Hoi. Gisterochtend bloedde ik ineens. Met plassen kwamen er een paar kleine stolseltjes mee. Die dag bleef ik wat rood bloed verliezen. Ik belde de vk en we gingen uit van een miskraam. Maar vandaag is het bloeden al bijna gestopt. Ik heb geen krampen meer en voel me nog net zo zwanger. De vk belde vandaag en zei dat het misschien toch nog goed kan zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik durf er niet op te hopen eigenlijk.. Als het bloeden wegblijft krijg ik over 2 weken een echo. Ben nu 5 weken zwanger (als het er nog zit..)
Kan idd beide kanten op, zoals je VK al gezegd heeft... Is weinig zinnigs over te zeggen en daar kan alleen een echo duidelijkheid over geven. Mag je niet wat eerder? Dan zie je nog wel geen kloppend hartje waarschijnlijk, maar weet je iig of er wel of niet nog wat zit. 2 weken is zo lang wachten nu!
Nee...mag niet eerder. Daar was ze best stellig in. Baal er ook wel van...hoop dat als het toch een miskraam is het er snel uit komt,vanzelf. Want met die kleine hoeveelheid die er uit is gekomen kan mijn bm nooit schoon zijn..
Ik duim voor je! Ik heb trouwens meerdere keren in mijn zwangerschap bloedverlies gehad. Het hóeft niet altijd meteen het slechtste te betekenen...
He, jeetje... Wel gelukkig dat het doorzet, vind zelf duidelijkheid altijd nog beter dat dat frustrerende afwachten... Maar sterkte!
nou gisteravond en vannacht weer helemaal geen bloed...en nu weer iets, wel donker rood... word nu wel gek van de onzekerheid. Als het niet meer word of op houdt krijg ik over bijna 2 weken een echo...ook als in dan nog bloed trouwens om te kijken of het wel schoon is.
Klinkt als mijn verhaal dit. Ook veel bloedverlies, menstruartiekrampen, maar blijf zelfs 2 weken erna nog positief testen.... Snap er niks van? Het is toch niet goed als je zoveel bloed verliest? Jij al iets wijzer?
Hey meiden! Ik lees nu net jullie berichtjes.. Ben benieuwd hoe het nu is?? Ik heb ook zo'n soortgelijke situatie.. Vanmorgen toen ik ging plassen had ik bij het afvegen wat rozige afscheiding, daar schrok ik al een beetje van.. Bij het volgende toiletbezoek was het bruinkleurige afscheiding en ik had lichtelijke kramp in m'n onderbuik. In de loop van de dag namen de buikkrampen toe en het bloeden ook. Het voelt eigenlijk net als een menstruatie maar dan met minder bloedverlies. Bij het plassen verlies ik slierten donkerrood/bruin slijm/bloed en af en toe heb ik krampen in m'n onderbuik.. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Ik maak me wel heel erg druk! Ik heb de VK al gebeld en die vertelde dat ze met alle liefde wilde kijken middels een inwendige echo, maar dat er nog weinig te zien is.. In principe is het gewoon maar even de aankomende dagen afwachten en kijken wat er gebeuren gaat.. Hoe vervelend het ook is. Maar ik zit mezelf hier helemaal gek te maken.. Ik ben trouwens 5 wkn..
Even een sprankje hoop vertellen... Mn nicht had tijdens haar zwangerschap bij 6 weken heftig bloedverlies, ze ging uit van weer een miskraam. Dus huilen en doorgaan. Bij 12 weken bleek ze echter toch nog zwanger te zijn!
Je kan weken na een miskraam nog positief testen, dit zegt dus niets. Een echo kan je duidelijkheid verschaffen!
Je kunt ook een clearblue test halen met daarop het aantal weken dat je zwanger bent. Ik had met 5 weken veel bloedverlies en een week later gaf de test aan "niet zwanger". Dus als je HCG waarden niet kloppen met het aantal weken dat je zwanger zou zijn heb je misschien ook duidelijkheid? Succes!
Ik heb het ook gehad, bij mij helaas slecht nieuws maar dit wil niks over jullie zeggen... Toen ik begon te bloeden was het smiddags, een beetje.. savonds erg en de volgende dag ben ik meteen bij de HA langs geweest die geeft gekeken dmv een eendenbek ofzo iets? Ze zei dat het van uit de baarmoeder kwam en had slechte hoop. Ik mocht meteen door om een echo te laten maken. Ze had erg veel begrip, en ik vind het naar als mensen er niet eens de tijd voor willen nemen, het is al moeilijk zat die onzekerheid. Ik zou gewoon via de HA gaan, tenminste bij mij werkte dat wel. Ik hoop dat het bij jullie goed uitpakt...
Dit geeft helaas ook geen zekerheid. HCG-waardes kunnen in verschillende zwangerschappen bij verschillende vrouwen zo extreem verschillen dat deze testen eigenlijk niet betrouwbaar zijn.
Ik heb op het moment hetzelfde probleem... Zaterdag 15 oktober positief getest, zondag (4wk+2) gaan "menstrueren", 2 dagen lang hevig bloedverlies met weinig pijn... Tot op vandaag test ik nog positief, sinds deze week is het teststreepje iets lichter. Meerdere malen ziekenhuis gesproken, zij adviseerden steeds om na een aantal dagen weer te testen en weer contact op te nemen. Nu is er een echo gepland op 7 november, over 2 weken pas dus... Vandaag via de huisarts geprobeerd, omdat we zo in onzekerheid zitten, deze gaf aan toch weer via ziekenhuis te proberen. Dus weer ziekenhuis gebeld met de vraag of ze geen bloed af kunnen nemen voor de hcg waarde of een echo te maken. De eerste weken van de zwangerschap kunnen de hcg waarden erg schommelen en een bloedtest geeft dus ook geen zekerheid. Op de echo zouden ze wel een vruchtje kunnen zien nu, maar geen hartactie, dus ook dat geeft nu geen zekerheid. Enige optie: afwachten en hopen dat de testen niet omo-wit worden en 7 november een mooie echo... Wishfull thinking??? Succes!!!
ik had hetzelfde. met bijna 6 wkn bloedverlies. duurde een dag, toen weer niks... en toen 3 wkn geen bloed gehad. op de echo met 10 wkn bleek het wel al met 6 wkn gestopt te zijn met groeien. ik kreeg dus een miskraam... mn testen werden al die tijd wel steeds donkerder en de clear blue gaf ook gewoon 3+ aan... mn lichaam ging dus gewoon door met zwanger zijn. maar ja het kan ook goed aflopen natuurlijk, maar hou t in je achterhoofd dat het fout kan zijn. sterkte, want het is zenuwslopend! xxx