sinds 2 dagen opeens hard huilen tijdens de voeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Jodelahiti, Jun 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,779
    0
    0
    Brabant!
    Beste lactatiekundige,

Mijn zoontje is 3 mnd. oud. Ik geef volledige BV. Sinds 2 dagen huilt hij erg hard (met tranen) als ik hem aan de borst leg.
    Gisterenavond heeft hij bij de oppas 100 ml. BV uit de fles gedronken en 200 ml. kunstvoeding erachteraan :$ zonder problemen!

Vanochtend was het huilen, toen heb ik gekolfd. Daarnet was het huilen, toen heb ik de afgekolfde melk in een flesje gegeven en weer geen probleem.

Ik dacht eerst dat het maagkrampen ofzo zouden zijn want hij trekt ook erg met zijn beentjes.
    Ik heb tranen met tuiten zitten huilen, de gedachte dat ik die momenten moet missen van B geven,... brr. Het is mijn laatste kindje :)

Maar wat kan het nou toch zijn? Heb je tips?
    Bedankt!

Edit: na die flinke voeding van gisterenavond (21.00) heeft hij voor het eerst doorgeslapen.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Hoi,

Niet teveel paniek, dit gaat meestal vanzelf weer over. Wat je doet is goed: alternatieven zoeken zodat hij toch zijn voeding krijgt.
    Kan er iets met hem aan de hand zijn? Een schimmelinfectie in de mond of ontstoken oortjes?
    Of ben je ineens iets anders gaan eten of een ander geurtje gaan gebruiken?
    Als er niets is veranderd wacht dan gewoon af en probeer het met regelmaat, maar dwing hem nergens toe.
    3 maanden is echt te vroeg om al klaar te zijn met de borst. Hij gaat er wel weer aan!

sterkte
    Linda

3. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,779
    0
    0
    Brabant!
    Het is inderdaad vanzelf overgegaan.

Ik kwam zelf nog op het geniale idee dat het wel eens te maken kan hebben met de hormonen in mijn 2 dagen daarvóór geplaatste mirena spiraaltje.

Nu slaapt Olivier af en toe door en daar heb ik ook een vraag over.
    Soms komt ie 2 keer per nacht voor een voeding en soms helemaal niet.
    Moet ik af gaan kolven als ik zelf 's nachts wakker wordt van gespannen en overvolle borsten? (want soms mis ik dus 2 voedingen als ie niet komt)

Als ik niet afkolf gaat mijn productie mssn achteruit op nachten dat ik de melk wél nodig heb.
    Als ik wel afkolf heb ik uiteindelijk nog niets aan mijn net terug verworven nachtrust ;)

4. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Als je er wakker van wordt omdat je borsten zo gespannen zijn ,zou ik wel even gaan kolven. Niet helemaal leeg, want als hij even later zich meldt mag hij ze helemaal leeg maken.
    Als je er geen last van hebt en zelf ook doorslaapt zou ik niets doen.

succes
    Linda

Share This Page