Hallo, ik heb een vraag waar jullie mijn hopelijk allemaal behulpzame antwoorden op kunnen geven. wat is het verschil tussen ovulatie krampen en zwangerschapkrampen? ik heb nu al 3 dagen(vandaag 3de dag) erge ongesteldheidskrampen in mijn ondebuik waar ik misselijk van wordt. maar zou dit nou gewoon mijn eisprong zijn of zijn dit zwangerschaps krampen? ik heb dit namelijk nog nooit gevoeld omdat ik pas 2 maanden gestopt ben met de pil.. wie o wie kan mij helpen??? Liefs, Lin
Ovulatiekrampen voel ik altijd aan de voorkant van mijn buik, meestal ter hoogte van de linker-of rechtereierstok. Dit kan uitstralen naar de liezen of de rest van je buik. Het voelt drukkend of soms als steken en meer aan de oppervlakte. Menstruatiekrampen voel ik vaak dieper en dan voornamelijk in mijn onderrug. Dat is een zeurend gevoel. Zwangerschapskrampen voelen vaak hetzelfde als menstruatiekrampen. Het is niet te vergelijken met ovulatiepijn.
@Linny: ik zit nu een paar dagen voor mijn menstr en heb dus ovu pijn. Ik dacht even dat ik gek werd maar het zit echt links onderin en voelt zoals het voelt voorbij mijn ei springt. Altijd links, altijd dat trekkende gevoel als het ware. Het is dat ik nu ook roze afscheiding heb, anders had ik echt gedacht dat mijn ei onderweg was!!
thanks voor de reacties meiden! maar nou moet ik zeggen dat als ik ongesteld wordt, ik alleen de 1ste dag net voordat ik ongesteld wordt even een uurtje krampjes heb in mijn buik en daarna nergens meer last van heb. dit zijn echt knagerige krampen de hele dag door, echt heel vervelende, als dit ovulatie krampen zijn dan vind ik dit niet echt fijn zo elke maand, haha dan maar hopen dat het gauw raak is hihi