weer zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Karel1978, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hallo,

Afgelopen weekend heb ik helaas een miskraam gehad. Nu willen we wel heel graag kinderen en willen het graag weer snel proberen. Maar nu weet ik niet of je eerst moet wachten totdat je een keer ongesteld bent geweest, of is eigenlijk de miskraam al je ongesteldheid...

Groetjes!

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    je mag op zich gewoon weer proberen zwanger te worden
    heel veel succes meid
    hopelijk is het snel raak, en blijft het wel goed gaan ;)

3. samkids

samkids Niet meer actief

Bij beide miskramen zeiden de gyn en vk dat je het meteen weer mag gaan proberen en dat je lichaam pas zwanger wordt als het daar weer aan toe is.
    De gyn zei dat de enige reden voor een cylus wachen is dat ze een datum hebben om mee te rekenen. Het kan na een mk namelijk even duren voor je cylus weer op gang is maar je mk is wel de eerste dag laatste menstruatie. Als ze dan met die dag gaan rekenen kan het zijn dat ze er naast zitten. 'Maar met de huidige echotechnieken kunnen we de termijn ook heel makkelijk bepalen' zei de gyn letterlijk.
    Gewoon er weer voor gaan. Na een mk is de wens vaak alleen maar groter en WIL je helemaal niet een cyclus wachten.

Sterkte er mee!

4. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    je mag meteen weer beginnen.. schijnt dat je zelfs wat meer vruchtbaar bent, maar of het waar is weet ik niet.. ik was meteen weer zwanger (al ging het wel weer mis..)

5. samkids

samkids Niet meer actief

Bruisje, wat erg. En lees ik het goed dat je de tweede keer zwanger was van een tweeling? En nu wil je lief even een pauze om alles te verwerken?

Ik heb het ook vaak gehoord dat je vruchtbaarder bent na een mk. Het zou door de hormonen zijn die in je lichaam nog zitten. Maar aan de andere kant, je kan toch helemaal geen eisprong krijgen als je nog hCG in je lichaam hebt? Weer aan die andere kant: MvM haalt juist hCG uit urine om medicijnen te maken om eisprong te bevorderen. Ik snap het even niet meer... Misschien iets om hier aan de vk te vragen.

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Bedankt voor jullie reacties. Ik dacht misschien even wachten omdat je misschien sneller nog een miskraam kan krijgen..
    Na ja, gewoon maar kijken wat er gebeurt he... Eerst ook nog maar even bijkomen van alles. Het komt toch harder aan dan je verwacht....

7. mamavan1

mamavan1 Actief lid

16 jul 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    hallo,
    waarom zou je opnieuw sneller een miskraam krijgen ,als je direct terug ervoor gaat?

8. Mutsseflutss

Mutsseflutss Actief lid

1 feb 2009
    179
    0
    0
    Model
    Nijmegen
    Hallo Karel 1978 ..

Ik heb 1 janu jl ook een miskraam gehad,
    mij werd geadviseerd om de eerste menstruatie af te wachten,maar toen ik eenmaal gelezen had hier dat dat niet hoefde wou ik er ook eigenlijk al meteen voor gaan, maar hebben we maar niet gedaan!
    Ik denk dat je even je baarmoeder de rust moet geven ..
    Ik moet zeggen de eerste keer dat we vreeén na de miskraam was alles veeel te gevoelig van binnen, deed gewoon pijn eigenlijk!
    Nu ben ik 31 januarie weer ongie geworden, en dat doet mij heel goed, is 28 dagen later , ik heb mijn normale cyclus weer terug, nu weet ik zeker dat alles van binnen op orde is gekomen en kunnen we er met een gerust hartje ervoor gaan! En ja was nog NOOIT Zo blij met mn ongie .. hihi
    dus mijn advies na mijn ervaring ? Ik zou wachten tot na je eerste mentruatie ... geeft je een meer ja goed gevoel over als je weer gaat beginnen!
    Plus je kan hier op deze site naar de kalender gaan, en uit laten berekenen wanneer je weer moet je weet wel ... :oops:
    Heb ik ook gedaan ;)
    Maar met wat je ook doet, ik wens je iig heeeel veel sterkte en succes !
    Liefs Mathilde.

9. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    bij mij hebben ze ook gezecht zo dra je niet meer vloeit mag je het gewoon weer proberen ik was na mijn 3e miskraam ook weer gelijk zwanger geraakt maar helaas ging dit ook weer mis :( en toen heeft het 5 maanden geduurt voor ik weer zwanger raakte en dit babytje zit er nog en hoop dat het nu ook blijft maar als jij je goed voelt en je gevoel zecht dat je het weer moet gaan proberen meot je dat gewoon doen :):)

10. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    ik ben na de miskraam er ook gelijk voor gegaan terwijl dit niet mocht. maar mijn lijf wilde gewoon niet. in de 3e ronde was het raak en nu weer een miskraam. wij gaan er ook gelijk weer voor. hoewel ik denk dat dat het wel weer lange gaat duren.

Deel Deze Pagina