Een of een halve dag naar het KDV

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door shelde, 16 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ik zit er aan te denken om de kleine straks een half dagje of misschien een hele dag naar het KDV te laten gaan.
    DIt heeft eigenlijk niks met opvang mogelijkheden te maken, want beide oma's willen graag oppassen en warschijnlijk passen ze beide 1 dag in de week op.

Waarom ik toch over het KDV zit te denken is vanwege het contact met andere kinderen. In onze familie en omgeving kennen we niemand met (kleine) kindjes. En ik vind het toch wel belangrijk dat ze ook met andere leeftijdsgenootjes in aanraking komt. (niet vanaf 0 jaar, vanaf ong. 6 maanden)

Wat vinden jullie hiervan?

2. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik persoonlijk vind het onzin om ze weg te brengen
    als het niet echt nodig is.

vanaf de 2 jaar mogen ze 1-2 dagdelen naar een
    peuterspeelzaal,
    vind het dan tijd genoeg om met andere kindjes
    om te gaan.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ik zou dat niet doen.

Ze komen rond hun tweede jaar ook wel in aanraking met kinderen.

Je kunt ook op zwemmen gaan, samen. Daar zijn ook andere kindertjes. Misschien kun je zoiets bedenken.

4. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Als je voor een KDV kiest, kies dan niet voor een half dagje. Dat is echt te weinig om er een goed contact met de leidsters en andere kindjes op te bouwen. De meeste KDV's hanteren ook een minimum van 1 en soms zelfs anderhalve dag.
    Ik werk zelf als leidster en spreek dus uit ervaring.
    Daarnaast zou ik als ik jou was (en je hebt een keuze) kiezen voor een vrij rustige dag (vaak zijn maandag/dinsdag en donderdag top dagen en woensdag en vrijdag rustig). Als je kindje maar 1 dag per week gaat en het komt ook nog eens in een superdrukke groep terecht, dan is het wel pittig voor zo'n kleintje!

5. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Hier heb ik wel wat aan!
    Ja, nodig is het inderdaad niet. En babyzwemmen is misschien ook een leukere manier... op een KDV slapen ze natuurlijk ook nog een groot gedeelte. En zo heb je ook zelf meer contact met andere mama's.

Ik denk dat ik het maar gewoon bij de opa's en oma's hou en vanaf 2 naar de PSZ. :D

6. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Ik denk dat het juist wel goed voor ze is een dag naar een dagverblijf. Lynn zit 1 dag op het dagverblijf en de andere dag passen mijn ouders op. Ik werk zelf ook in de kinderopvang en weet hoe leuk de kinderen het vinden en dat het ook goed voor ze is. Ze hebben een stapje voor als ze naar de basisschool gaan als ze 4 jaar zijn. Ze zijn dan gewend om niet bij mamma te zijn, zijn gewend aan samenspelen en delen. Denk dat er helemaal niks mis mee is als je je kindje 1 dag naar een dagverblijf brengt. Lynn van mij vindt het gewldig, al die kindjes en die aandacht.

Deel Deze Pagina