Alweer een vraag sorry dames maar het valt ook niet altijd mee als lactatie dummie Sinds een week geef ik een speentje aan onze kleine omdat ze percee wilde zuigen en dr hele hand erin stopte en bleef huilen. De speen gaf uitkomst dus gedaan. Maar nu dient het volgende probleem zich aan: Na het voeden wat echt lang duurt inmiddels bijna een goeie drie kwartier tot uur blijft ze smakken. Ze valt even in slaap aan de borst. Ik laat dr een boer geven dan is ze beetje wakker leg dr aan de andere borst en ze valt in slaap. Dan leg ik dr in haar bedje en na ongeveer vijf minuten word ze wakker en begint te huilen en smakken. Ze geeft wat melk terug en bij kolven komt er nu genoeg uit volgens mij zo 140cc gemiddeld. Mijn vraag is kan het zijn dat ik haar verkeerd aanleg en ze niet genoeg drinkt? (ze geeft dus wek melk terug) Heeft ze ook echt honger na het voeden of is het "gewoon" zuigreflex? Als ik een speentje in dr mondje doe na het voeden wordt ze wel rustig maar zodra die uit dr mond valt (heel heel vaak) begint ze te huilen... Je gaat toch twijfelen en legt dr weer aan maar teveel lijkt me ook niet de bedoeling....
Hoi, Geeft niet, je mag vragen zo veel je wilt, daar zijn we voor. Het zou inderdaad kunnen dat ze toch niet voldoende melk binnenkrijgt, want zoals jij het beschrijft klinkt het niet goed. Hoe is het met haar gewicht en haar natte luiers? Veel baby's zijn troostbaar met een speentje, maar dat wil niet zeggen dat ze voldoende melk heeft gehad. Misschien is je zorg terecht. Dit is eigenlijk een situatie die je met een lactatiekundige samen zou moeten bekijken. Dan kom je meestal wel achter het probleem. De duur van de voeding is ook wel wat lang. Hoe effectief drinkt ze aan de borst? Misschien zou je eens op het consultatiebureau kunnen wegen. En nakijken of je verzekering lactatiekundige zorg vergoed. Een lactatiekundige in jouw regio vind je via www.nvlborstvoeding.nl Succes Linda
Ben dr beter gaan aanleggen en daar echt goed om gaan letten en heb het idee dat het beter gaat... Ik kolf ongeveer (is wel verschillend) per keer 120/130cc is dat voldoende? S'nachts en s'morgens schiet het er echt uit dus lijkt me veel (-; Dat kan dan toch zeker niet het probleem zijn?
Je productie lijkt me wel ok, al zou het iets meer mogen zijn. Misschien een idee om 1 of 2 regeldagen in te lassen om je productie even een boost te geven? Had je ook al een gewicht van je baby? Moet ik wel even het geboortegewicht en het laagste gewicht erbij hebben (van dag 3). Je moet gewoon even zeker weet dat ze niet tekort komt en haar groei vertelt je dat (+de natte luiers) gr Linda
Ze is volgens mij juist een echte reuzin en groeit goed...Vermoed ik. Nu ik haar beter neerleg, merk ik dat ze langer slaapt na de voeding alleen geeft ze wel nu wat meer melk terug vlak na de voeding. Ik laat dr altijd meteen een boertje (want ze word dan wilder) doen over mijn schouder en dan spuugt ze wel wat uit. Geboortegewicht:4175 3e dag: 3920 Bij vier weken in consultatiebureau: 5,5kilo
Ja, ze lijkt goed te groeien. Misschien moet je nu nog eens gaan wegen, dan weet je of ze de laatste weken misschien wat minder is gegroeid. Maar nu drinkt ze dus wat beter en is het probleem misschien opgelost? groet Linda