wanneer vertellen op stage?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Loesje88, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje88

Loesje88 Lid

16 aug 2012
    67
    0
    0
    Hallo allemaal,

Volgende week begint mijn stage van 3 maanden.
    ik zit nu in mijn 5e week en zit nogal in dubio of ik het meteen moet vertellen ja/nee..

Aan de ene kant vind ik dat mijn begeleiders het moeten weten ivm zwangerschapsklachten en beoordeling,
    Aan de andere kant vind ik het nog zo kort..

Wat zouden jullie doen?

Bedankt alvast!

Liefs
    Loesje

2. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    ik denk dat het er ook aan ligt wat voor stage je gaat doen.als je biijvoorbeeld veel moet tillen of met gevaarlijke stoffen gaat werken zou ik het wel zeggen.maar is het gewoon een stage die lichamelijk niet zwaar is zou ik het voor je zelf houden.of het moet idd zijn dat je echt heel erg ziek bent.

3. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Eens met Esje. Je stage is 3 maand en je moet nog bijna 2 maand voor je aan je 3 maand zwangerschap zit (leuke zin :D)
    Ik zou sowieso niets zeggen tot de 3 maand maar dat is natuurlijk ook heel persoonlijk. Als je er minder door functioneert wordt het natuurlijk anders. Dan is het misschien wel verstandig om wat te vertellen.

4. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi Loesje,

Mits er geen duidelijke reden is om het nu al te vertellen (bijv. werkzaamheden die je niet meer uit uit kan voeren), zou ik het nog even voor je houden. Wacht in ieder geval de eerste 10 a 12 weken (lees: de eerste echo) even af.

Succes!

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.586
    113
    ik zou het ook nog niet vertellen. Eerst maar even de eerste echo afwachten en je hoeft niet per se meteen allerlei klachten te krijgen hoor.
    Je bent 4 maanden zwanger als je stage voorbij is. rond die periode voel je je meestal het best is mijn ervaring.

6. Loesje88

Loesje88 Lid

16 aug 2012
    67
    0
    0
    bedankt iedereen! het advies is wel duidelijk ;)
    Ik ben er zelf ook voor om het pas tegen anderen te zeggen dat ik zwanger als ik 12 weken zwanger ben.
    Maar ik dacht voor stage dat het misschien beter was het te vertellen zodat ze rekening kunnen houden met bepaalde dingen. Ik heb geen erge klachten tot nu toe, het lijkt wel alsof de misselijkheid toeneemt.
    Ik vertel het liever niet, 11/9 heb ik mijn eerste echo, misschien dat ik het dan vertel.

7. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Wilde ook pas na 12 weken vertellen, maar de leidinggevende is er achtergekomen hihi.
    Maar als je zelf na 12 weken wilt vertellen, moet je dat doen! Dat doen veel vrouwen hoor, na 12 weken.

Deel Deze Pagina