Productie verhogen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Willie32, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willie32

Willie32 Actief lid

2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Hoi dames,

Mijn productie is na de laatste keer bij cb behoorlijk ingestort.
    Zij gaven namelijk aan dat mijn kleine naar 3 voedingen moest. (ze was toen 8 maanden)
    Stom als ik was, kwam ik er later pas achter dat het met bv helemaal niet opgaat.
    Met als gevolg dat ze nog maar 1 a 2 live voedingen kreeg en een fles bv met pap voor het slapen gaan.
    Ik ben het vocht gaan compenseren met sap en thee.
    Ondanks dat leek het mij dat ze te weinig melk kreeg en ik ga er vanuit dat ze dat toch echt nodig heeft.

Ik heb het advies gekregen om alle vloeistoffen even te laten staan en haar elke 2 uur aan te leggen om de productie omhoog te krijgen, aangezien ik nog niet wil stoppen.

Nu gaat het op zich aardig.
    Maar nu vraag ik me af wat de "regels" zijn met veel aanleggen.

Moet ze echt drinken of is flink sabbelen voldoende.
    Ze heeft namelijk echt geen honger na 2 uur.

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je kunt haar niet dwingen te drinken, volg haar schema, als zij aangeeft te willen drinken dan geef je haar. Dor haar al het drinken wat ze krijgt uit de borst te geven, heb je vanzelf meer drinkmomenten en zal je productie weer stijgen. Je kunt ook kiezen om een extra keer te kolven, dan stimuleer je de aanmaak van de melk ook. Mocht dit allemaal geen resultaat hebben dan zou je nog aan domperidon kunnen denken.
    Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina