Ja tis weer eens wat anders he Ik had na de zwangerschap van mijn dochter nog een 85A over, met lege bovenkant en toen was ik 22 jaar. Een jaar geleden heb ik mijn borsten laten vergroten, omdat we ook niet wisten of wij nog een tweede kindje erbij zouden willen. Wanneer we nu zwanger worden is het voor mij mijn 2de kindje maar voor mijn mannetje de 4de (kom op konijntje doe maar wiebelenwiebelen haha). Dus...ik ben heel benieuwd of ik de enige ben. Groetjes, Rosanna04
Het moet verder niet uitmaken.....het enige is dat je kans hebt dat je de kleine geen borstvoeding kan geven en dat je borsten onwijs zeer gaan doen. Ik ben zelf een poosje bezig geweest met borstverkleining maar heb het bewust niet gedaan omdat we graag zwanger willen worden en ik toch heel graag als het mogelijk is borstvoeding zou willen geven! Anders even aan je huisarts vragen Groetjes Debby
ik heb een borstvergroting aan 1 kant omdat ik 3 cupmaten verschil had. ivm met kinderwens is de prothese zo geplaatst dat ik nog borstvoeding kan geven in de toekomst. Nu is het verschil weer zodanig groot dat ik me over een tijdje weer ga laten opereren en beide borsten laat doen. volgens mij heeft dat geen invloed op het geven van borstvoeding, het zal misschien iets pijnlijker zijn.
ik heb zelf ongeveer 14 jaar geleden een borstverkleining gehad. Ik kan ook geen borstvoeding meer geven hierdoor. Dit komt dat ze de melkklieren door hebben moeten snijden (ze haalde de tepel eraf en daarna zetten ze hem er weer op. Tegenwoordig hebben ze een methode dat dit niet meer hoeft en de kans om borstvoedig te geven is hierdoor dan wel iets kleiner, maar vaak kan dit dan nog wel. Bij borstvergroting weet ik het niet precies, maar volgens mij moet de mogelijkheid er wel zijn (ze snijden tenslotten dan niet zomaar je melkklieren door...). Ik denk inderdaad wel dat het meer pijn zou kunnen geven, maar dat is een idee, en weet ik niet uit ervaring... suc6 ermee!
Hey meiden, bedankt voor jullie antwoorden! Ik kan zelf gewoon borstvoeding geven mocht ik dat willen, mijn protheses zijn achter mijn eigen klierweefsel geplaatst en dat is niet doorgesneden. Ze zijn momenteel wel extra gezwollen, misschien door het ontpillen of misschien is er al meer aan de hand (zou te mooi zijn om waar te zijn). Ik heb mijn eerste kindje 3 weken borstvoeding gegeven, maar ik maakte niet genoeg aan, moest bij elke voeding allebei de kanten geven en nog aanvullen met flesvoeding...nou dat was het niet waard. Tevens heb ik toen 3 borstontstekingen gehad waarbij 1 ontsteking gedraind zou worden. Borstvoeding geven is weliswaar het beste voor je kind maar je moet het als verse moeder ook maar trekken...
dank je, maar helaas was die negatief... maar ik gooi het op de test kan namelijk na 1 dag na je NOD volgens bijsluiter, dus ik hou nog een klein beetje hoop en probeer het over 2 dgn nog een keertje, nu maar hopen dat ik niet ongi word! Maarre, klinkt niet fijn die borstontstekingen... brr, ik troost me maar met het feit dat de flesvoeding ook niet alleen maar slecht is, toch?
He balen joh...inderdaad 1 dag zegt nog niet alles, het hcg verdubbelt zich elke 2 dagen. Wat geven we met zn allen een hoop geld uit aan testen he Geen bloed geeft moed! Als mijn mannetje en ik een tweede kindje mogen krijgen geef ik bewust flesvoeding, mijn dochter is er prima groot mee geworden! Die woog ruim 9 pond bij haar geboorte en viel bijna een kilo (!) af op borstvoeding. Ze was ook gelijk opgenomen na de geboorte en lag in quarantaine, daarom ben ik eigenlijk borstvoeding gaan geven, anders mocht ik er maar 2 keer per dag bij en borstvoeding was op aanvraag en minimaal iedere 2 uur aanleggen, dus toen ging ik per direct zelf voeden. Nutrilon is een prima vervanger en kan het mannetje ook lekker 's nachts eruit whahaha.
inderdaad die testen kosten een boel, maar het is voor het goede doel zullen we maar zeggen! Ik ben doktersassitente en in het begin werd me direct verteld 12,50 te rekenen voor iemand die wilde testen! De andere ass. vertelde dat die testen echt zo veel koste en dat ze er dus geen winst op maakte! Ik geloofde dat en toen ik het een keer verkeerd deed en het dus overnieuw moest met een andere test voelde ik me echt wel schuldig (kost het de dr. geld ), pff, wat was ik naief! Bestel vorige week voor me werk nieuwe testen zie ik de prijs... 20 stuks voor 33 euro, oftewel ze maken er dik winst op die medischie! Wel bizar eigenlijk dat als je borstvoeding geef dat je vaker bij je kindje mag zijn in het zkh. Dat mag eigenlijk niet mogen! Tenslotte is het voor een baby zo ontzettend belangrijk om in die begin fase dicht bij moeder te zijn!
Mijn dochter is van maart 2004, ik hoop dat het in de ziekenhuizen aangepast is dat je als niet zelfvoedende moeder evenveel bij je kindje mag als wanneer je wel zelf voedt. Ik heb een olifantsdracht gehad van bijna 43 weken, zwart vruchtwater en een bevalling from hell. Ik ben er nu pas aan toe om voor een volgend kindje te gaan en aan bevallen moet ik zowiezo niet denken, maarja what goes in, must come out Ben je al lang aan het klussen?
tjonge zeg, nee ik kan me goed voorstellen dat je aan het bevallen zelf nog even niet moet denken! 43 weken en alles wat daar bij komt das niet niks! Goh, word ze al bija 4! en gaat ze naar school.. leuk hoor Zelf zijn we nog niet heel lang concreet aan het klussen, dit is mijn 1e ronde, maar we leven er al wel heel lang naar toe, alleen de omstandigheden waren zo moeilijk, dat het gewoon niet wijs was. Dus toen we besloten dat ik begin januari met de pil zou stoppen was ik helemaal blij. En ja, dan zou je het liefst willen dat het ook in één keer raak zou zijn. Eerst leef je een soort van naar het stoppen van je pil toe, maar nu ben je bijna iedere minuut bezig met de vraag of het al zo ver is. Ik vind dat toch best heftig.
Ja het is echt omgevlogen die 4 jaar, ze is al zo wijs en zelfstandig . Ja dat wachten op stoppen met de pil herken ik wel, mijn mannetje was er nog niet aan toe dus ik wilde al graag en toen moest ik nog 3/4 maanden wachten tot hij het groene licht gaf. Heb je veel dingetjes waarvan je denkt hmm het kunnen weleens symptomen zijn? Ik was van mn dochter na 4 rondes in verwachting, de rondes ervoor was ik ook overtuigd dat ik zwanger was, maar zodra ik dan negatief testte en een potje huilde werd ik ook binnen een uur ongesteld, net alsof ik het nodig had om een negatieve test te zien. Raar lijf. Ik hoop voor jou dat het gelijk raak is joh dat zou echt super zijn!
ja eigenlijk vrijwel na mijn ei, pijnlijke borsten, afentoe stekende pijn in mijn liezen, misselijk gevoel, meestal 's avonds maar ook af entoe overdag, niet echt smorgens. Volgens mijn mannetje ben ik shagerijnig 's morgens (normaal alleen 2 dgn voor m'n ongi) en verder kan ik zo janken. Eigenlijk had ik voor mijn pil gebruik geen menstr. klachten en tijdens m'n pil alleen wat hfdpijn en shaggie voor ik m'n ongi kreeg en heeel afentoe pijnlijke borsten. Dus ik was eerlijk gezegt wel een beetje overtuigd dat het wel eens raak zou kunnen zijn. maar nu denk ik dat het gewoon verbeelding kan zijn, ik wil het te graag. Wel heb ik besloten gewoon over 2 dgn een nieuwe poging te doen, mits ik in de tussentijd niet ongi word...
trouwens je vertelde dat je man al 2 kids heeft... wonen die ook bij jullie? En hoe oud zijn die? Mijn man is wat ouder (46) en die van mij en die heeft er al 3! Die wonen bij zijn ex en die zijn ook al wat ouder (18,19,21)
Hij heeft 2 zoons van 11 en 9 jaar (mannetje is 35 en ik 26) en die kreeg ik erbij toen ze net 2 & 4 jaar waren, ze wonen bij zijn ex en komen om het weekend logeren en in de zomervakantie gaan ze 3 weken mee op vakantie. Jij hebt er al 3 pubers bij gehad heftig hee. Hoe oud ben jij? en hoe vinden zijn kinderen het dat jullie een kindje krijgen? Mijn stiefkinderen vonden het heel spannend maar ook raar, vooral toen ik borstvoeding gaf kwamen ze echt niet de kamer in haha. Toen waren ze ook nog jonger natuurlijk, 7 en 5 jaar oud. Ik kan er geen pijl op trekken nu in de eerste ronde, ik heb een hoop rare klachtjes maar de raarste is wel dat mijn tepels bruin kleuren, en het voelt alsof ik ze een uurtje tussen de bankschroef heb gehouden. Ik hoop dat je overmorgen positief kan testen, en anders uithuilen en toch is het dan ook wel fijn dat je een cyclus weet waar je vanuit kan gaan best een goeie starter voor een volgende ronde.
tja zeker een goede starter voor de volgende ronde, maar eerlijk gezegt hoop ik nog steeds dat er geen volgende ronde meer gaat komen Zelf ben ik 30 jaar en in 2005 zijn we samen gaan wonen, vorig jaar getrouwd. Mijn man heeft op dit moment alleen contact met zijn jongste dochter. De andere twee geen, zit hoop oud zeer en zijn ex zal er alles aan doen het tegen te gaan helaas... Is niet makkelijk voor hem. Ze weten het ook niet dat we aan het klussen zijn, als het zover is is het vroeg zat. Soms denk ik dat het ook makkelijker is als je een relatie met een (gescheide) man krijgt dat de kinderen dan wat jonger zijn. Kinderen zijn altijd het slachtoffer, maar ook als ze al wat ouder zijn kunnen dat soort dingen voor definitieve breuken ed zorgen. Tenslotten maken ze zelf de keus. How ever, volgens mij is het nooit makkelijk! Gelukkig zijn we samen heel gelukkig en willen we samen nog een kindje krijgen. Tussen een bankschroef, haha... nou ja ik heb gehoord dat dat wel een goed teken kan zijn! Ben benieuwd, jij kan over een kleine 2 weekjes testen, toch?! Blijft spannend allemaal
Jee zeg. Balen voor je man. Ik vind het wel een hoop bagage, iemand leren kennen die al "een leven achter de rug heeft". De ex van mijn man is ook echt een heks (sorry hoor) en die probeert nog steeds te stoken in onze relatie (ruim 7 jaar). Vorig jaar was het zelfs zo dat ze zei; als ik niet met R. (mijn man dus) onder 4 ogen kan zijn dan willen de kinderen niet meer komen. Jaaaaaaaahoor hoe doorzichtig. Dus hij zei ook; dat ik contact met jou moet hebben is geen voorwaarde om mijn kinderen te mogen zien. Het contact verloopt al jaren via mij, hij kan het gewoon niet opbrengen. Deze kids zijn er gekomen tegen zijn wil in. Ik ben best blij als ze straks groter zijn en ook hun eigen weekenden gaan indelen. Was trouwens wel lief...toen we vertelden dat ik in verwachting was zei die jongste ineens; ja want ik weet nog dat ik in je buik was. En ik nee schat je was bij je andere mama in de buik, en hij neehoor...en toen werd hij nog boos ook dat hij niet uit mijn buik was gekomen haha. Ik duim voor je dat de lekker weg blijven en je deze week een vreugdedansje kan doen!