Uurprijs gastouder?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Madeliefke, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij zijn sinds januari wegens omstandigeheden geswitched van Go en Gob.

Onze nieuwe uurprijs (kosten Go+Gob) komt op 5,90 euro. ik vind dit erg veel. Is dat ook zo of is dit een normale prijs.

Voorheen waren we 5,60 euro per uur kwijt bij het andere Gob.

Ps. Zijn wel helemaal gelukkig met onze nieuwe Gastouder en dat is ook heeeeeeeeeeeel wat waard :)

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff ik vind het fors. Wij zitten nog steeds rond de 4,70-5 euro als uurprijs.
    Het ligt bij ons ook wel aan hoeveel uur je afneemt omdat de kosten aan het GOB een vast bedrag zijn. uurtarief aan GO is hier 3,90 (wat vrij laag is). Daar boven op komen dus de kosten voor GOB.
    Wij zijn ook echt helemaal happy met onze GO. schat van een mens

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier betalen we 4,50 per uur aan de gastouder en 55 euro begeleidingskosten aan het GOB. In totaal komt dat voor ons op 5,07 per uur.

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier gaat ze een paar uurtjes per week om met andere kindjes te spelen etc. Wij betalen 5,30 per uur. Ze is eerst 2 maandjes om te proberen geweest, dat betaalden we rechtstreeks aan de gastouder en dat was 4,30 per uur.

5. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    wat krijg je allemaal voor die prijs?

Ik betaal 4 euro per uur, exclusief, ik moet dus alles meegeven, eten drinken, luiers doekjes etc..
    En betaal 55 euro aan gob per maand.
    Uur prijs komt hier neer op ong 4.50 go en gob bij elkaar.

En mijn go, doet het samen met haar man, zijn dus bijna altijd met zijn 2tjes, gaan elke dag naar buiten of naar oma en opa, of iets anders leuks doen.
    En ze hebben 3/6 kindjes (verschilt per dag)

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik neem alleen luiers mee. Verder eet en drinkt ze van daar. (behalve bv dan)
    Ze zijn met twee jonge kindjes en smiddags halen ze 2 oudere kindjes van school. Incidenteel eens een extra kindje. Ken de GO van vroeger toen ik klein was en ze is echt top, dus ben er heel erg blij mee. Ik werk niet, maar vind het voor mijn dochter wel belangrijk en ze gaat echt vooruit, sinds ze gaat is ze veel socialer.

7. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @Duchess, dan valt die prijs wel mee.. Collin ging toen ik nog geen werk had ook 2 dagen in de week, nu gaat hij 3 dagen, vind het er super!!

@elke wat krijg jij voor die prijs?

8. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Voor die prijs krijg ik de opvang en een boterham tussen de middag:

zelf geef ik nog mee:
    pampers en roosvicee/diksap

Zie nu dat de prijs van andere bureaus lang zo hoog niet is... Heb net het evaluatieformulier ingevuld en ook weer aangegeven dat ik de uurprijs erg hoog vind.

9. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @elke, hoeveel betaal je aan het bureau dan?

ik betaal max 55, en er zit hier zelfs nog een goedkopere, max 35 euro (ongeacht hoeveel uren opvang)

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij betalen € 4,-- p/u aan de gastouder en € 76,-- p/m aan het bureau. Die € 76,-- rekenen we dus om naar een uurprijs en tellen we op bij de € 4,-- p/u, bij elkaar komen we dan op een uurprijs van € 5,01 en daarover krijgen we kinderopvangtoeslag.

Ik geef naar de g.o. wel luiers, voeding en fruit mee. Brood eet ze van daar. Mijn g.o. is tevens een nicht van mij, ze heeft naast Ayla nog 1 ander kindje van dezelfde leeftijd. Zelf heeft ze 3 kinderen van 3, 7 en 9.

11. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63

Wij betalen 4,50 voor de GO en 1,40 aan het GOB :(
    Als ik jullie reacties lees, heb ik echt het gevoel dat we teveel betalen. Boven de 5 euro wordt zowiezo niet vergoed door de belasting... Maar ja, wat doe je eraan... We zijn echt heel gelukkig met onze GO

12. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Je kan toch ook via andere gob bij jou Go terecht?
    Mij Go werkt met 3 gobs samen!

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik zou ook kijken of je GO via een ander GOB werkt. Dat kan veel schelen. Wij geven overigens alle eten zelf mee en toen nog van toepassing ook luiers.
    Ze krijgen dan nog wel eens een ijsje, stukje kaas/worst van de gastouder verder.

14. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    zo maar overstappen van gastouderbureau kan niet altijd zomaar hoor.
    Bij ons in het contract staat dat je als je overstapt naar een ander je een boete betaald. Minsten een jaar geen opvang bij dezelfde gastouder en dan ben je weer boetevrij ( boet is 250)
    Snap het ook wel een beetje. Zij hebben moeite voor je gedaan om iemand te vinden en dan heeft het andere gastouderbureau heel simpel de rekeningen te sturen en 1 x per jaar even langs te gaan.

Maar ik weet natuurlijk niet of dit bij veel bureaus zo geregeld is.

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Volgens mij is die boete bij ons zelfs 750 euro!

16. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    hier geen boete, en zo wel, heb mijn go zelf gevonden! ze hebben geen *piep* voor me gedaan!

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb ook mijn GO zelf 'gevonden'. Maar het staat wel in het contract.

18. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    contract erbij gepakt, staat hier niets over in!

19. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik betaal 5,50 per uur totaal.
    en krijg alles behalve luiers en avond eten.
    maar goed, ik kies er zelf voor om hem daar te laten eten.

hij krijgt dus van haar:
    fruit, brood, melk, sap, koek, billencreme, doekjes.en met feest haalt ze altijd taart en cadeautjes.

super lief mens al doet ze veel dingen niet zo als ik het wil, maar ja ze is jamaicaans en daarom veel relaxter enzo. hij heeft het in elk geval super naar zn zin, begint altijd als een gek te lachen als hij haar ziet en wil soms zelfs niet naar huis hahaha

Deel Deze Pagina