vraagje over zw.verlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door sanne1234, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Ik heb het afgelopen jaar 18 uur per week gewerkt (36 uurscontract maar ouderschapsverlof opgenomen)

Nu willen ze mij binnenkort een 24 uurs contract gaan geven, in principe per november maar misschien ook wel per juli.

Vanaf 8 juli gaat mijn verlof in. Stel ik zou per juli 24 uur gaan werken (is dan nog maar een weekje werken zeg maar) hoeveel krijg ik dan uitgekeerd in mijn verlof (dus die 16 weken)

Is dat voor 18 uur per week omdat ik dat het hele jaar heb gewerkt of voor 24 uur omdat ik dat per juli zou gaan werken.

Bedankt alvast!

2. Marleen689

Marleen689 Nieuw lid

28 apr 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt dus een contract voor 36 uur maar je krijgt momenteel voor 18 uur uitbetaald omdat je voor 50% onbetaald ouderschapsverlof hebt?
    Op het moment dat je zwangerschapsverlof ingaat kun je je ouderschapsverlof laten stopzetten. Dit zou in principe vanzelf moeten gaan maar voor de zekerheid zou ik even contact opnemen met P&O.
    Als je daardoor nog uren overhebt van het ouderschapsverlof zou je ze na je zwangerschapsverlof alsnog kunnen opnemen. Zwangerschapsverlof is namelijk een van de weinige redenen om het stop te laten zetten en later alsnog weer op te nemen. Op het moment dat je geen ouderschapsverlof meer hebt wordt je dus weer voor 36 uur uitbetaald en zul je die 16 weken dus voor 36 uur uitbetaald krijgen. In mijn ogen zou het onverstandig zijn om je contracturen te minderen voor die tijd of tijdens je verlof. Ik zou met je werkgever afspreken dat je dit pas wil na je zwangerschapverlof. Eventueel zou je er ook nog voor kunnen kiezen om je contract op 36 uren te laten staan en na je zwangerschapsverlof 1 dag per week ouderschapsverlof op te nemen zodat je op die manier op 24 uur komt. Dit kun je dan 2 jaar doen. Zo kun je toch nog het belastingvoordeel pakken wat je met contractvermindering niet hebt.

3. misa

misa Niet meer actief

Ik zou pas na je verlof je contract van 36 naar 24 uur vast zetten, want dan heb je verlof/ loon tot 36 uur. En aangezien je dat eerder wel gewoon gewerkt hebt, heb je daar gewoon recht op.
    Ik zou wel je ouderschapsverlof (tijdelijk) laten stoppen. Dat mag ook. Je levert toch ook geen vakantiedagen in als je met verlof gaat (zelfde idee zeg maar).

Even goed uitzoeken, maar vergeet niet dat ze voor de duur van jouw verlof wettelijk gezien iemand kunnen inzetten (wordt vergoed). Dus is eigenlijk altijd goed te regelen voor je werkgever.

Succes!

Deel Deze Pagina