Dag allemaal, Na 2 miskramen, een prachtige zoon die net 1 jaar is geworden, nu weer zwanger. Ik ben nu normaal 7weken, maar heb al het een en ander ervaren sinds ik weet dat ik zwanger ben. Ik ben gestart met bruinverlies dat uiteindelijk ophield op 5w zwangerschap. Het maakte me wel heel erg ongerust want bij vorige mk-en had ik dit ook elke keer. Toch hield het op, dus dacht ik, oké, dit is misschien toch niet zo erg. Woensdag kreeg ik plots helderrood bloedverlies. Grote paniek, ik dacht opnieuw een miskraam te moeten meemaken. Mensen die dichtbij ons stonden werden op de hoogte gesteld van de situatie (hoewel ze eerder niet wisten dat we zwanger waren). Maar woensdagavond en nacht kwam er verder niks meer van bloed (ik had het ergens wel verwacht). Donderdag naar gyn gebeld en mocht in de late namiddag komen. Vruchtje was 6weken en 1 dag groot en kloppend hartje! Wat een opluchting. De bloeding kon de gyn niet echt verklaren en sprak over een innestelingsbloeding. Hij was er zelf heel erg gerust in en vond niks waar we ons zorgen om zouden moeten maken. Voor hem zag het er allemaal prima naar wens uit. Maar ik ga nu helaas nog meer bezorgd doorheen deze zwangerschap. Ik blijf angstvallig al mijn kwaaltjes checken en verlies enkel nog bruin, oud bloed nu. Af en toe zit er wel eens een "slijmpje" bij maar het is echt bruin en oud. Ik heb niets van krampen, heb sinds vandaag terug steekjes en mijn rug die blijft maar zeuren als ik iets van inspanning doe. De vermoeidheid die steekt ondertussen om 9u 's morgens al terug serieus de kop op, ik heb weinig fut om iets te doen, de tepels blijven gevoelig. Ik blijf echter erg ongerust want een kloppend hartje is bij mij geen garantie (eerste miskraam was ook eerst met een kloppend hartje). Zijn er hier mensen die hun ervaringen hieromtrent zouden kunnen neerschrijven? Bij mijn goede zwangerschap heb ik dit allemaal niet ervaren, dus het geeft toch wat extra zorgen... Dank je wel!
Zou je graag een positief verhaal willen vertellen, maar helaas kan ik dat niet. Bij mij begon het precies zo en werd steeds erger het bloeden. Heb toen geen krampen gehad die kwamen op het moment dat het vruchtje naar buiten kwam. Ook een kloppend hartje gezien was 7.5 met de echo en op de echo kwam 6.1. Die echo was 8 april 11 april ben ik naar het ziekenhuis gegaan kreeg weer een echo en toen bleek het hartje kort naar de eerste echo gesopt te zijn. 4 dagen later kreeg ik de miskraam. Hoop voor jullie van harte dat deze blijft plakken. Zal heel erg hard voor jullie gaan duimen
Oh wat jammer dat te horen. Bij mijn mk werd het bruin wel telkens direct rood met krampen en alle andere miserie. Nu was er niks, dan 1 dag rood op de middag en dat was het. Ik zat volgens gyn wel goed, maar blijf ook wel wat bang. Ik heb een snelle vroege echo gekregen, maar hij zag het positief. Ik hoop dat hij gelijk krijgt. Ondertussen is bruin ook weer even over. Laten we hopen dat het zo blijft.
Hoi, dank je wel om er achter te vragen. Nu sinds 2 dagen geen verlies meer. Buikje zet 's avonds ook goed op en overdag zit de broek al wat strakker. Volgende week echo, dus ben benieuwd!
Hoi! Hier rond de zeven weken bloedverlies en vreselijke krampen Bij bijna 9 weken echo, ging al vh slechtste uit ivm eerdere ma ervaring Maar er spartelde al een mooi babytje Daarna ook meerdere keren nog bloedverlies gehad