Deze temperaturen zijn voor mij iets teveel. En het blijft aanhouden tot donderdag, met als hoogtepunt 35! graden. Wat doen jullie tegen de hitte? Behalve genoeg drinken, uit de zon blijven, weinig tot geen inspanningen doen? Zijn er weetjes/middeltjes om af te koelen? Om het iets dragelijker te maken. Ik ben dol op zon en zomer, maar boven de 25 graden hoeft voor mij niet Ik houd nu al de gordijnen dicht boven en voor boven hebben we een airco, dus qua slapen mogen we niet klagen.
Hier boven ook een airco (wat ben ik daar blij mee nu!!!). Beneden wordt het niet zo warm. Denk vooral ijsjes eten, koud voetenbadje, niet te druk maken en lekker veel boven zitten .
Koud voetenbad en zit er echt over te denken om mn zwembad op te zetten. Eet verder echt alleen maar koude dingen. Alles wat warmer is dan 10 graden komt mn mond niet in
Blij zijn dat ik verlof heb Zoveel mogelijk binnen blijven, alleen oudste van school halen vanmiddag en naar vk. De nodige boodschappen doe ik in de ochtend Binnen is t bij ons koel dat scheelt, heb eventueel een ventilator. Rustig blijven, niks inspannende doen gewoon lekker op de bank boekje lezen of Netflix aan. Geen airco hier, maar snachts ramen open en smorgens alles dicht incl rolluiken. Omdat ik veel vocht vasthoud een paar keer per dag ff douchen en dan wisseldouche. En een kan koude ranje in koelkast
Hier beneden op de bank naast een ventilator...dat is nog wel goed uit te houden. Verder idd af en toe een ijsje, goed boek of fim, benen omhoog, niet teveel doen...en hopen dat die kleine zich over niet al te lange tijd aandoet
Voetenbad is ook een idee! Ik ga ook een kan ijskoude limonade maken denk ik. Water met citroen, ijsblokjes erin en misschien een beetje munt.
Heb ook zo'n zin in ijsjes. Kan alleen niet zelf naar de supermarkt (ben niet echt mobiel). Hoop dat man beetje op tijd thuis is en dat ze dan nog wat hebben in de supermarkt....
Hier ook op de bank met een grote ventilator op standje turbo, wat mij ook nog wel eens helpt is tussendoor even lauw douchen. Koelt in ieder geval even iets af. En verder, hopen dat het snel weer wat koeler wordt. Afzien!
Wij gaan alleen s ochtends naar buiten of tegen het einde van de middag De rest van de dag binnen blijven met gordijnen dicht en rolluiken ook een stukje omlaag Airco/ventilator aan Koude dranken (mijn favo op dit moment is spa rood met veeeeel ijs en citroen) en veel koud water Thermaal water spray, caudalie Eau de raisin is ook heerlijk Ijsjes Voetjes omhoog
Ik weet hoe je je voelt haha Tsjaa ik eet een ijsje, of 2 of 3 haha, maar dat kan dus alleen smiddags als de jongste op bed ligt, ik ga even met Mn voeten in een bak koud water en verder is t gewoon niet uit te houden. Vooral niet met een schoolgaand kind wat 4x oer dag heen en weer moet en een peuter die de nodige aandacht opeist Ik ben benauwd, voel me naar, zwel op als een ballon... Mn slaapkamer is ook 3000 graden, dus slapen is ook een ellende Ik probeer zoveel mogelijk binnen te blijven.
Ik heb echt met je te doen. Vooral het benauwd zijn en het opzwellen lijkt me heel erg vervelend. Is een mobiele airco een idee? Dan is het boven in ieder geval koel en slaap je hopelijk ook een beetje beter.
Haha ja ik ben er ook echt helemaaaal klaar mee, Maarja nog even te gaan.. en aan de andere kant, dit is de laatste keer, wil nog genieten die dikke buik! Ik heb idd een mobiele airco, Mja het raam moet open voor de luchtafvoer en ermee slapen kan niet, daar maakt hij helaas teveel Kabaal voor... ik zet hem voor het slapen gaan wel aan, maar binnen een half uur lig ik weer te koken.... Nog 3 dagen, dan word het ietsje koeler
Zijn er ook mensen die niet gaan werken omdat het ondraaglijk is? Op mijn werk zit ik eigenlijk nu alleen maar achter de pc, omdat het "normale" werk lichamelijk zwaar en risicovol is. Het is daar in die ruimtes echter beter toeven dan achter die computer. Het is er 28,8 graden en ik ga kapot. Heb om een ventilator gevraagd maar haal er morgen maar een bij de action, aangezien ik dan zeker weet snel verkoeling te hebben.
Ik ben nog lang geen 30 wk zwanger maar niet gaan werken om de hitte lijkt me een beetje vreemd? Ik werk in de thuiszorg en moet ook gewoon op pad de hitte in en mensen douchen enzo... kan moeilijk zeggen dat ik niet kom werken, is voor een niet zwangere net zo vervelend lijkt mij?
Vreselijk dit weer. Ik hou van de herfst en winter dus kan niet wachten tot deze temperaturen voorbij zijn hahaha. Ik spendeer mijn dagen vooral lekker voor de waaier met veel waterijsje en natte washandjes op mijn voorhoofd. Voetjes in een waterbak kan ook helpen. Hebben jullie ook dat je je er letterlijk ziek van voelt? Na een dag werken als ik op de bus wacht voel ik me zo beroerd moet dan bijna overgeven en val bijna flauw. Bah. Tijd om zomerkleding aan te schaffen denk ik iedereen kijkt me raar aan met mijn zwarte kleding en lange mouwen hahah.
Zojuist bij t weerbericht, ramen en gordijnen/rolluiken dichthouden en rond zonsopkomst is t t koelst en alles dan open zetten. Dus wekker zetten En een bevroren fles water voor een ventilator zetten. Hier binnen lukt nog aardig, 22 graden boven dus geen slaapproblemen door hitte maar goed slapen doe ik allang niet meer...
Ooh wauw wat zijn sommigen drastisch Hier hele dag parasols op en gordijnen dicht als de zon aan de tuinkant zit en de tuindeuren wel open. Ben echt een buitenmensch dus ik zit lekker buiten op en af in het zonnetje en dan op de lounge onder de parasol. Zwembadje staat er dus kan lekker met me meisje zwemmen tussendoor me mijn voeten erin hangen Maar goed maybe heb ik een luxe dat we vloerkoeling hebben dus hier is het altijd aangenaam binnen! Kan me voorstellen als je huis veel warmte vast houdt dat je de deuren dicht houdt. Op mijn werk staat de zon op de kantoor, dus dan is het wel vervelend, maar niet extreem meer nu ik zwanger ben.
Tsjaa, ik werd vanmiddag gigantisch duizelig toen ik naar de auto liep... als ik er ook nog eens bij zou moeten werken zou ik het niet overleven... Dus of het nou echt zo heel gek is weet ik niet hoor.....