Hallo! Mijn ruim 7 weken oude dochtertje heeft ons drinkschema ineens drastisch omgegooid. Normaal kwam ze na een late avondvoeding na tussen de 3 a 4 uur. Nu laat ze er rustig 5-6 en soms langer ( als ik haar niet wek) tussen zitten. Nu lees ik, dat ook BV kindjes kunnen doorslapen. Maar ik vraag me af: stel ik maak haar niet meer wakker en wacht af...loopt de productie dan niet terug? Kijk..stuwing heb ik na een uurtje of 5-6 sowieso ( auw...en ik lek me gek dan), maar als blijkt dat het voor de productie niet geeft, ben ik wel een stuk geruster!
Je lichaam past zich daarop aan, dus als ze blijft doorslapen is er niets aan de hand voor overdag. Dat is het vraag en aanbod principe. Dan verdwijnt ook na een paar dagen die stuwing dan. Hier slaapt ze de ene keer wel door en de andere keer niet, ik ga haar niet wekken of ze moet er echt meer als 8 uur tussen laten maar dat is nog niet gebeurd.
mijn dochter ging met 7 weken opeens uit zichzelf doorslapen, soms zelfs van 8 tot 7! ik maakte haar nooit wakker voor een voeding omdat ik zo vroeg naar bed ging, vandaar dat we erachter kwamen. en omdat ze genoeg woog om zo lang te mogen slapen vond ik het heerlijk. de eerste dagen word je kleddernat wakker, daarna past je lichaam zich aan. ik heb verder dus geen nacht of avondvoedingen gegeven sindsdien, behalve als ze soms toch wakker wordt af en toe, en geen enkel probleem met productie.