Hallo, Momenteel ben ik 40.1 weken zwanger. Ik heb afgelopen woensdag controle gehad en de vk heeft geprobeerd te strippen. Helaas kwam ze niet aan mijn baarmoedermond. Sinds gisteren verlies ik een hele hoop slijm,maar geen bloed. Kan ik toch spontaan nog bevallen of is de kans klein omdat er nog niks gaande is? Verder had ik nog een vraag over de fundus symf meting. Die was vorige week 37cm en deze week maar 36cm. Kan dit ermee te maken hebben dat het vruchtwater afneemt of...? Bedankt alvast voor het beantwoorden.
Hoi Babyangel, je kindje daalt in en zakt vaak wat in door het eigen gewicht, dus de baarmoeder wordt helemaal op het laatst vaak wat minder hoog, maar breder. En het wil niets zegen dat je baarmoedermond nu nog dicht is. Meestal beval je dan niet diezelfde dag of nacht, maar het kan zomaar beginnen hoor. En bij 40 weken heb je nog 2 weken de tijd, dus geen zorgen hoor. De kans is heel groot dat je vanzelf (of na strippen als het volgende keer wel lukt) gaat bevallen. Groetjes Brigitte