het kriebelt weer...4e kindje

Discussion in 'Zwanger worden' started by meissie83, May 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meissie83

meissie83 Bekend lid

Nov 30, 2012
    810
    0
    0
    het huishouden in goede banen lijden
    Ohh het is toch ook wat...
    Mijn man en ik hebben 3 mooie, lieve, gezonde kinderen (6 jaar, 4 jaar en 3 jaar) en sinds een paar weken kriebelt het bij mij weer.
    Ik zou zo graag nog 1 xtje zwanger willen zijn en een babytje op deze wereld zetten.

Nou ben ik een beetje "bang" om dit bekent te maken bij mijn man.
    Omdat de vorige zwangerschappen vlot achter elkaar aan kwamen en de periodes erna enorm zwaar waren heb ik gezegt dat een vierde een nooit vervulde wens zou zijn.
    maar nu de jongste bijna naar school gaat kriebelt het als nooit tevoren.

Dus ik ga alle moed bij elkaar verzamelen...ik moet het met hem hierover hebben!!

Zijn hier mama's met 4 kindjes? Zijn er extra aandacht puntjes? Tips?

2. jopuck

jopuck Lid

Aug 15, 2008
    93
    0
    6
    Rijssen
    Hallo,

Wij hebben ook 3 kindjes (6,4 en 2 jaar oud) en hopen deze zomer (ergens augustus) te gaan vor ons 4e wondertje.

Leuk om te lezen dat we niet de enige zijn die over een vierde kind dromen.

3. Samira5

Samira5 Lid

Dec 12, 2013
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik ben een mama van 5 kindjes moet zeggen dat ik de laatste twee door de condoom heen zijn gekomen. Ben natuurlijk er super blij mee en sinds een half jaar kriebelt het ook heel erg bij mij. Terwijl ik dat nooit zo erg heb ervaren, maar mannetje lief die vind 5 kindjes meer dan genoeg. Nou zit ik dus met een gevoel die zo sterk is en er helaas niet aan toe kan geven. Ergens hoop ik dat hij van gedachten gaat veranderen maar denk het haast niet. Ik weet nu echt niet hoe ik die gevoelens weg kan stoppen. Ik hoop voor jou dat jou man wel graag wilt. Succes met vertellen bij mij was het net een klap in mijn gezicht.

4. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

Feb 21, 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Hier zijn er ook erg veel kriebels. We hebben drie kinderen van 5, 3 en 1 jaar. Het zou fijn zijn dat als toch voor een vierde gaan dat ze toch redelijk op elkaar aansluiten qua leeftijd :) Dus voornamelijk ik ben er heel erg mee bezig. M'n man wil wel maar hij vind het (zit in z'n hoofd haha) nodig om een lichamelijke check te doen, zodat hij voor z'n gevoel weet dat hij gezond is en niet mij achterlaat met 4 kleine kinderen. Vind het een mooi gebaar naar mij toe maar voor mij hoeft het niet :)

Het is per dag/week nog wel wisselend hoe ik erover denk. We hebben nu zulke geweldige kinderen en je weet wel wat nu hebt maar niet wat je zult krijgen met een vierde haha!

Qua ruimte in huis is er plek genoeg. Oudste 2 slapen samen op een kamer in een stapelbed en jongste nu alleen maar die zal wellicht ook dan samen met de vierde willen slapen zodat zij ook niet alleen is ;)
    We hebben nog 2 zolderkamers leeg die later voor hun gereed gemaakt kunnen worden mochten ze behoefte hebben aan een eigen kamer. Verder maak ik me totaal geen zorgen om geld of andere zaken :)

5. meissie83

meissie83 Bekend lid

Nov 30, 2012
    810
    0
    0
    Hier is inmiddels het hoge woord eruit en manlief die denkt er precies over zoals ik.
    Wij zijn als gezin nog niet compleet!! Dus hier gaat eind deze maand het spiraaltje eruit en gaan we voor een 4e.

Kwa ruimte is huis zullen wij wat moeten schuiven maar dat zie ik helemaal goed komen.
    En auto technisch gezien zitten wij al goed want wij hebben een VW Sharan 7 zitter.
    Wel hebben wij na de geboorte van onze dochter alle spullen verkocht dus ik zou opnieuw een ledikant en commode moeten aanschaffen en ook een kinderwagen, maar hiervoor schakel ik Marktplaats in!

Ik heb er helemaal zin in!!
    Nu hopen dat het ook daadwerkelijk snel raak is.
    Bij de eerste 2 zwangerschappen hebben we redelijk geduld moeten hebben. De 3e was zo gepiept! ik wil gaan temperaturen en ovulatietesten gaan gebruiken.

Liefs

6. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

Feb 21, 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meissie wat ontzettend leuk voor jullie zeg!! Haha grappig dat jullie alle spullen al de deur uit hebben. Wij hebben de box en kinderwagen allemaal al verkocht. Kleertjes nog niet, dat kon ik nog niet over m'n hart verkrijgen ;)

Ik heb vanmorgen m'n man weer laten weten dat ik er toch erg druk mee ben en dat de wens sterk aanwezig is ondanks de twijfel soms. Hij moet het altijd even overdenken dus wie weet van het weekend wat goede gesprekken hierover :)

Ben zo blij voor je Meissie!!

7. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

Feb 21, 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jopuck, wat leuk dat jullie dit jaar ook echt voor een vierde gaan! Het is denk ik net zo spannend als bij de eerste?! Ben je eerst nog aan het ontpillen ofzo dat jullie in augustus beginnen?

Samira5, wauw 5 kinderen! Wat een gezellige boel zal dat zijn, heerlijk! Ik twijfel soms ook omdat ik dan denk dat het gevoel voor nog een kindje na de jongste toch altijd wel weer komt, ook na de vierde haha! Hebben jullie zo'n groot huis of gezellig de slaapkamers gedeeld?

8. meissie83

meissie83 Bekend lid

Nov 30, 2012
    810
    0
    0
    Bessie Turf, hahaha tis toch wat he met die mannen. Mijnman heeft ook altijd even tijd nodig om te wennen aan het idee maar nu was hij er zelf ook al mee bezig geweest in zijn hoofd.

De box heb ik nog en ik kwam net tot de ontdekking dat ik ook een commode heb staan, hahaha.
    Op de kamer van de oudste staat een ikea ladekast die we kunnen gebruiken als commode. De kledingkast van de middelste kan dan mee naar zolder met de grotekamerverhuizing.
    Dus een ledikant en een kinderwagen worden onze grootste uitgaven.

Jopuck, Spannend blijft het idd altijd!
    En ik vind het idd ook erg leuk dat er meer mensen grote gezinnen hebben/willen.

9. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

May 24, 2012
    2,188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een enthousiasme hier over grote gezinnen , leuk !

Zelf hebben wij 3 kindjes ..vorig jaar juni raakte ik onverwachts zwanger. Helaas met 9 weken een miskraam gekregen en daarna nog meer.

Wij hebben deze maand overgeslagen omdat ik maandag een water echo krijg om te kijken hoe mijn baarmoeder eruit ziet.

Nu denken we erover om nog even langer rustpauze te nemen..maar daar zijn we nog niet uit. Het is iig gezellig om met andere te kletsen over de wens :D

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben onverwacht zwanger van de vierde. Was totaal niet in de planning dus moest wel even slikken. Ook was ons vorige huis echt te klein (appartementje). We zijn vorige maand gelukkig verhuisd, jongens slapen samen en mijn dochter heeft haar eigen kamer. De baby heeft ook een klein kamertje voor zichzelf maar komt sowieso eerst bij ons op de kamer te liggen. Qua uitzet heb ik nog wel alles maar wel voornamelijk in het blauw terwijl we nu een meid krijgen haha. Moet dus nog wel aan shoppen binnenkort.

Mijn oudste wordt overigens volgende maand 6, mijn middelste over 2 maanden 4 en de jongste is ruim 2.

11. Samira5

Samira5 Lid

Dec 12, 2013
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik hebben niet echt een heeeel groot huis maar is goed te doen. Mijn man denkt weer veel na over de toekomst, studeren , auto maar mij kan dat eigenlijk niks schelen denk voor alles is een oplossing. Ik ben wel degen die met die gevoelens zit en elke keer als ik een zwangere zie ben ik verdrietig omdat het bij mij misschien nooit meer kan/ mag. Mijn kinderen zijn trouwens 10,8,5,4,3 jaar

12. Samira5

Samira5 Lid

Dec 12, 2013
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zelf ben 34 jaar dus ben niet de jongste meer. Ik dacht er zelfs aan om "perongeluk" zwanger te worden maar mijn man doet trouw zijn jasje om. Haha doe het niet echt hoor maar als je wanhopig bent ga je rare dingen denken.

13. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

Feb 21, 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bumbaaa wat heftig 8 miskramen... Ook in hele korte tijd of niet? Wat is dat voor onderzoek een waterecho?
    Hoop voor je dat er duidelijkheid komt en hopelijk snel een goeie zwangerschap!

Meissie, haha ja mannen zijn meer in zichzelf bezig soms en wij ratelen maar door ;)
    Die ladekast van de Ikea daar hebben wij er ook 2 van! Ideaal als commode idd.

Umm85, wat spannend onverwacht zwanger te zijn geworden van de 4e... Fijn dat jullie onlangs zijn verhuisd! Gaat alles goed?

Heb vanmiddag met manlief gebeld in z'n pauze haha. Had hem geappt of hij nog wil nadenken over een vierde :) hij belde me gelijk. Hij ziet het helemaal zitten als ik het ook echt wil, omdat ik meer thuis ben met de kinderen wil hij graag dat ik er 200% achter sta als we ervoor gaan omdat ik het drukst krijg van ons tweeën overdag :)
    Hij is dus heel erg positief en vanavond praten we er verder over.
    Ik mocht m'n spiraal wel vast laten verwijderen hahah!
    Dan komt het wel heel dichtbij... ;) ik heb altijd gezegd dat ik m'n gezin compleet wil als ik 30 ben en in aug. Wordt ik 29 dus wordt krap mocht het allemaal lukken!

14. meissie83

meissie83 Bekend lid

Nov 30, 2012
    810
    0
    0
    Bessie, wat gaaf dat jou man ook groen licht geeft!!
    En wij hebben ook altijd gezegt voor ons 30ste klaar te willen zijn met kindjes baren maar ik ben toch echt al 31 nu...zo zie je maar...het leven kan raar lopen ;)
    Heb jij al eens eerder een spiraal laten verwijderen? ik niet en ik ben best benieuwd naar hoe mijn cyclus gaat wezen.
    Daar is normaliter al geen touw aan vast te knopen dus ik duim dat ik er snel duidelijkheid in krijg.

Bumba, wat heftig zeg...8 miskramen!
    En een waterecho, wat moet ik mij daar bij voorstellen?
    Ik hoop voor jou ook op een snelle voorspoedige zwangerschap.

Samira, meid ik snap jou helemaal hoor.
    Als de drang naar nog een kindje zo groot is ga je idd rare dingen denken.
    Maar iets denken betekent idd nog niet dat jet het gaat doen.
    Hier ook geen bijster groot huis maar het scheelt ookal een hoop dat de oudere kinderen al naar school gaan dus grootste deel van de dag is het huis nagenoeg leeg.

Umm wat erg nou dat je weer moet shoppen;)
    Ik weet nog niet ofdat wij het willen weten wat het word als we weer zwanger zijn.
    Bij de eerste wisten wij het niet, werd een jongen.
    Bij de tweede wisten wij het wel, ook een jongen.
    Bij de derde moest en zou ik het weten voordat ik naar de 9maandenbeurs ging dus ik lag met precies 16 weken op de bank bij een echoburo en toen hoorde ik dat het een meisje werd!!

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat leuk, al die grote gezinnen ;) Hier een moeder met een groot gezin. Mijn oudste is een pleegkind, die de deur al uit is, zelf heb ik 3 kinderen en ben nu (net) zwanger van mijn 5e kindje (onze 4e is vorig jaar tijdens de zwangerschap overleden)

Bumbaaa: Wat is een waterecho? Ik hoop echt dat ook jij weer snel zwanger mag zijn van een kindje dat mag blijven!

16. meissie83

meissie83 Bekend lid

Nov 30, 2012
    810
    0
    0
    Mamabri, gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!
    Zal wel een spannende zwangerschap worden, met welk termijn is jullie kindje overleden?
    Hopelijk kun je wel genieten nu?

17. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

May 24, 2012
    2,188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whaaa mamabri. .. wat leuk !!! Gefeliciteerd !!!! Vertel vertel :D

Umm85. ..shopze ! Geen straf toch :p

Samira5 , idd..overal is een oplossing voor!

Bessie turf , ohhh leuk dat je man ook enthousiast is !

Mijn eerste miskraam kreeg ik 13 jaar geleden....Daarna 3 gezonde kids. In augustus een miskraam met 9 weken....Daarna 6 miskramen...

Bij een waterecho brengen ze een water in je baarmoeder ,daarmee zien ze contrasten beter. Dus evt poliepen die bij een gewone echo niet duidelijk zijn worden dan wel duidelijk.

18. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

Apr 20, 2014
    1,189
    491
    83
    Female
    in heaven <3
    Wij gaan ook voor de 4de ;) super leuk een groot gezin

19. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

Feb 21, 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Samira5, lastig als je (nog) niet op één lijn zit samen wat wens betreft... Misschien nog even loslaten en later opnieuw bekijken?!

Mamabri, gefeliciteerd! Spannend zeg en hoever ben je nu? Heftig dat je een kindje tijdens de zwangerschap hebt verloren. Kun je nu wel vol vertrouwen zijn of komt de angst toch om de hoek kijken?

Meissie83, wat grappig dat je dezelfde gezinssamenstelling hebt als ik. Ook eerst 2 jongens waar we bij de eerste niet wisten wat het werd en bij de tweede wel. Bij de laatste ook een meisje en dit wilden we absoluut weten! Nu zou ik het ook zeker ook willen weten en voor onszelf houden zodat het voor de familie en vrienden toch een verrassing is nu we zowel jongens als een meisje hebben.

Heb net vast foliumzuur met aanvulling gehaald, ben wat voortvarend haha!
    Ik heb nu voor de derde keer een spiraal. 2x een koperspiraal zonder hormonen en nu een mirena met hormonen. Ik had altijd wel een 4 wekelijkse cyclus dus denk en hoop dat het na de mirena snel weer opgang komt. Meissie, maak jij na t weekend ook een afspraak om hem te laten verwijderen? Ik misschien wel...:)

20. meissie83

meissie83 Bekend lid

Nov 30, 2012
    810
    0
    0
    Kaaskroketje wat leuk dat jullie ook voor een 4e kindje gaan, suc6 met zwanger worden!!

Bumba, ik snap het idee van de waterecho, thanx voor het uitleggen.
    Maar hoe gaan ze je baarmoeder vullen dan?

Bessie turf, wat een grappige nickname...hoe kom je eraan?
    En wat jij net zegt is ook een goede optie, het geslacht voor de buitenwereld nog een verrassing laten.
    Ik ga maandag bellen met de ha, eruit met dat spiraal.
    Is het eruithalen pijnlijk? En ik ben tijdens mijn spiraalgebruik niet ongesteld geweest, hoop echt dat ik door ovulatietesten en temperaturen wat duidelijkheid krijg hierin.

Zojuist al even gespiekt op de site van Prenatal, wat een leuke lieve kleertjes hebben ze!!

Share This Page