1 dag overtijd, Negatief Getest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MoederWensje, 22 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoederWensje

MoederWensje Niet meer actief

Hallo Dames!

Ben hier nog nieuw dus ik weet niet of ik het allemaal juist doe haha.. Maar ik heb een vraagje;

Gisteren (21mei) zou ik ongesteld moeten worden, is niet gebeurt dus ik ben nu 1 dag overtijd. Dit is onze 3e ronde en we hopen natuurlijk dat het raak is! Heb vanmorgen een testje gedaan met die van de Action. Gaf helaas negatief aan:( hoop zooo dat ik zwanger ben!

Bij de 1e en 2e ronde heb ik zo erg gelet op alles wat er gebeurde in me lichaam dat ik er steeds valse hoop door kreeg..

Ik heb nu af en toe vage misselijkheid, menstruatie krampjes, af en toe rommelende darmen (was gisteren opeens diarree (?)), afscheiding, en af en toe steekjes in me onderbuik.

Wat moet ik doen? Morgen opnieuw testen of afwachten.. Tips? Groetjes xx

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ben je al langere tijd gestopt met de pil of ben je daar ook pas drie maanden mee gestopt? Het kan zijn dat je lijf nog wat moet wennen aan de nieuwe pilloze situatie.... en sowieso kan het dat je eisprong eens wat later is... dus een later NOD

3. MoederWensje

Hallo, bedankt voor je reactie! Ja ik ben 3 maanden geleden gestopt met de pil. De eerste en tweede maand was ik op tijd ongesteld..

4. Zeemeerminnetje

6 mrt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    28 dagen is natuurlijk maar een gemiddelde. Het kan best zijn dat je morgen of overmorgen ineens ongesteld wordt (gezien je klachten is dit goed mogelijk ook). Over een paar dagen weer eens testen!

5. Britt2014

Britt2014 Actief lid

12 aug 2014
    133
    0
    0
    Den Haag
    Het zou heel leuk zijn als het raak is.
    Maar ik had ook de tweede maand proberen dat ik ineens vier dagen overtijd was maar niet zwanger! Het kan nog alle kanten op.
    Ik hoop het wel voor je natuurlijk! Succes!

6. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    zou over een paar dagen weer testen. vooral als je net bent gestopt met de pil kan je cyclus best wisselen en de symptomen daar van komen.

succes!

7. Moess

Moess Niet meer actief

Ben je zeker van je eisprong? Bijv dmv van ovulatietesten of temperaturen?

Misschien dat je lichaam nog even moet wennen na de pilstop.

Succes!

8. Lieve93

Lieve93 Lid

7 apr 2015
    83
    4
    8
    NULL
    NULL
    ik hoor en lees vaak dat de testen van de action best veel hcg nodig hebben om positief resultaat te geven.
    Misschien is het wel raak maar heb je nog iets te weinig hcg voor de action test? (wil je geen valse hoop geven..)
    Misschien een ander testje doen morgen?

Hoop dat het raak is!!

9. MoederWensje

Heb geen ovulatietesten gebruikt. Ook niet aan gedacht eerlijk gezegt.. Ik ging uit van de normale methode (14dagen voor je nod vruchtbaar)
    Heb net een test van de kruidvat gekocht, morgen maar is proberen :D heb echt geen geduld pfff

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    1 dag overtijd hoeft niks te zeggen.. Je cyclus kan zomaar ineens langer zijn. Is zelfs redelijk normaal. Overmorgen nog eens testen.

11. Moess

Moess Niet meer actief

Oke, eigenlijk is het de omgekeerde wereld. Je weet je nod pas als je weet wanneer je eisprong was ;)

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.166
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, bij een gemiddeld persoon. Mijn lf was geen 14 dagen, maar korter.

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    die 'normale methode' werkt alleen maar bij vrouwen met de ideale cyclus van 28 dagen die ook nog eens de ideale LF hebben van 14 dagen. De meesten van ons zijn niet zo ideaal. ;):D

Om jouw (gemiddelde) LF te bepalen zou je moeten tempen. Voor je eisprong kun je ovutesten gebruiken om de LH-piek aan te zien komen en tempen om te bepalen of je ei ook daadwerkelijk gesprongen is.

Als je (nog) geen zin hebt in zoveel heisa, dan zou ik mijn langste cyclus aanhouden als NOD.

14. MoederWensje

Bedankt voor je tips. Ik wil het zeker proberen! Mijn cyclus is ook 28/29 dagen. Vandaar dat ik uitging van 14dagen.
    Wanneer kan ik dan beginnen met die ovu-testen? Spannend allemaal haha

15. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn middelste had ik een regelmatige cyclus van 29-30 dagen. Ik kreeg vanaf dag 26 kwaaltjes die me aan zwangerschap deden denken, op dag 28 kon ik me niet bedwingen, testje gedaan. Helaas negatief.

Zwangere gevoel bleef, ik werd niet ongesteld en uiteindelijk had ik 10 dagen na NOD een testje met tuurstreepje te pakken. Toch positief! Twee dagen later een heel duidelijke test, ik was echt zwanger.

Bij termijnecho ben ik een week terug gezet, waarschijnlijk was mijn ei 'opeens' een week later gesprongen dan normaal ;)... Gecombineerd met late innesteling? Who knows. Maar je kunt dus inderdaad plotseling een langere cyclus hebben dan normaal. Al helemaal als je pas recent gestopt bent met de pil (dat was ik toen niet).

Veel succes, rustig blijven doortesten (ik deed om de dag) en dan komt er vanzelf duidelijkheid.

(ik vond het wel een zenuwslopende ervaring, dus bij nr 3 heb ik getemperatuurd om zeker te weten wanneer eisprong was geweest en dus ook wanneer nod zou zijn...)

16. MoederWensje

Ieder lichaam en ieder zwangerschap is ook anders he.. Maar pfff 10 dagen na Nod pas positief! Geduld heb je zeg haha. Wat een behoorlijk lange tijd.. Mocht mijn ei ook een weekje later zijn dan kan t ook wel raak zijn eigenlijk. Ach ik weet t echt niet:( wil zo graag zwanger zijn! Heb liever dat ik nu gelijk ongesteld word of dat ik een positieve test heb.. Dit is zo zenuwslopend! Kan me niet voorstellen dat ik nog 10 dagen moet wachten haha denk dat ik gek zou worden

17. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.021
    1.027
    113
    Je bent pas 1 dag overtijd. Dat wil nog helemaal niets zeggen helaas... Volgens mij is er niet 1 vrouw die haar hele leven iedere maand exact dezelfde cyclus heeft ;) Het kan nog beide kanten op dus ben erg benieuwd :) Hoop voor je dat je over 2 dagen wel positief test!

18. Moess

Moess Niet meer actief

Ja dat begrijp ik ook. Je kunt het ook niet exact tellen. Maar de uitleg van ts vond ik gewoon apart.

19. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    niet om je helemaal gek te maken maar ik heb een keer een uitschieter gehad van 40 dagen bij een cyclus van 28 dagen en toen ineens toch ongesteld :( vreselijk irritan, toen zijn er hier ook echt een aantal test versleten.

20. Danidani

Danidani Lid

6 mrt 2015
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier al een tijd gestopt met de pil en elke maand keurig op tijd met ongi. En 2 maanden geleden opeens ongi op dag 31 :s. Dus het zegt niets dat je eerste maanden keurig op tijd was met ongi worden.
    Ik hoop natuurlijk voor je dat het wel raak is. Zou over een aantal dagen weer testen. Succes met wachten

Deel Deze Pagina