Hi allemaal, Het is allemaal heel heftig geweest...11+4 weken ma gehad omdat het hartje niet meer klopte... Eerst misoprostol (cytotec) maar werkte niet toen op 10 okt 2011 curettage gehad maar nu al bijna 3 weken bruin/ bloedverlies met steken onderin mn buik (de pijn is het ergste door dit gedoe kom je niet aan verwerken toe)...het is niet heel erg veel maar het blijft maar doorgaan en er is nog geen dag voorbij gegaan zonder bruin/bloedverlies... Heb al gebeld naar het zh en volgens de gyn kan dit gewoon voorkomen en moet ik tot maandag wachten en is het dan nog niet weg dan mag ik langs komen. Maar heb ook hoofdpijn en ben al 2x duizelig geweest...de gyn noemde dit een vervelende nasleep Maar als ik hier de verhalen lees hadden de meeste dit toch niet? Maak me gewoon zorgen omdat ik na 3 weken nog niet mezelf ben... Nu vroeg ik me af hadden jullie ook zo lang bruin/ bloedverlies en pijn? En ook hoofdpijn en af en toe duizelig? Ben super benieuwd naar jullie verhalen...wellicht maak ik me zorgen om niets... Thanks meiden! Liefs Bob
Ik had wel de eerste week pijn in mijn baarmoeder als ik erop drukte. Beetje spierpijnachtig. Ben zelf op 14 oktober gecurreteerd. Ik geloof dat bloedverlies wel even kan duren.. ik kan mijn situatie niet helemaal met die van jou vergelijken, ben 3 dagen na de bevalling van mijn dochter met 22+6 van de placenta gecurreteerd. Mag zelf zo'n 6 weken blijven vloeien maar dat komt door de termijn. Hoofdpijn en duizeligheid heb ik ook nog een beetje, maar wordt wel minder. Merk je niet dat het vloeien minder wordt?
Ik heb ook een curretage gehad en heb nog 7,5 week daarna gevloeid. Ik had nog restweefsel, waardoor ik bleef vloeien. Toch werd geadviseerd om te wachten, omdat je lijf dit zelf vaak beter kan opruimen, dan dat ik alsnog zou moeten worden gecurreteerd. Nu heb ik gisteren een echo gehad, en toen was er nog een heel klein beetje restweefsel te zien, maar eigenlijk te verwaarlozen. Ik zit nu ruim 3 maanden na de curretage. Als je opeens veel bloed gaat verliezen, moet je aan de bel trekken, hoor! Ik voelde me die weken ook helemaal niet lekker in mijn vel. Het is echt een aanslag op je lijf. Sterkte ermee!
Ik heb afgelopen 30 september een curretage gehad bij ongeveer 8 weken en heb maar één tot anderhalve dag gevloeid. Geen buikpijn gehad niks. Dus het is toch wel per vrouw verschillend denk ik.
Hoi Bob, Ik heb op 13 oktober een curettage ondergaan, was toen precies 12 weken zwanger, het hartje was gestopt op 10 wkn en 5 dgn. Ik heb 12 dagen bloedverlies gehad en de eerste week ook nog regelmatig krampen, leken wel weeen, zo voelde het. Verder heb ik ook al een aantal malen stevige hoofdpijn gehad en vanavond ben ik heel erg duizelig. Ook dat heb ik wel eerder gehad maar niet zo erg als vanavond. Ik heb vanavond echter ook een soort "razernij" door mijn lichaam jagen en ook dat heb ik al eerder gehad. Net of mijn hele lijf superdruk is, alsof er de hele tijd een soort stroom door mijn hele lijf wordt gejaagd. Ik ben nu ruim 2 weken verder en alhoewel ik het bloedverlies niet meer heb, herken ik dus deels wel de andere klachten. Ik zie het ook maar als een stukje ontzwanger, je lijf is toch 12 weken zwanger geweest, dat van jou volgens mij bijna 13 weken dus alle hormonen etc moeten er ook weer uit. En duizeligheid kan ook een teken zijn van spanning en/of vermoeidheid. Ik weet dat ik in spannende tijden ontzettend last krijg van duizeligheid en angst. En het is allemaal nogal wat waar je nu doorheen gaat. Ik hoop dat het snel beter met je gaat en dat de arts je anders maandag wat gerust kan stellen. Sterkte en succes !
Thanks lieve meiden voor al jullie verhalen... Mag eindelijk langs komen in het zh vandaag om 15:15u... Hoop dat ze even kijken en me gerust kunnen stellen omdat ik er zoveel last van blijf houden... Ik wens jullie allemaal veel sterkte toe met het verwerken van dit verdriet!! Heel veel liefs en een dikke knuf Bob