet meer echt stuwing, maar voel 's morgens wel dat mijn borsten vol zijn (zonder dat ik ze aanraak, beetje tintelend). Ik snap wel dat je het je afvraagt... Aan de andere kant zou ik afgaan op wat je kindje aangeeft hoor, als hij geen zin heeft in volle yoghurt zal hij wel genoeg zuivel op hebben denk ik dan. Maar goed, ik zou misschien ook wat onzeker zijn, dus snap je wel. Denk toch dat het niet echt veel zegt wat een ander kolft, het kan zo verschillen...
Ja, dat denk ik ook Ireen, dat ze zelf kunnen aangeven dat ze meer/minder behoefte hebben aan melk. Merk het hier zelf de afgelopen dagen; geen trek in eten (sprong?/kies?) en dan komt hij zelf een keer extra. Bij 3x vertrouw ik erop dat hij voldoende heeft, maar 2x zonder yoghurt, vind ik toch wat penibel. Bedankt voor je reactie!
Ik kolf dan wel niet fulltime, maar het is zo kindafhankelijk wat hij/zij drinkt en binnenkrijgt. M is altijd van de kleine hapjes geweest, ze zal echt nooit meer dan 200ml hebben gedronken. T ook niet trouwens (tot nu dan). Als je zoon geen trek meer heeft dan zou ik er gewoon vanuit gaan dat hij genoeg heeft. M wilde eigenlijk altijd nog wel na de ochtendborst een beker melk en 1 of 2 boterhammen.