Hallo, Ik had even een vraagje over peuterspeelzaalkosten. Ons gezin moet rond komen op bijstandsniveau. Vader werkt gewoon 40 uur en ik ben thuismama (wegens ziekte). Maar nu moeten wij wel per maand de peuterspeelzaalkosten van 45,32 euro betalen. En dat is voor ons toch best wel een grote uitgave! Weet iemand of we dit ook vergoed kunnen krijgen van de gemeente of een andere instantie? Gr. Sanne.
Deze kosten zijn inkomensafhankelijk. Hebben ze bij jullie het wel gebasserd op jullie inkomen? Anders eens informeren naar een tegemoetkoming door bijvoorbeeld de gemeente. De peeste psz hebben wel een website waarop ook de tarieven staan vermeld.
Wij moesten ons inkomen invullen op het inschrijfformulier en vandaaruit gaan ze kijken wat je moet betalen.. Weet nog dat wij in de hoogste schaal zaten en dus het volledige berdrag moeten betalen. Ik weet wel dat er bij ons op de PSZ een gezin is die het vergoed krijgen.. Zou gewoon eens bellen met de gemeente hierover.
Ja, ik heb hun de loonstrook van mijn vriend toe gestuurd en we zijn ingeschaald in inkomensgroep 4. Ik zal eens bij de gemeente informeren.
Wij zitten op het hoogste niveau ingeschaald en betalen 45 euro per maand. Zou toch denken dat je dan minder zou moeten kunnen betalen op een of andere manier...
Bij ons zijn de kosten van de peuterspeelzaal gewoon vast, de tarieven staan op de site. wij zouden 42 euro per maand moeten betalen voor 2 ochtenden per week.
wij betalen maar 20euro per maand. EN bij ons word er ook niet naar je inkomen gekeken. iedereen betaalt hier voor de peuter gewoon 20euro per maand.
Hier in de gemeente is er kwijtschelding mogelijk. Hier valt het onder de meedoenpremies geloof ik en gaat het via de ISD (sociale dienst) De voorwaarden weet ik niet precies. Sowieso moet je een inkomen hebben op bijstandsniveau tot max 120%, maar er zijn meer regeltjes. Overigens gaat het hier uberhaupt inkomensafhankelijk zag ik laatst, en dit komt daar dus nog bovenop.
is per gemeente verschillend, wij betalen 72,50 per maand. hier betaald de laagste groep 14 euro de middelste ergens in de 30en de hoogste dus 72,50.
Hier zijn de kosten (euro 40-60) afhankelijk van welke peuterspeelzaal je wilt en bij sommig kun je dan dus een soort 'korting' krijgen als je minder dan een bepaalde grens verdient. Maar dat kun je vaak allemaal terugzien op de site van je peuterspeelzaal. Dus site van peuterspeelzaal en de gemeente checken
Hier zijn de kosten van de PSZ ook niet naar inkomen. Gewoon een vast bedrag van ik meen 37,50. Daar komen dan nog wel inschrijfkosten bij geloof ik. Ik geloof dat er in onze gemeente wel een zgn. stimuleringsfonds is voor minima om hun kinderen wel naar de PSZ te doen. Gewoon even bij je gemeente informeren. Edit: dat is dan voor 2 dagdelen per week.
Hier ook een vast bedrag en er is niet naar inkomen gekeken. 10 euro inschrijf geld 42 euro per maand voor 1 ochtend en 1 middag deel Ik vind het ook een hoop geld en dan vooral omdat het in zeer korte tijd van 30 naar 36 en toen naar 42 euro is gegaan.
Wij betalen in het hoogste tarief slechts 35,00 voor 3 dagdelen. Zie echt enorme verschillen per regio voorbij komen.
Wat heerlijk goedkoop, hier zit je met ons (modale) inkomen op ruim 80 euro per maand volgens mij. Edit: jemig, zie nog meer goedkope bedragen voorbij komen. Wat een afzetterij dan hier zeg! Dat slaat toch nergens op?
Hier ook inkomensafhankelijk, tussen de 30 en 70 euro ongeveer voor 2 dagdelen. Ik betaal 42 geloof ik..
Dan woon jij vast in mijn gemeente (assen) ik ga checken bij de gemeente. We krijgen al langdurigheidsbijslag omdat we al 3 jaar op bijstandsniveau zitten tot max. 120%. Ik zou het trouwens wel gek vinden dat het dan onder de meedoenpremie valt. Dat is 400 euro en daar moet je dan alle "leuke" uitstapjes van betalen en de peuterzaal. Dan is het zo op! Wat een verschillende bedragen trouwens! Ik vindt dat de overheid daar eens naar moet kijken! 20 euro is zelfs voor een kindje met wat ouders die wat minder geld hebben te doen!
wow wat een verschillen zeg!! Ik wou dat ik maar 20 euro hoefde te betalen. Ik betaal zo'n 52 euro voor 3 dagdelen
Hier betaal je (wij dan) 80. Nou vindt het echt wel een groot bedrag, naast de kosten van de kinderopvang.
Dan krijgt jullie psz waarschijnlijk weinig tot geen subsidie van de gemeente. Wij betalen hier een vast bedrag van 37.50 voor 2 dagdelen. Kun je dit niet betalen om verschillende redenen, dan kan je een tegemoetkoming aanvragen. Vaak weten de leidsters dit ook wel, zou je ook eens aan hen kunnen vragen.