1 dag licht testje

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Babsb, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babsb

Babsb Actief lid

Oct 29, 2008
    190
    0
    16
    hallo allemaal.

ik heb een vraag en hopelijk kunnen jullie me verder helpen,

ik ben 18 januari voor het laatst ongi geweest.
    nu heb ik volgens de beschrijving netjes mijn ovu-testen gedaan en had ik afgelopen maandag 1 februari een test met een licht streepje en de dagen erna niks meer.
    Ik weet eigenlijk niet goed wat ik hier mee moet.
    ik ga gewoon door nu met testen maar word het wel een beetje zenuwachtig van.

wie kan me helpen?????

2. Gwn

Gwn Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,206
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey Babsb,
    Het is me eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk wat je bedoelt... Een ovutest is positief bij 2 strepen die even donker van kleur zijn, of de teststreep donkerder dan de controlestreep. Wat bedoel je dus precies met een test met een licht streepje? Op de dagen dat de ovutest negatief is, zijn er soms 2 streepjes (de teststreep lichter dan de controlestreep), soms maar 1. Heb je anders misschien een foto waar we iets op kunnen zeggen? En heb je eerder ovutests gebruikt, weet je wanneer in je cyclus je ei normaal ong. is?

3. Babsb

Babsb Actief lid

Oct 29, 2008
    190
    0
    16
    Ik had wel twee streepjes op de test alleen was de teststreep heeel erg licht, amper te zien zeg maar.
    en toen ik dinsdag weer een test deed was alleen het controle streepje nog maar te zien.
    elke dag om dezelfde tijd gestest voor het slapen gaan zeg maar maar na maandag geen tweede streepje meer te zien alleen controle streep

bedankt voor je reactie

ps.ik weet niet wanneer mijn eisprong is omdat ik niet elke maand dezelfde aantal dagen er tussen heb zitten vandaar dat ik ook eerder was begonnen met testen

4. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Lichte streep en geen streep zijn bij ovulatietesten allebei negatief. Alleen bij zwangerschapstesten geldt dat twee strepen = positief (ongeacht lichtheid, ze moeten wel even dik zijn). Ovutesten reageren op LH, een hormoon dat altijd in een meer of mindere mate in je urine zit.

Het klinkt mij alsof je ei nog niet geweest is, of dat je het bent misgelopen (wat me raar lijkt als je de testen goed hebt uitgevoerd). Er zijn best vrouwen die een wat later ei hebben dan gemiddeld, in principe moet je net zo lang testen tot je een test in handen hebt waarbij de twee strepen even donker zijn, of waarbij de teststreep nog donkerder is dan de controlestreep.

Ik had mijn ei trouwens pas op dag 16/17 van mijn cyclus, ook iets later dan ik had gedacht ;)

5. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Bij mij was een lichte streep wel degelijk een eisprong. En omdat wij in het ziekenhuis liepen weet ik dat ik uitstekende eisprongen had op dag 12/13. maar ik zou nog even doortesten voor het geval dat!

Groetjes

Share This Page