Late innesteling of korte menstruatie?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Yvet, Dec 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yvet

Yvet Actief lid

Sep 10, 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op woensdag 25 november had ik een negatieve zwangerschapstest in handen. Op donderdag 26 november (dag 35 cyclus, 2 dagen overtijd) had ik in de ochtend en avond last van een beetje waterige lichtbruine afscheiding. Vrijdag 27 november ben ik ongesteld geworden en zaterdagavond 28 november was het weer over. Ik ben dus 2 dagen ongesteld geweest. Het was ik mijn ogen niet hevig (wel genoeg om een tampon te gebruiken) en het ging niet gepaard met krampen of andere pijntjes.
    Ik heb het bestempeld als menstruatie en gedacht; we gaan ronde 4 in. Op internet las ik iets van pseudo-menstruatie. Och wat maakt deze situatie mij onzeker. Ik heb een vreemd gevoel in m'n buik, heb last van maagzuur en ben wat misselijk. Een gevoel wat ik nooit heb na m'n menstruatie.
    Wat denken jullie, zou het een late innesteling zijn geweest of toch een menstruatie? Is het een testje overwegen waard en wanneer? Wie heeft hier ervaring mee?

2. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik! Bekijk mijn topic even in het 'zwangerschaps- en ovulatietesten' subforum (het heet "ik vrees dat ie te licht is").

In het kort komt het er op neer dat ik ook dacht ongesteld te zijn geworden, twee dagen, maar omdat dit voor mijn doen veel te kort is heb ik getest, en ja positief! Alleen mijn test leek me veel te licht, maar blijkt vanmorgen toch mooi op te lopen :)

Ik zou gewoon een testje wagen voor je eigen gemoedsrust!

3. Yvet

Yvet Actief lid

Sep 10, 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap mijn lichaam niet meer!!
    Ik stap gisterenavond onder de douche en ik zie bruine afscheiding wat ik verloren heb (sorry voor de details). Dus voor de nacht een maandverband gebruikt, tot mijn grote verbazing is deze vannacht schoon gebleven. De dagen na m'n 'menstruatie' had ik witte afscheiding. Ik snap het niet meer. Wat kan het zijn? Zal ik hiervoor mijn huisarts om advies moeten vragen?

4. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Wat dacht je van gewoon nog een testje doen voor je een huisarts belt? :)
    Die wittige afscheiding kan een symptoom van een zwangerschap zijn. Zo ook de korte bloeding. Bij twijfel dus opnieuw testen.

5. Yvet

Yvet Actief lid

Sep 10, 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren getest, negatief

6. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Dat is jammer. Misschien even een paar dagen afwachten en over een paar dagen nog een keer testen met ochtendurine.
    Met welk merk had je getest? Kruidvat 2 voor 5 euro is een vrij gevoelige test dus dan zou ik die proberen.

7. Yvet

Yvet Actief lid

Sep 10, 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb getest met 2v5 van de kruidvat. Bloedtest bij de huisarts zou geen zin hebben?

8. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Ik zou een paar dagen afwachten, dan nog eens testen. Je cyclus is lang zie ik en niet heel regelmatig. Bij een late innesteling kan je eventueel nog steeds positief testen over een aantal dagen. Is hij dan nog negatief dan zou je de huisarts zeker om een bloedonderzoek kunnen vragen.

9. Yvet

Yvet Actief lid

Sep 10, 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    De cyclus van 35 dagen loopt dan eigenlijk nog steeds? Of moet ik vanaf mijn bloeding van afgelopen vrijdag opnieuw gaan tellen? Want als ik opnieuw tel dan zit ik vandaag op dag 6 en anders zit ik vandaag op dag 41.

10. Yvet

Yvet Actief lid

Sep 10, 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb overigens net weer bruinverlies gehad. Ik word er onzeker van.

11. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Als je alleen vrijdag een bloeding hebt gehad en nu wat bruinverlies dan zou ik nog even van een lange cyclus uitgaan.
    Ja balen die onzekerheid. Daar hebben de meeste dames hier helaas mee te kampen ;)

12. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Kan het niet zo zijn dat je nog aan het ontpillen bent?! Daarvan kan je lijf ook van slag zijn!

13. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    3,018
    64
    48
    Female
    Hilversum
    denk dat begin van je menstruatie eraan komt...

14. Yvet

Yvet Actief lid

Sep 10, 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb afgelopen vrijdag en zaterdag bloedverlies gehad en zondag was het voorbij. Het was genoeg om een tampon te gebruiken. Is het dan niet vreemd dat ik nog eens ongesteld ga worden?

15. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    3,018
    64
    48
    Female
    Hilversum
    hm das wel vreemd ja maar misschien korte menstruatie of toch nog door het ontpillen

16. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

Jan 12, 2014
    2,022
    1,038
    113
    Ik denk dat je gewoon ongesteld bent geworden en dat dat bruinverlies nog een restant is van je menstruatie. Ik ben ook altijd 1 of 2 dagen echt ongesteld en op dag 3 zo goed als niet waarna ik nog een paar dagen bruinverlies hou. En als je test nu nog steeds negatief is denk ik niet dat je zwanger bent... :(

17. Yvet

Yvet Actief lid

Sep 10, 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dir bruine afscheiding is zondag en maandag weggeweest, ik had toen witte afscheiding. Gisterenavond is dat begonnen dus denk niet dat dat van mijn menstruatie is.

18. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

Sep 30, 2014
    1,917
    1,809
    113
    Leerkracht
    België
    Dag Yvet,
    Ik had hetzelfde vorige maand... Van mij was het wel echt mijn menstruatie... Ook dat tussendoor even stoppen, ik dacht huh? Zo een korte menstruatie en dan daarna begon het opnieuw (ook weer maar 1 dag) In totaal wel 5-6 dagen dus ongeveer. Daar zit jij nu ook aan he?

Share This Page