He Meiden Ik heb sinds een paar dagen een hele opgezette vagina. Is dit een onderdeel van de bevalling of hoort dit niet zo? Ik kan ook niet meer goed poepen (sorry) net of de baby mijn darmkanaal blokkeerd. Ik moet dan veel meepersen en daarna is mijn vagina nog meer opgezet. Het voelt van binnen ook allemaal heel vreemd en dik. Beetje plastisch verhaal, maar ik kan er nergens iets over vinden. HELP
Hoi ik heb inderdaad wel eens eerder hier op het forum gelezen dat er meiden waren die daar last van hadden dus volgens mij hoort het erbij , maar anders inderdaad even de vk bellen
Ben gister net bij VK geweest, maar kon het niet goed onder woorden brengen. :x Ben gewoon erg benieuwd of andere meiden het ook hebben en of het erbij hoort
Het kan zijn dat de boel van onder opgezwollen is omdat de doorbloeding nu heel anders is. En als je nu last hebt van obstipatie en je voelt van binnen dan voel je volgens mij de ontlasting in je endeldarm tegen je vaginawand aandrukken. Althans, ik heb daar nu ook wel is last van en als ik dan goed naar de wc ben geweest, dan voelt het al veel minder dik en hard. De baby neemt nu gewoon echt heel veel plek in, dus tja, je gaat dat merken van onderen. Ook aan je darmen.
het is heel herkenbaar. Mijn lippen zijn vanaf vrijwel het begin al opgezet. En doet ook zeer na het poepen (sorry voor de ranzige bewoording). Hier ook iemand met behoorlijk last van obstipatie. Het kindje drukt de darmen wat dicht en daardoor wil de ontlasting er erg moeilijk uit, en voelt het idd opgezwollen allemaal. Ik krijg voor mn obstipatie lactulosesiroop, van mn vk. Ik ben sowieso bekend met obstipatie en heb nu al 2x gehad dat ik niet meer rechtop kon lopen omdat ik zo'n pijn had van de verstopping. Zodra ontlasting eruit is zakt het ook weer weg. Misschien helpt het jou ook wel, die siroop. Maar goed, heel herkenbaar, die gevoelige doos. hahahaha
Hoi, Zijn het geen aders? Kun je behoorlijk van opzwellen. Ik herken dat wel in elk geval. Als het aders zijn, dan verdwijnen ze na de bevalling weer. Bij mij is het best pijnlijk, geeft een voortdurend drukkend gevoel....
owww zoooo herkenbaar 1ste zwangerschap ook en nu weer als ik lang sta voelt het net of me baarmoeder erg drukt op me vagina en of alles halverwege me benen zit haha maar na de bevalling is het weer weg hoor!!
Bij mijn eerste zwangerschap had ik het meer dan nu. Komt door de extra doorbloeding, een voorbereiding voor de bevalling. (misschien is het dan extra lekker doorbloed dat je niet scheurt tijdens de bevalling , tenminste ik ben niet uitgescheurd toen). Door de obstipatie pers je nu harder waardoor er ook wat meer vocht naartoe gaat. Na de bevalling zal je ook merken dat het allemaal flink gaan zwellen daar.. Maar t is dus 'normaal' dat je dit hebt!
Hier ook een opgezwollen onderkant, schuif het maar af op het kindje dat is ingedaald! Zal vast wel meer druk op staan... Ook voelt het aan alsof de baby er al 3 keer doorheen geragt heeft! Gelukkig geen obstipatie maar als het een dagje niet zo goed wilt doe ik een yoga oefening (moest deze ook oefenen op de wc!) Ga rustig zitten en adem "richting anus" (met de aandacht) en dan weer uit, door het diepe ademen schijn je beter te ontspannen.... (het klinkt raar en was er zelf sceptisch over, maar na een aantal ochtenden zonder aandrang na een paar minuten rustig en diep ademen zonder problemen poepen....)
heel normaal !!!!! dus relaxxxx en jing jang hihi ik had het ook, dacht echt dat er een baksteen in mn pruim lag, zo zwaar voelde het, en als ik moest poepen voelde het of ik mn hele binnenkant mee naar buiten perste... je hebt ook best kans dat je uhmm hoe zeg je dat, schaamlip-gelokaliseerde-spataderen hebt had ik ook, hele dikke aderen erop en ernaast, daardoor voelt het ook 10 keer zo dik,... maar dont worry het komt allllemaal weer goed!!! mijn onderkant ziet er weer super uit, niet meer te zien dat daar iets mega's doorheen is gekomen hihi Liefs Muis