Ik heb echt even jullie mening nodig!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stephie01, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephie01

Stephie01 Lid

16 mei 2013
    28
    0
    0
    Hey meiden,
    Kunnen jullie mij helpen?
    Ben sinds februari gestopt met de pil maar had hele lange cyclussen daarna. 75 en 61 dagen. Vorige maand ben ik voor het eerst precies op dag 28 ongesteld geworden. Nu had ik vorige week een positieve ovulatietest en hebben we veel geklust op de dagen rondom. Nu, op dag 22 heb ik weer een knalpositieve ovulatietest. Deze keer wel een ander merk, had eerst sensitest en net kruitvat. Ik heb al bijna een week een strak gevoel in mn onderbuik en afwisselen li en re soms steken. Ik heb al twee dagen hoofdpijn en ik heb ook al twee dagen zo n weeig gevoel in mn maag, alsof je echt mega honger hebt, maar kan het niet weg eten... Na deze positieve ovulatietest heb ik een vroege zwangerschapstest gedaan...op dag 22 dus....(als mn cyclus nu regelmatig blijft...) deze was negatief....als jullie dit denken te snappen....kunnen jullie me dan helpen? Want ik begrijp het eventjes niet!

Dank jullie wel!
    Stephanie.

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb geen ervaring met ovulatietesten. Heb ze 1 keer gebruikt maar had er steeds ruzie mee :p
    Ik vind het ook moeilijk te zeggen wat je ermee moet aangezien je cyclussen zo ver uiteen liggen. Stel dat je nu wel zwanger bent dan is het logisch dat je nog negatief hebt getest. Ik zou dus sowieso nog tot cyclusdag 28 wachten om weer eens te testen.

3. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

heb je foto's van de ovulatietesten?

4. Stephie01

Stephie01 Lid

16 mei 2013
    28
    0
    0
    Nee heb ik niet... Maar stel dat de laatste ovulatietest positief was omdat ik zwanger ben....kan het dan dat die dus wel het hcg al meet terwijl een vroege zwangerschapstest dat nog niet doet?Aangezien ik, wat ik denk... Pas 5of6 dagen na mn eisprong zit....

5. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

mijn ovulatietest was nog niet positief toen ik net zwanger was. Pas met 6 weken was ook de ovulatietest positief.
    Denk dat je eerder nog naar je ei aan het zoeken bent, daarom zou ik wel mee willen kijken. Ik weet niet welke ovutesten je hebt, met smiley of streepjes?

6. joanna13

joanna13 Actief lid

1 apr 2013
    287
    2
    0
    honden en boswandelingen en huisvrouw zijn
    Arnhem centrum
    Hallo Stephie...

De eerste twee x zouden zo lang geweest kunnen zijn van t ontpillen. Alleen kan niemand je vertellen of het vanaf nu regelmatig 28 dagen gaat worden of nu weer langer.

Als je zulke lange cyclussen hebt is het (zeldzaam) mogelijk dat je twee eisprongen hebt. Dat had mijn nicht ook. En die bleek alleen bij de tweede eisprong zwanger te kunnen worden.

Als je je cyclus wilt leren kennen is tempersturen de beste oplossing. Zeker nu jouw cyclus nog zo wisselrnd is, kan je wel drie weken elke dag testen als t niet langer is.

Ikzelf werk ook met ovutesten omdat ik een donor nodig heb en met temperaturen niet genoeg tijd over heb om een afspraak met hem te maken.

Ik denk dat je het beste nog twee weken kan wachten. Ben je dan nog niet ongesteld zou je een zwangerschap test kunnen doen.

Veeel succes! En hoop dat t snel raak is

7. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    jammer genoeg: wachten en testen... en niet te vroeg testen, bespaart veel stress, geloof me ;)

8. Stephie01

Stephie01 Lid

16 mei 2013
    28
    0
    0
    Hoi allemaal,

Toch nog even....
    Vanmorgen was mijn ovulatietest nog donkerder en vanavond nog een keer herhaald en ook nog duidelijk positief. Zoals jullie in mijn bovenstaande verhaal kunnen lezen ben ik een beetje in de war gemaakt door mn lichaam....heb nu nog steeds steken in onderbuik li en re, rommelende darmen, dat continue hongergevoel is er nog en ik heb al voor de derde dag op rij hoofdpijn....ook heb ik sinds vandaag gevoelige tepels. Dit heb ik normaal een week voor mn menstruatie. Als mijn eisprong inderdaad vorige week was zoals ik eerst dacht, zou dat kunnen kloppen,maar hoe kan het dan dat ik nu alweer twee dagen een positieve ovulatietest heb? En dan kan ik toch niet volgende week ongesteld worden....? Ik weet dat je als je wil, je heel veel kunt voelen....maar als ik nu alles op een rijtje zet is het toch vreemd?

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Kruidvat Ovulatietesten staan hier niet al te bestbekend.

Geven nogal lang positief aan, soms wel een week, waardoor je niet weet wanneer je eisprong precies is.

Ook is een posi ovutest geen garantie dat je ei ook echt springt. Het geeft slechts een verhoging van de LH-piek weer. Het kan dus ook goed zijn dat je ei vorige week geprobeerd heeft te springen, maar dat dit niet gelukt is. En het nu dus weer gaat proberen. In elk geval goed klussen dus!

Heb je rond je NOD een echte knalovulatietest, dan is er kans dat je zwanger kunt zijn.

10. Giggle

Giggle Bekend lid

18 jun 2013
    968
    0
    16
    Mijn ovutest gaf ook positief toen ik zwanger was maar wel heel licht op 2dgn voor NOD, denk niet dat een ovutest zo vroeg al reageerd...denk idd eerder dat je ei er nu aan zit te komen...
    Goed klussen dus en evt even doortesten of ie weer terug loopt qua kleur...

11. Stephie01

Stephie01 Lid

16 mei 2013
    28
    0
    0
    Ik heb ook al een tijdje een zeurende pijn rechts onderin. De gyn heeft al een keer een inwendige echo gemaakt, daarop niets bijzonders gezien. Dat is nu bijna twee maanden geleden. Ik weet het dus aan mijn cyclus... Maar nu heb ik al een dag of drie echt pijn tijdens het vrijen...dat trekt dan weer weg. Vandaag trok het niet weg en doet het nu, een uur later nog steeds pijn... Ook als ik op mijn onderbuik druk....rechts en midden vanaf de hoogte van mn navel tot net boven mn schaambeen.... Hetkent iemand dit en Moet ik mij zorgen maken?. Pfff sorry hoor....maar er gebeuren allemaal dingen die ik niet ken van mezelf....

12. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Het klinkt volgens mij als een ei-sprong. Een positieve ovu-test geeft alleen een LH piek aan. Het garandeert niet dat je ei ook echt springt. Het kan best dat je ei nu pas aan het springen is.

Om het echt zeker te weten, zou je je volgende cyclus kunnen beginnen met tempen. Dat in combinatie met ovu-testen, weet je zeker wanneer je ei echt is gesprongen. Wellicht dat dat iets meer rust geeft.

Deel Deze Pagina