Worden de testen donkerder??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door muisje14, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Wat denken jullie worden de testen donkerder?

Ik ben zo onzeker, slaat echt nergens op, want die streep geeft gewoon aan dat ik zwanger ben. Is het perse nodig dat je een knaltest hebt? Of kun je ook deze streepjes blijven houden?

2. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Is die bovenste van de 23ste of ook van de 25ste ?

3. muisje14

die is van de 23ste

4. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je hoeft absoluut niet meteen een knaltest te hebben. Maar het is wel de bedoeling dat de streep donkerder wordt in vergelijking met 2 dagen geleden. Omdat je HCG verdubbelt..

Ik kan het niet goed zien omdat die ene nog 'nat' is, maar ik zie i.i.g. niet dat hij heel duidelijk donkerder is geworden. Hoe was die van de 23e toen die nog nat was? Mocht je over 2 dagen nog testen, dan moet hij dan wel echt duidelijk donkerder zijn.

5. muisje14

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Wat ik niet snap is dat alle artsen en verloskundigen zeggen dat een streep een streep is, en veel vrouwen hier zeggen dat de test donkerder moet worden.

Waarom zeggen de artsen dat dan niet?

Het kan aan de hoeveelheid/concentratie urine liggen, de ene vrouw maakt sneller hcg aan dan de andere.

Vind dat hier vrouwen zo bang gemaakt worden.

Mijn testen werden deze keer niet donkerder. Ik deed daarom een dag voor NOD een digitale zwanger/niet zwanger test van Clear Blue en deze zei direct zwanger. Het kan ook nog es aan je testen liggen.

Ik zou zeggen je testen zien er keurig uit.

De eerste 3 maanden zijn altijd spannend en daarna ook nog hoor kan ik je vertellen...

Alvast gefeliciteerd!

7. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik weetuit ervaring dat een test echt donkerder moet gaan worden ...
    ik heb dit zelfs in een bijsluiter gelezen volgens mij die van zwanger en kids.... als een test niet donkerder word dan houdt dat in dat je niet meer hcg aan maakt.
    maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel

wat je zou kunnen doen is of naar de huisarts en even je hcg laten bepalen , of koop even een clear bleu indicator test en kijk wat die zegt , en herhaal die over een een kleine 7 dagen nog is .
    mijn voorkeur zou liggen bij bloed laten prikken bij de huisarts omdat gewoon super nauwkeurig is!

8. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Er wordt gevraagd of de testen donkerder zijn geworden. Dus daar wordt toch ook gewoon antwoord opgegeven? Als ik kijk dat die van de 26e 'sochtends vroeg, dus wss ochtend urine was. Dan is de urine geconcentreerd. (Edit: ik zie nu van niet, het maakt wel uit hoelang je ervoor nog geplast hebt en of je nog gedronken hebt enzo..)

En een streep is ook een streep, dan ben je dus nu zwanger. Maar dat zegt niks over of het misgaat of niet. Hoe snel HCG wordt aangemaakt verschilt idd per persoon, maar feit is dat als het goed gaat het hormoon wel meer moet worden. Dus dat betekend toch ook gewoon dat over een paar dagen de test donkerder moet zijn?

Mijn ervaring zelf is wel dat toen ze niet donkerder (maar ook niet 123 lichter) werden ik een vroege miskraam kreeg. En deze keer werden ze bij mij wel donkerder en nu gaat het goed..

Voor de topicstarter, ik zeg nu absoluut niet dat het misgaat of wat dan ook. Ik hoop voor je dat het goed gaat en dat je binnenkort wat minder onzeker bent!

9. muisje14

thx, ja de één zegt dat je testen donkerder moeten worden en een ander zegt weer dat dat niet altijd hoeft te zijn.
    Mijn test van maandag is om 10.00 uur gedaan en die van vanmorgen weer om half 8. beide keren niet de allereerste urine aangezien ik midden in de nacht ook moet plassen.

Zo wordt je wel eens onzeker, maar ik ga lekker geniet van mijn zwangerschap

10. muisje14

Een HA doet dat echt niet zomaar aangezien mijn streepjes niet super vaag zijn of zo. Daarbij heb ik al vrij snel een intake en een echo. Ik moet denk ik gewoon afwachten

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ......

12. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    een huisarts doet dat wel want een traag stijgende hcg kan ook op andere dingen wijzen .... ( zeg niet dat jij dat hebt hoor ;))
    ik denk dat je hem belt met dit verhaal dat hij of zei niet beroert is om te prikken , althans mijn huisarts niet

13. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    TS, ok, van de 23ste dus. Ik vind ze niet donkerder worden tot nu toe. Zie dat er al een hoop reacties geweest zijn. Hoop dat je streepjes snel donkerder worden!

14. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Ik vind ze een beetje hetzelfde eruit zien allemaal.

15. muisje14

Ik test van het weekend nog wel een keertje. Ben ook pas 1 dag na NOD, tenminste dat denk ik dan he. Zeker weten doe ik dat ook niet

16. WeGeMiJe

WeGeMiJe Actief lid

19 jun 2011
    323
    0
    16
    Beverwijk
    Ik vind de testen ook niet donkerder worden.. En dit wil je misschien niet horen, maar ik vind de 'natte' test van de 23ste ook donkerder eerlijk gezegd als de 'natte' test van vandaag.. Of ben ik de enige die dit opgevallen is??

Ik hoop voor jou dat alles goed zit meid! En idd gewoon even proberen bij de HA voor een bloedtest, met dit verhaal zullen ze daar vast niet heel moeilijk over doen!

17. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    neej toen ik net keek zag ik het ook

18. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Yep dat zie ik ook....
    Toch hoop ik voor TS dat het wel goed zit!!

19. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Ik hoop dat het goed zit meid.

Moet me er wel bij aansluiten dat ik ze ook niet echt donkerder vind worden en de natte test van de 23e ook donkerder vind dan de natte van vandaag,

20. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    volgens mij heeft het ook nog te maken met de snelheid waarmee de streep ik gekomen.
    Dus stel dat je de 23e 2 minuten moest wachten, maar de 26e kwam de streep gelijk.. Dan is hij ondanks het kleurresultaat toch gestegen.

Deel Deze Pagina