het onderwerp zegt het al.. hoelang hebben jullie na een keizersnee gewacht met zwanger worden? hoe is je zwangerschap toen verlopen en de bevalling? tegen mij is gezegt een jaar niet zwanger te worden toch kriebelt het wel maar heel wijs wachten we even.. gewoon nieuwschierig heid en informatie opdoen. ik weet elke zwangerschap en elke bevalling is anders.. groetjes toetie
Wij hebben bijna 3 jaar gewacht, maar dit kwam door omstandigheden. Bij de ene gyn mag je na een half jaar weer zwanger raken en bij de ander pas na 1 jaar. Heeft de gyn daar niks over gezegd? Liefs, DD
nee heeft hij niks over gezegt zoiezo heb ik een andere gynecoloog gesprokken als bij de keizersnee ze hebben er rond uit rond de bevalling een rommel van gemaakt... jammer genoeg.. we krijg ik met 6a7 weken een echo om te checken.
minimaal een half jaar wachten maar liever een jaar wachten na de keizersnede werd mij na mn eerste ks geadviseerd. ik heb dan ook netjes gewacht (ik moest er eerder ook echt nog niet aan denken om alwer zwanger te zijn, maar dat is persoonlijk natuurlijk) uiteindelijk anderhalf jaar later was ik weer zwanger. is zonder problemen verlopen.
Bij mij is er niks over gezegd, of ik heb het niet gehoord, want bij de nacontrole was ik absoluut niet bezig met nog een keer zwanger worden. Nu wil ik wel heel graag een 2e, maar zal toch niet eerder dan over een jaar (of 2) worden. Ik vraag me wel af of je bij de 2e voor een ks mag kiezen, als de 1e ook via ks is geboren? Ik had een loslatende placenta, dus spoedkeizersnee, misschien dat dat ook nog uitmaakt? Ik zou namelijk liever een ks hebben dan een natuurlijke bevalling. Het herstel is me 200% meegevallen.
Ik was 15 maanden na de ks weer zwanger. De zwangerschap verliep goed. Wat betreft bevalling kan ik je niks vertellen mbt natuurlijke bevalling, gezien ik weer dmv geplande ks ben bevallen. @ Minime, het is helemaal afhankelijk van de reden waarom je een ks had of je bij een volgend kindje er voor mag kiezen. Daarnaast ook afhankelijk van hoe je gynaecoloog er tegenover staat. Er zijn gynaecologen die de voorkeur hebben voor natuurlijk. Ikzelf had wel de keus omdat ik een heel smal bekken heb. Daarnaast was mijn gynaecoloog iemand die niet moeilijk doet over een ks.
Mij werd gezegd dat het het beste was een jaar te wachten. Ik was na 7,5 maand weer zwanger. Probleemloze zwangerschap gehad. Hier werd bij week 33 en 36 de dikte van het litteken gecontroleerd. Zat bij week 36 net onder de gewenste grens maar had daarvoor al zelf gekozen voor een geplande ks omdat hoe eerder na een eerste ks je weer bevalt hoe groter de kans is dat je tijdens een natuurlijke bevalling alsnog een ks moet hebben. Dat wilde ik voor zijn en ben achteraf erg blij met deze beslissing. Supergoed en snel hersteld dus eigenlijk weinig last gehad...
Hier was het advies 1 jaar wachten, behalve als ik perse wilde ivm leeftijd en icsi zouden we al na 6 maanden mogen, maar ondanks de kriebels niet gedaan: begin eindelijk weer een beetje in balans te komen, dus wil daar nog even van genieten
Ik heb ook het advies gekregen een jaar te wachten. Het kriebelt hier af en toe ook een beetje maar we wachten voorlopig iig. Er is hier trouwens ergens hhel heel uitgebreid topic over bevallen na een keizersnede.
ik moest minstens 2 jaar tussen beide bevallingen houden. Nu kwam mijn cyclus ook pas weer op gang bij 14 maanden, dus de natuur heeft dit netjes voor me geregeld .
Bij ons was het advies een half jaar, maar liever een jaar wachten. Dit inderdaad ivm het herstel van je litteken.
Advies van de gyn was een jaar wachten met zwanger worden. Wij zijn bewust na 2 jaar voor een 2e gegaan, niet vanwege het advies, maar omdat wij er eerder niet aan toe waren. Dit keer gaan we voor een natuurlijke bevalling, mocht alles natuurlijk goed gaan. We wachten rustig af....
bij ons was het advies het eerste half jaar niet zwanger te worden. Ik was na ca 9 maanden zwanger van de tweede. Probleemloze zwangerschap gehad tot aan 36 weken. Toen met te hoge bloeddruk opgenomen en mocht in eerste instantie niet ingeleid worden ivm eerdere KS. Uiteindelijk met 39 weken vliezen gebroken en weeenopwekker via infuus gekregen en binnen 6 uur natuurlijk bevallen van de tweede. Overigens geen extra controles gehad mbt litteken.
Mijn zoontje is nu 3,5 jaar en nu zwanger van de 2e hoop op een natuurlijke bevalling we zullen zien! met 36 wk 1e keer naar de gyn dus ben benieuwd wat hij gaat zeggen..
Het advies was hier ook een half jaar wachten. Ik zie dus dat de adviezen héél erg uiteen lopen Maarja... ik ben er zowiezo nog helemaal niet aan toe. Misschien wel nooit.
Mijn gynaecoloog adviseerde ook om minstens een half jaar te wachten met zwanger worden. Hoewel ik nog niet zwanger ben, hebben wij ons hier niet helemaal aan gehouden...vijf maanden na de bevalling zijn wij met een 'we zien wel houding' weer aan het proberen. Sinds begin dit jaar, dus zo'n acht maanden na de bevalling zijn we gerichter bezig voor baby 2. Het duurt bij ons nu eenmaal wat langer, vandaar dat wij er zo snel weer voor gingen. En moeder natuur helpt dus een handje mee, want nu, ruim 14 maanden na de keizersnede, ben ik nog steeds niet zwanger Hoe lang duurde het voor jullie weer zwanger werden na de keizersnede? Bij onze eerste duurde het 11 maanden, maar soms ben ik bang dat het litteken op mijn baarmoeder extra invloed (in negatieve zin) heeft op het zwanger worden.
na een halfjaar condooms in de kast gelaten, bij 9maanden was ik zwanger. Tot nog toe verloopt het allemaal goed, geen last van litteken
Zo wie zo is het voor elk lichaam beter om minstens een half jaar te wachten. Als je een ks hebt gehad is het ivm het litteken "verstandig" om een jaar aan te houden, omdat dan het litteken helemaal goed geheeld is. Hier zit er 1,8 jaar tussen, moest er ook eerder echt nog niet aan denken hoor! Ik was meteen zwanger na het verwijderen van het spiraaltje. Kan me niet voorstellen dat het litteken op je baarmoeder iets met zwanger raken te maken heeft. 2de keer ook een ks gehad. Die viel me wel zwaarder omdat ik ook al een kleintje heb rondlopen. 3e wordt een geplande keizersnee, mag nu niet meer vaginaal bevallen, maar of er een 3de komt is weer een ander verhaal