Beste lactatiedeskundigen, Vraagje: ik kolf al mijn melk af en dat geef ik mijn dochtertje dan met een flesje. Nu heb ik sinds een paar dagen heel veel last van mijn tepels. Ze zien er rood/roze uit en het kolven is echt heel pijnlijk. Brandend en stekend gevoel. Verder voel ik mijn tepels de hele dag....heel naar. Nu heb ik zelf het vermoeden dat ik een schimmeldinfectie heb, maar wat kan ik doen om te voorkomen dat mijn dochtertje last krijgt van spruw? Hoe groot is de kans dat het in de afgekolfde melk gaat zitten? Alvast bedankt voor de antwoorden. Groetjes, Wonder
Er is een kans dat je je baby geïnfecteerd ja, maar dat heeft de afgelopen dagen ook al kunnen gebeuren. Snel behandelen zou ik zeggen met dactarin-creme. Het is misschien beter om je melk die je nu afkolft ook nu te geven en niet in te vriezen. dat kan weer zodra de spruw weg is. Je bent nu alert op spruw-signalen bij haar en ze is er nu blijkbaar tegen bestand. Geef haar dus nu je melk en observeer haar mondje. Als ze last lijkt te krijgen, kan de huisarts hier een suspensie voor voorschrijven. Spruw is geen drama en goed behandelbaar. succes Linda