4 weken - geen 'kakapampers'

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door karine26, 9 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    hey,

ben ik blij dat zo'n forum bestaat want sinds ik onze 4 weken oude dohter borstvoeding geef, heb ik alleen maar vragen :)

Ik geef nu al een vier weken borstvoeding. Dit lukt op zich wel, maar de dochter sukkelt een beetje met haar spijsvertering. Ze heeft last van reflux en is erg onrustig door darmkrampen. Nu weet ik dat bij borstvoeding ze niet elke dag een kakapamper hoeven te hebben, maar ik las ook dat dit wel nog niet de bedoeling is als ze nog zo klein zijn.

Nu heeft dochter al 5 dagen geen stoelgang meer gehad. Ik zit er wel een beetje mee in. De vorige keer zat er vier dagen tussen, maar dan kwam het opeens wel. Ze heeft heel veel last van krampen en zit veel te persen, zonder resultaat. Eigenlijk heeft ze bijna de ganse dag door krampjes.

Weet iemand of dit een beetje normaal is? En iemand tips tegen die vreselijke krampen?

alvast bedankt

2. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Mijn zoontje heeft ook slechts een poepluier per week sinds hij zo'n maand oud is. In het begin leek hij daar last van te hebben, precies zoals jij omschrijft: persen zonder resultaat, krampjes ect. Inmiddels merk ik daar niets meer van, gelukkig. Het schijnt wel normaal te zijn. Jouw voeding is gewoon goed afgestemd op wat hij qua voedingsstoffen nodig heeft.

Wat je eventueel zou kunnen proberen is het toepassen van borstcompressie als je dochter drinkt. Ze krijgt dan de vettere melk binnen, die is laxerend en kalmeert de darmpjes. Je kunt ook "fietsen" met haar beentjes, dan komt de lucht beter los. Infacol heeft hier nooit echt gewerkt, mijn zoontje kreeg daardoor alleen veel last van slijm.

Sterkte!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    4 weken...dat is de leeftijd dat er meer tijd tussen de poepluiers mag komen.
    Voor de aanpak van de krampjes kun je het beste eens wat artikelen lezen op borstvoeding.com

4. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Herkenbaar! Mijn dochter is nu zeven weken en de kramp wordt duidelijk minder. De dagen dat de ontlasting moet komen is ze nog wel wild aan het trappelen en spuugt ze wat meer, maar het doet volens mij geen pijn meer.

5. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    :) er zit dus verbetering aan te komen... Vandaag toch eens een glycerinesuppo gegeven omdat ze echt donkerrood zag van te persen en ze had nog niets geslapen van de pijn. Er kwam echt een hele hoop uit, dus het is niet zo dat het er niet zit :)

Nu slaapt ze eindelijk een beetje, al komt er af een toe een pijnkreetje vanuit de slaap. Vind het zo vreselijk zielig. Ik hoop dus dat het snel betert.

Al een beetje gerustgesteld dat de weinige poepluiers niet zo n kwaad kunnen, al lees je overal wel anders...

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Cinababy van VSM doet hier wonderen voor de krampjes.

7. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik had dat aantal poepluiers nagevraagd bij het cb toen ze vier weken was. Omdat ik overal las dat ze vanaf zes weken minder poepluiers mocht hebben, maar volgens de arts was dat slechts n gemiddelde.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is het grote verschil tussen borstvoeding en kunstvoeding.
    Bij kunstvoeding hoor je echt elke dag een poepluier te hebben. Bij borstvoeding mag het zelfs eens in de 2 weken zijn, zonder dat het kwaad kan.
    Beter dus niet grijpen naar hulpmiddelen zoals zetpillen, thermometers of laxeermiddelen, daar doe je meer kwaad dan goed mee.

Deel Deze Pagina