Mijn zoontje is nu drie maanden oud en slaapt 's ochtends lekker door tot een uurtje of 7 (na zijn laatste fles van 23.00). Hij wordt vaak wel een paar keer wakker 's nachts, maar als ik hem zijn speentje geef slaapt hij weer verder. Zijn eerste fles krijgt hij dus rond 7 uur, bij ons in bed. "Vroeger" sliep hij na deze fles tot een uur of 10. Nu wordt hij steeds eerder wakker, vaak al rond half 9, 9 uur, terwijl hij rond 10 uur pas zijn tweede fles krijgt. Zou het beter zijn hem zijn eerste fles beneden te geven, hem even te laten spelen en dan naar bed te brengen? Hij is wel erg moe als hij zijn eerste fles op heeft. Alvast bedankt voor het meedenken!
Ons zoontje gaat ook na de eerste voeding meteen weer terug in bed.Slaapt dan ook een uurtje of 2 en gaat dan lekker liggen brabbelen in bed. Meestal neem ik hem dan mee naar beneden , en speelt hij daar nog tot de volgende voeding.Of heeft jouw kindje dan meteen honger na het wakker worden?Dan is het inderdad een idee om te proberen meteen na de voeding te laten spelen en dan slapen.Gewoon even uitproberen wat werkt.. Succes!
mijn zoontje slaapt in principe van 21 tot 9....soms wilt ie drinken om 5u/6u...dit doe ik gewoon idd in het donker in bed....en dan slaapt ie gewoon weer verder...tot 9 of 10.... vandaag was ie om 8uur wakker...ook gewoon in bed gevoed en weer terug in bed...toen kwam ie om 930u....pakt ie toch nog een uurtje slaap en ik ook het ligt eraan, als je kindje om 7 uur klaarwakker is, zou ik er een ochtendritueel van maken...met opstaan in daglicht enz...maar als ie toch moe is...kan je het nog voor "nacht" aanhouden...
Hier wordt ons kleintje om 7uur wakker, dan krijgt hij zn eerste fles. De ene keer valt ie wel weer in slaap tijdens de fles en slaapt dan meestal tot een uurtje of 8 half 9 en de andere keer is ie gewoon wakker en slaapt hgij niet meer. Ik geef altijd de fles op zn kamer met de gordijnen nog dicht, als hij dan in slaap valt leg ik hem weer terug in zn bed en als hij wakker is neem ik hem in zn pyama mee naar beneden, ikzelf ben ook nog in pyama en dan ga ik eten en hij ligt in de box te spelen. Dan gaan we om een uurtje of 8 half 9 naar boven en douche en kleed ik mezelf aan terwijl hij inzn bedje speelt. Daarna was ik hem en dan gaan we naar beneden fruit eten. Dan om 10uur gaat Tycho nog een uurtje slapen om dan om 11uur zn 2e fles te krijgen. xxxx